{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.851 visninger | Oprettet:

problemer med kobling golf 3 1.8 {{forumTopicSubject}}

jeg har lige skiftet kobling i en kammerats golf 3, da han havde fået at vide den var slidt, men koblingspunktet ligger stadig langt nede synes jeg hvad kan det skyldes? det skal siges at der er skiftet kabel og udrykkerleje også. det eneste jeg lige kunne forestille mig er kablet da man kan bevæge pedalen ca 2 cm før kablet bevæger sig ude i motorrummet. man kan da ikke justere koblingskablet vel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med kobling golf 3 1.8
  • #1   8. jul 2009 Nej det er selvjusterende, men har du udløst det? Der sidder en grøn hætte på kablet der skal drejes.

  • #2   8. jul 2009 jo det kan du godt... man kan "grund" justere det, .. så det selv indstiller sig igen... ved at dreje på det, og træk op i det "mener" jeg.. plejer at stå og fifle lidt med det.. når jeg har rodet med dem

  • #3   8. jul 2009 kablet blev skiftet af en mekaniker da det knækkede for ca en uge siden og mekanikeren sagde at det knækkede pga. koblingen var slidt (den har jeg dog aldrig hørt før) der er ingen grøn hætte.

  • #4   8. jul 2009 det er ligesom det justere op selv, men lige mangler det sidste, man kan sagtens køre uden problemer, men det føles som koblingen er slidt altså den tager ved i bunden.

  • #5   8. jul 2009 Kan næppe forestille mig at en mekaniker glemmer at udløse kablet, så det er nok ikke der problemet ligger så... Bilen skulle vel ikke befinde sig i nærheden af Valby?

  • #6   8. jul 2009 nej desværre ikke lige er fra stevns.

  • #7   8. jul 2009 Undskyld mig lige en halv, nu har jeg godt nok ikke roden meget med G3 men når i både skriver udrykkerleje og selvjusterende kobling ????

    Er det noget der hænger sammen i jeres verden... ikk lige i min...

    Hvis den har selvjusternede kabel så sigger armen da foran gearkassen og hvis den ikke sidder foran så sidder den ovenpå gearksassen og så er det udrykkerleje ellers er der da bare en stang det går igennem gearkassen...

    Jeg skal ikke sige om jeg har ret eller ej, men du burde da kunne se om der sidder en klips for enden af kablet ved gearkassen eller og den har en skrue til justeringen, og hvis den har det så skal den bare justeres...

    Men igen hvis du har fået skift kablet pga. slidt kobling som du skriver og bagefter koblingen og den stadig ikke kobler ordentligt ud, ja så må du finde en mekanikker der kan lave bil, for hvis den er selvjusterende med en stang som jeg fortæller, for så ligger problemet i enden af gearkassen bag et rundt dæksel hvor den har en arm der kan knække og deri ligger dit egentlige problem, så du kan have betalt for kabel og kobling uden at der evt. var nødvendigt, og lige der har jeg set mange der har bedømt at fejlen ligger istedet for at finde ud af om koblingen egentligt var slidt....

    Men under alle omstændighedder må du jo nok en tur forbi mekkeren igen, men udnset alt, så er det nu lidt bedre for koblingen hvis den ikke først slipper for langt oppe da det godt kan slide unødigt på den.


  • #8   8. jul 2009 hvis jeg foreks. finder kablet på nettet står der det er selvjusterende. men jeg synes pedalen skal trædes et godt stykke ned før kablet bevæger sig ude i motorrummet og det undre mig. jeg har forresten prøvet den med den lille arm der knækker ude i enden af gearkassen så jeg ved det ikke er den. jeg har målt på en anden golf magen til, og den trækker armen ca 1 cm mere end på min kammerats.

  • #9   9. jul 2009 Tag kablet af, og træk i kablet mens det vender på hovedet, så klapper selvlåsejusteringen sammen, sæt låseanordningen (et plasticstykke) fast i begge sider af kablet igen, og sæt kablet fast igen, og derefter tager du låseanordningen af igen og så burde den være der igen når du kobler ud....

  • #10   9. jul 2009 Ups....

    Tjek evt. om mekanikkeren har glemt gummimellemlægget der hvor koblingskabler bliver sat fast, eller om der er det samme som på den golf du har tjekket på.
    For hvis din kan trækkes længere inden der sker noget så er det jo klart at den først tager ved nede i bunden...


  • #11   9. jul 2009 Nå jeg havde ikke set at du selv har skiftet koblingen, har du lavde det nummer som jeg skrev 2 indlæg oppe med at tage kablet af og gøre proceduren om, for en selvjusterende kabel går kun en vej og ikke begge veje, og når du så skifter kobling så er den justeret enten helt ud eller der hvor den stor med den gamle kobling, og hvis du ikke har gjort det så ligger fejlen der, da du er nødt til at låse kablet igen, og hvis du ikke kan finde ud af at gøre det så kan i evt. købe et nyt kabel, men husk at det ikke må udløses før det er monteret. ;-))

  • #12   9. jul 2009 okay tak skal du have dan. kablet justere sig fint op, men det er som om den mangler det sidste. jeg kan se at efter mekanikkeren har monteret det nye kabel og klips har han monteret en anden gummidims og anden klips end der sider på min egen og min fars golf, så det kan være der problemet ligger.

  • #13   9. jul 2009 Ja kan det sagtens være, god fornøjelse....

  • #14   11. jul 2009 hvis koblingen tager fat i bunden er den da ikke slidt
    bare få justeret den og så spiller det max


  • #15   11. jul 2009 tonny..... kan du fortælle mig hvordan jeg gør det, for det er med selvjusterende kabel så jeg tror ikke man kan justere den, men det kunne jo være der var en der havde et lille trick i ærmet.

  • #16   12. dec 2010 følger lige med her ;b

  • #17   12. dec 2010 det kan du godt, men tråden er over 1 år gammel....:-)

Kommentér på:
problemer med kobling golf 3 1.8

Annonce