{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ANG. regler for motor tuning
  • #1   13. jun 2009 du må max forøge motorens hk med 20 eller 25 %..

  • #2   13. jun 2009 ellers er det vist noget med at du skal betale en ny afgift på bilen... kan ikke de regler

  • #3   13. jun 2009 Du må ikke sætte turbo på.. Da de ser det som en forøgelse på ober de 20% som er tilladt..
    Al trykladning ses som mere end 20%.


  • #4   13. jun 2009 mener ikk du må sætte turbo på så???

  • #5   13. jun 2009 hvis du kan finde et turbokit der er merkblatt751 godkendt, .. og en bil de kan sammenligne dine med, ... dvs. hk mæssigt om bremser mv. er forsvarlig til hk, men det burde passe hvis den er godkendt i henhold til merkblatt, .. men så kan du også regne med det koster knapper for at få turbo kit , eller kompressor kit, 35k plus

  • #6   13. jun 2009 Motorskift Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen sidestilles i disse tilfælde med en egentlig motorudskiftning.

    Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også foretages udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift, også selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, jf. nedenstående afsnit.

    Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

    Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, evt. ved en kombination af begge.

    Motortuning Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder


  • #7   13. jun 2009 20%

    og man må ikke eftermontere turbo overhovedet.. har hørt om folk har fået godkendet deres golf 1,8 med en gti motor i men mener der skal betales afgift


  • #8   13. jun 2009 claus-m .

    det er det sidste der forviger mig lidt for en turbopå en original motor er vel bare tuning


  • #9   13. jun 2009 ja men det blir anset for at være mere end 20% forøgelse, MEDMINDRE der er den merkblatt godkendelse, der gælder i dk, EU, det er et testcenter.

  • #10   13. jun 2009 Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.


  • #11   13. jun 2009 det står jo i Kim P' link

  • #12   13. jun 2009 det B4NDIT ™ siger er 100% korrekt


  • #13   13. jun 2009 citat fra det claus-m . skrev
    Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen

    så det kan vel være lige meget hvor mange % det giver at sætte turbo på


  • #14   13. jun 2009 du skriver : Hvis vi nu siger man kan få en bil som man både kan få med og uden turbo og jeg har den uden turbo. Må jeg så godt sætte turbo på eller er det imod reglerne.



    Det kan også gøres ved at bygge bilen om, så den bliver identisk med en anden seriefremstillet model.


    Så ja du må gerne montere turbo hvis den bliver identisk med en anden seriefremstillet model. Bremser og undervogn osv. & så betale afgift.


  • #15   13. jun 2009 og en info

    du kan ikke betale afgift af motortuning, eller andet ombygning, udover fuld afgifts betaling, til en anden model i henhold til typegodkendelse (identitets skifte) .. gælder også ved motor så kan abselut ikke betale sig, har været det hele igennem, sku gi 77.000 kr for at ombygge en e46 318i til en 320i, + stumper og ombygning langt over 100 k, og så er det stadig bare en 318i... med konstruktiv ændring.


  • #16   13. jun 2009 nå okay men mange tak for hjælpen alle sammen

Kommentér på:
ANG. regler for motor tuning

Annonce