{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.922 visninger | Oprettet:

allan l
allan l
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Baklys kontakt {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at lokalisere kontakten til mit bakyls på min MazdMazda 626 92´ 1.8 GE.
Baklyset tænder ikke når den sættes i bakgear. Pæren er kontroleret og virker, så min mistanke falder på om kontakten er gået til, men sidder den ude i motorrummet eller ved gearstangen ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baklys kontakt
  • #1   7. jul 2009 Jeg skulle mene at den sidder ind i siden på gearkassen.

• allan l
    allan l Tilmeldt:
    feb 2009

#2   8. jul 2009 nu har jeg ligget og rodet under bilen i en del tid... og kan se 2 stk kontakter...den ene sidder lige ud for hvor selve gearstangen går ind i gearkassen. og den anden er i den anden ende af gearkassen....men hvilken en af dem kan det være..
    Håber der sidder en der kan give et prej om det er den rigtige jeg har fat i

• #3   8. jul 2009 smid lortet i bakgear og mål dem igennen..den der er forbindelse i er nok dit bak lys ellers pil den ud og se...kan jo være den ene er en temp føler

• allan l
    allan l Tilmeldt:
    feb 2009

#4   8. jul 2009 mekanikles @

Hvis det nu er kontakten der er gået, så er der vel ingen udslag på den ene side af kontakten. Ryger der gearolie ud, hvis jeg afmontere kontakten ?

Men jeg er næsten sikker på at have fundet den rigtige kontakt. Jeg har nemlig fundet en der sidder helt ude i enden af gearkassen og hvis jeg fjerner den beskyttelsesskærm lige under, så kan man nemmere komme til den.

• allan l
    allan l Tilmeldt:
    feb 2009

#5   9. jul 2009 Update..
    Kontakten er lokaliseret. Der er udslag på begge poler og så snart den sættes ud af bakgear, så forsvinder spændningen på den ene pol imens der er spænding på den anden. Så det er IKKE kontakten i gearkassen der er i stykker.
    Sikringen ( som styre baklys og div ting ) i motorrummet er også intakt..

Jeg har også kigget efter om det skulle være stel der er smuttet, men i dette tilfælde, så ville mit tågelys heller ikk virke, da det er samme stel på tågelygte og baklys.

Nu er tænker jeg så.. kan der ha været et brud på ledningen fra motorrummet og vejen ud til baklyset ??

Kunne godt bruge hjælp.. da jeg mangler mit baklys meget

• allan l
    allan l Tilmeldt:
    feb 2009

#6   10. jul 2009 topic lukket

Fejlen ligger et sted på + ledningen, men proplemet blev løst ved at trække en ny ledning. Så nu virker det igen...

Kommentér på:
Baklys kontakt

Annonce