{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

motorskift bmw e30 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har desværre slået motoren i min BMW E30 318i ihjel, da jeg stenede lidt for meget på vej til arbejde fornyelig. Derfor skal jeg nu ha' lagt en ny motor i, og jeg søger lidt info i forbindelse med dette angående hvad, der kan lade sig gøre.

Motoren som jeg har slået ihjel er en 318i M40 motor, og den har siddet i bilen helt fra ny.

Jeg har to ideer:

1. Finde en motor magen til den originale.

2. Finde en E30 318is motor, for at få lidt flere kræfter, nu når man alligevel er igang. Jeg er ikke interesseret i en 6-cylindret motor, blandt andet på grund af 20%-reglen og fordi det er for let at gennemskue for en synsmand.

Men hvor meget skal man være opmærksom på, hvis man skifter til en 318is motor? Passer den i, er det noget rod med ledningsnet, og har jeg ret i at den lige præcis ikke burde kunne synes ud fra 20%-reglen?

Jeg er ikke selv den store mekaniker, så kom gerne med så simple forklaringer som muligt. Mekanikeren jeg har til jobbet kan sagtens udskifte en motor, men han har dog ikke gjort det på en E30 før, så derfor søger jeg lidt ekspertinfo.

På forhånd tak

Mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorskift bmw e30
  • #1   8. jul 2009 Du må lovligt smide en m20 motor i den som er en 2.0 6benet.. og det får du ikke problemer med til syn da det er under de 20%

  • #2   8. jul 2009 Det er jeg klar over, men vil det være lige så nemt som en motor magen til min, altså 318i M40, eller kræver det tilpasning?

  • #3   8. jul 2009 kræver ikk andet end anden udstødnin og du skal ha boks og det med. men smid da en 20'er i istedet. jeg kan evt skifte for dig uanset hva motor det er. mod en mindre betaling

  • #4   8. jul 2009 Hvis din 318 er født uden katalysator kan du få den listet igennem, det har jeg gjort med min egen. Du skal have ledningsnet, styreboks og udstødningsmanifold samt katalysator med fra iS motoren, det passer lige over i bilens ledningsnet, ingen problemer.
    Husk også motorophæng, da iS har nogle kraftigere end standard.
    Gearkasse osv. passer lige over, det er faktisk samme blok der er brugt.


  • #5   8. jul 2009 Thomas L - Tak for svaret. Er det kun hvis min var født UDEN katalysator, jeg kan få den listet igennem? Min er nemllig en 318i MED katalysator. Er der forskel på katalysatoren på min 318i og en 318iS?

  • #6   9. jul 2009 Ja, hvis den var født uden kat har den 115 HK og kun 113 med kat.
    Der er forskel på katalysatoren fra 318i og 318iS, de har ihvertfald ikke samme nummer, om man kan lave om så den kan bruges aner jeg ikke, ellers har jeg en liggende der kan købes.


  • #7   11. jul 2009 Thomas L - Du har ikke en manifold liggende også? Hvor er du fra og hvad snakker vi ca. af pris for din katalysator, hvis jeg får brug for den?

  • #8   11. jul 2009 Jeg tror nok jeg har solgt manifolden, skal lige se efter.
    Katten kan du få for 700,-


  • #9   16. jul 2009 er det lovligt at smide en 6 cylinderet i når den startede med at være 4 cylinderet? smiley

  • #10   2. aug 2010 ja hvis den er under de 20 % og det vil en 320i være

Kommentér på:
motorskift bmw e30

Annonce