{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.488 visninger | Oprettet:

Passat 35i TDI Motor ryster {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min far har en Passat fra 95 med 1,9TDI-motor.
Bilen har kørt 430000km og motor 230000km..

Men siden han købte den har den motoren vibreret ret voldsomt i hele karosseriet..
Alle motorophæng er blevet skiftet. Og nu har vi fået skilt motoren ad ved kobling og svinghjul. Men der er desværre ikke nogen synlige tegn på defekter.. Der sidder en rem på krumtapshjul (ved ikke lige hvad den hedder, men den hopper op og ned pga, vibrationerne)

Det er som om at vibrationerne aftager ved højere omdrejninger.

Hva pokker kan der være galt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 35i TDI Motor ryster
  • #1   6. aug 2009 Det er så vidt jeg ved den samme motor som Golf 3 kører med, type 1Z.

Vi har overvejet en gang Bell Add, men da vi ikke har nogen erfaringer med det, er vi godt nok i tvivl om det kan tæmme motoren når den ryster som den gør..

• #2   6. aug 2009 prøvet at starte motoren uden rem monteret ???

• #3   6. aug 2009 Hej Kim,
    nej det har vi godt nok ikke prøvet, men det burde vel heller ikke være den der får motor til at ryste ? Det er vel nærmere omvendt..

• #4   6. aug 2009 Har i prøvet at have vagcom på? måske er pumpen justeret helt i skoven.

• #5   6. aug 2009 Ja hvis det ikke er generator der er ude af balance ???

Kan også være vulkaniseringen i det gummi der sidder på nederste remhjul der er gået løst og derved er remhjulet skredet, det vil kunne ive ubalance, har jeg set å en del Citroen/peugeot HDI

• #6   6. aug 2009 Kenneth Wested L -> Nej, dog ikke.. Jeg har vagcom.. Er det bare at sætte den igang med en test, eller hvordan ser jeg det ?

kim O -> Remmen blev skiftet for kort tid siden, da den bliver ret hurtigt slidt af disse rystelser..
    Kan en generator i ubalance gøre at motoren ryster ?

• #7   6. aug 2009 På min første passat rystede motoren også voldsomt.. der var det netop generatoren der sad løs - tåben jeg købte den af, mente åbentbart det var nok kun at sætte den fast med EN skrue

På min anden passat (AAZ-diesel) begynte motoren også pludselig at ryste... der var det dieselpumpe-beslaget der var knækket...

Hvis jeg var dig, ville jeg køre den til en diesel-elektro (thybo-biler i Thisted kan varmt anbefales) - bed dem tjekke og servicere pumpen - samt tjekke belsaget.. få dem også til at tjekke turboen... på min AAZ skulle turboen renoveres for hver 250.000 km - ved ikke hvad serviceintervallet på din er, men det er da værd lige at undersøge det...

• #8   6. aug 2009 Jeg vil forresten lige tilføje at motoren ellers går rigtig fint.. Uden mislyde.. Og den trækker rigtig godt..
    Men som sagt ved lave omdrejninger har den kraftige vibrationer.. Som aftager jo højere omdrejningerne er..

Og det er lidt svært at forklare hvordan det føles, men sidder man i bilen er det som om alt i kabine/karosseriet vibrerer..

Kan det godt være pumpen selvom den går ret så godt i motoren ??

• #9   6. aug 2009 sagtens.. min kørte også fint... jo højere omdrejninger jo støre centrifugal-krafter er der til at få pumpen i spænd... prøv at afmontere pumpen og se om ikke beslaget er knækket...

da jeg skulle skifte min var der 4000 kr at spare ved at hente et nyt pumpebeslag hos en hugger frem for hos WV... er et meget gedint beslag og det er yderst sjældent at de går til.. men.. af og til gør de altså..

Kommentér på:
Passat 35i TDI Motor ryster

Annonce