{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.929 visninger | Oprettet:

VW sharan motorproblemer {{forumTopicSubject}}

VW værksted har brugt 17 timer foreløbig på fejlsøgning, men han næsten opgivet at finde problemet.
Bilen har fordoblet sit benzinforbrug hakker meget i opstart og spytter brændstof bagud.
Der er blevet skiftet lampesonde. Udelukket problemer med luftmængdemåler, gasspjæld mm.

Er der nogle løsningsforslag, evt nogle eksperter på området der kan hjælpe?

Irriterende at skulle betale for 17 timer når bilen kører værre end den gjorde fra start af.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW sharan motorproblemer
  • #1   17. jun 2009 Er det en 2.0 eller 2.3?

  • #2   17. jun 2009 En temp. føler der kan være defekt evt...

  • #3   17. jun 2009 Kan vi ikke få lidt data om bilen? årgang km motor?

  • #4   17. jun 2009 Hvis de ikke kan finde fejlen, skal du da heller ikke betale!

  • #5   17. jun 2009 Det er en 2.0 GL fra 96. Den har gået 300000, bruger ikke en dråbe olie eller vand. Temperaturføler er blevet tjekket - skulle være i orden.

    Ang. betaling lyder det ifølge FDM til at vi ikke kan slippe, da vi ikke har noget max beløb på skrift. Står lidt i et dilemma, kører vi til et andet værksted risikerer vi at de skal starte forfra, mener bare egentlig det er usædvanlig med så mange timer til fejlsøgning på et autoiseret værksted


  • #6   17. jun 2009 Nu skriver du "Temp føler er blevet tjekket" - Skulle være i orden... hmm vw har større problemer med deres temp føler? - evt. prøv at tage stikket af og kør en tur, og se om det bliver bedre!

    Havde en 2.0 inde på værksted fornylig, der var der lavet noget rep ledninger op til luftmassemåler, evt tjek de ledninger? altså udmål dem.

    du skriver du har udskiftet lambdasonde, nu er det ikke sådan at det rør der går sammen med ledningerne, at det er klemt eller det er mont med strips? For der trækker sonden ilt ind?

    Hvad med tændrør er de iorden?
    Det kan jo også være en dyse?


  • #7   17. jun 2009 Hmm er det VW´s motor der ligger i den eller Ford´s DOHC?

  • #8   17. jun 2009 Det er en VW motor det ligger i den.

    Efter sigende skulle alt være tjekket, den har været koblet til computer flere gange.
    Mekanikeren har flyttet den en tand i tandremmen, men vil nu i morgen flytte den tilbage igen, da den nu er værre end før. Den hakker og dør fuldstændig over 4000 omdrejninger - drukner! - Det koster så lige en time mere!!

    Der har været en ny temp.føler på den, dette gjorde ingen forskel. Det samme med luftmængdemåler, tændrør og dyser.


  • #9   17. jun 2009 Kom til Holstebro med den, så skal jeg gerne kigge på den smiley

  • #10   17. jun 2009 Lyder godt, skal se om jeg kan få råd til det efter regningen fra VW.
    Har du nogle løsningsforslag? - Synes snart alt er prøvet


  • Dennis g
    Dennis g Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #11   17. jun 2009 Kan godt kigge på den, men det kan først blive i næste uge. Er fra Aalborg.

  • #12   18. jun 2009 Viste den fejl på de dele som er skiftet, eller er de bare skikftet som led i noget gætteri?

    Hvordan ligge Co-tallet i tomgang, kan du huske det?

    Starter den fint nok når den er kold og er problemet der både når den er kold og varm?

    Er det VW´s 2.0 8v motor som ligger i Golf og Vento eks.?


  • #13   18. jun 2009 delene er forsøgt skiftet, men gjorde ingen forskel, så de oprindelige er sat på igen - det er vel egentlig en form for gætteri, mekanikeren gør uden tvivl sit bedste, men det virker som om han er løbet tør for muligheder.
    Kan ikke huske CO tallet desværre.
    Den starter perfekt, men hakker især når den er kold. Først efter han strammede tandremmen er den begyndt at hakke over 4000 omdrejninger.
    Det er den motor du taler om. Som sagt skulle alt være i orden, den kører bare af h.. til.


  • #14   18. jun 2009 Okay - siger så nu at de ikke har udelukket gasspjæld, så dette skal prøves i morgen. Fatter det ikke, har sagt det en gang.
    er blevet rådet af FDM som siger at vi skal lade dem gøre færdig, men at de ikke kan tage "lagerpenge" som efter sigende skulle være betaling for de timer hvor de prøver sig frem vha. udelukkelsesmetoden.
    Kunne de da for f... bare finde en fejl.
    Spurgte i dag om ikke det var en ide med en autoelektriker, men det afviser de.


  • #15   18. jun 2009 Det kan sagtens vlre gasspjældspotentiometret som ikke just er holdbar på den model.

  • #16   18. jun 2009 Hvad med tændspolen? Havde en bil inde i dag, som virkelig brugte benzin og pruttede når den fik gas. Så skiftede vi tændspolen og så snorre den som en mis igen!

    Hvad med stelpunkter er de kont. ???


  • #17   18. jun 2009 Stelpunkter ved jeg ikke.

    Takker meget for jeres forslag, det må vi prøve i morgen, utrolig at man selv skal servere til et autoiseret værksted..

    giver tilbagemelding hvis vi finder løsningen. Ellers er div løsningsforslag stadig meget velkomne.


Kommentér på:
VW sharan motorproblemer

Annonce