3.929 visninger
|
Oprettet:
VW sharan motorproblemer {{forumTopicSubject}}
VW værksted har brugt 17 timer foreløbig på fejlsøgning, men han næsten opgivet at finde problemet.
Bilen har fordoblet sit benzinforbrug hakker meget i opstart og spytter brændstof bagud.
Der er blevet skiftet lampesonde. Udelukket problemer med luftmængdemåler, gasspjæld mm.
Er der nogle løsningsforslag, evt nogle eksperter på området der kan hjælpe?
Irriterende at skulle betale for 17 timer når bilen kører værre end den gjorde fra start af.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
nov 2006
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 13 Emner: 69 Svar: 2.234
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
Ang. betaling lyder det ifølge FDM til at vi ikke kan slippe, da vi ikke har noget max beløb på skrift. Står lidt i et dilemma, kører vi til et andet værksted risikerer vi at de skal starte forfra, mener bare egentlig det er usædvanlig med så mange timer til fejlsøgning på et autoiseret værksted
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
Havde en 2.0 inde på værksted fornylig, der var der lavet noget rep ledninger op til luftmassemåler, evt tjek de ledninger? altså udmål dem.
du skriver du har udskiftet lambdasonde, nu er det ikke sådan at det rør der går sammen med ledningerne, at det er klemt eller det er mont med strips? For der trækker sonden ilt ind?
Hvad med tændrør er de iorden?
Det kan jo også være en dyse?
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
Efter sigende skulle alt være tjekket, den har været koblet til computer flere gange.
Mekanikeren har flyttet den en tand i tandremmen, men vil nu i morgen flytte den tilbage igen, da den nu er værre end før. Den hakker og dør fuldstændig over 4000 omdrejninger - drukner! - Det koster så lige en time mere!!
Der har været en ny temp.føler på den, dette gjorde ingen forskel. Det samme med luftmængdemåler, tændrør og dyser.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
Har du nogle løsningsforslag? - Synes snart alt er prøvet
sep 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Hvordan ligge Co-tallet i tomgang, kan du huske det?
Starter den fint nok når den er kold og er problemet der både når den er kold og varm?
Er det VW´s 2.0 8v motor som ligger i Golf og Vento eks.?
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
Kan ikke huske CO tallet desværre.
Den starter perfekt, men hakker især når den er kold. Først efter han strammede tandremmen er den begyndt at hakke over 4000 omdrejninger.
Det er den motor du taler om. Som sagt skulle alt være i orden, den kører bare af h.. til.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
er blevet rådet af FDM som siger at vi skal lade dem gøre færdig, men at de ikke kan tage "lagerpenge" som efter sigende skulle være betaling for de timer hvor de prøver sig frem vha. udelukkelsesmetoden.
Kunne de da for f... bare finde en fejl.
Spurgte i dag om ikke det var en ide med en autoelektriker, men det afviser de.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
Hvad med stelpunkter er de kont. ???
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
Takker meget for jeres forslag, det må vi prøve i morgen, utrolig at man selv skal servere til et autoiseret værksted..
giver tilbagemelding hvis vi finder løsningen. Ellers er div løsningsforslag stadig meget velkomne.
VW sharan motorproblemer