{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Skift af motor i en Opel Kadett E1.4s {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en opel kadett 1.4s Sedan model fra 1991 sagen er den at den kun køre på 2 eller 3 cylender og det er ikke tændings systemet der fejler noget da jeg har prøvet alle disse dele på en anden kadett og der virker det... Motoren der ligger i den nu er en 1.4 NV motor men spørgsmålet er så om en 1.4 NZ motor passer over i uden de store problemer eller kan det svare sig at begyne at reperare på den da det højst sansynlig er en ventil der er brændt af eller skal justeres ? har fået at vide at dette ville tage en dags arbejde på et værksted så med timeløn og alt det der kan det så ikke svare sig at lægge en anden motor i ?

Håber der her inde er nogle der kan svare på disse spørgsmål...

Mvh...

Kenneth...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af motor i en Opel Kadett E1.4s
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
    #1   25. jul 2009 har din bil normal kaburator.

    for en nz motor er jo en mono point indsprøjtnings motor,
    som kræver en elektrisk benzin pumpe.

    men eller så passe motoren lige over, da det er samme model blok


  • #2   25. jul 2009 Den er med normal kaburator... kan det der mono point indsprøjtning installeres og hvad kræver det ? eller er der andre motor der passer over i uden at skulle til at skifte alt for meget ?

  • #3   25. jul 2009 motoren er de samme op til 2.0 OHC mener jeg men du skal have lednings net og styrebox med vis du laver den om til mono point eller multipoint

  • #4   25. jul 2009 du kan jo bare flytte manifold og karburator over på den ny motor. men var det ikke en ide og rive topstykket af og finde ud af hva der er galt. før du beslutter dig.

  • #5   25. jul 2009 Kan man godt bare flytte manifold og karburator over på den nye NZ motor uden at skulle skifte ledningsnettet og styreboxen ? Bilen er nemlig lige blevet synte og motoren der sider i nu har vel gået et sted mellem 250000 - 300000 KM derfor overvejer jeg kraftigt at skifte motoren ud da jeg mener at det nok ikke kan betale sig at begynde at reperare alt for meget på den... Har også overvejet at smide en 1.6 motor i den men er der nogle der kan fortælle mig om det så skal være en NZ, SV eller SH motor da det somsagt er en 1.4 NV 75HK motor der ligger i den nu ? og så må jeg vel kunne køre den op til 90HK med de 20% som er lovlig...

  • #6   25. jul 2009 find en 16SV - den er lige til at smide i, og så er det den der går bedst.

  • #7   25. jul 2009 Men hvordan kan du egentlig have en 14S'er fra 91?? Troede alt med karburator forsvandt i '90 pga krav om katalysator..

  • #8   25. jul 2009 Jammen det er en 1.4 NV motor der ligger i nu og der er katalysator på den... der er det der runde luftfilter som går ud i højer side af bilen (venstre hvis du står og kigger ned i motor rummet)... så jeg mener bestemt at det er med almendelig kaburator med automat choker der er på den...

  • #9   26. jul 2009 Kan et topstykke fra en 1.3s passe over på en 1.4s ? og hvis man eventuelt køber en NZ motor og flytte manifold og karburator over på den ville den så stadig have 75HK ?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
    #10   26. jul 2009 hvis du vil have indsprøjtning på, så skal du til og lave en del om ved benzin tilføresen. da der så skal elektrisk pumpe på og en retur slange i tanken,

    nemmest er og finde en med kaburator,


Kommentér på:
Skift af motor i en Opel Kadett E1.4s

Annonce