{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Ruben E
Ruben E
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Skævbremsning, har prøvet alt :( {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en passat stationcar (kan ses i min profil) fra 1990, og den skulle synes her i Juni måned.

Den fejlede med 4 ting, men vi har rettet tre af dem. Den sidste ting der mangler, er at den skævbremser på baghjulene.

Jeg har gjort følgende:

Skiftet bremseklodser med helt nye.
Skilt caliper ad, og renset det helt igennem og smurt det.
Pillet ALB ventil af og blæst den igennem og sørget for stemplerne kører som de skal.

Men stadig skævbremser den med ca. 50%

Er der nogen der har nogle gode råd? Det skal snart til at være, inden polisen kommer og napper pladerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skævbremsning, har prøvet alt :(
  • Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#1   19. aug 2009 Skilt caliper ad på begge baghjul selvfølgelig, og den får 40% når den bliver testet med håndbremsen.

• #2   19. aug 2009 Hej. To ombytnings calipere så kører det for dig..
    Når jeg har haft en bil til syn og den skævbremser, begynder jeg ikke engang at rense og gøre ved, det er tit spildt arbejde..
    Mvh Danny

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#3   19. aug 2009 Prox, hvordan gør man det? Jeg er ikke selv den store haj til biler, og kunne ikke klare det uden svigerfars hjælp. Er det noget man kan gøre selv?

Danny, den tanke har jeg også haft. Men ville nødig købe nye til ca. 2000 kr. hvis det ikke hjælper.

Kenneth, det vil jeg undersøge nærmere, men da vi luftede bremser ud, kom der fint med bremsevæske igennem.

• #4   19. aug 2009 jeg går ud fra at den er luftet ordentligt ud?
    Mvh Danny

• #5   19. aug 2009 hva med skiver?? har du skiftet dem?? for ellers skal de klodser køres rimelig meget til, for det begynder og ligne noget.. er de´n strammet for meget i håndbremsekablerne, så håndbremsearmene ikk kommer helt tilbage??

• #6   19. aug 2009 Prox; helt rigtigt men jeg foretrækker nu et sæt ombyttere,så er jeg fri for at lave dem og så er jeg 100% på at det virker første gang, men jo det kan da gøres billigere.
    Mvh Danny

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#7   19. aug 2009 Prox, altså vi havde dem skruet fra hinanden, renset og smurt dem, og skruet dem sammen igen, og da kørte de meget bedre end før, dvs. med mindre modstand. Før kunne man knapt skrue dem fra hinanden.

Danny, det går jeg ud fra. Jeg har bare trykket pedalen ned, så går ud fra min svigerfar ved hvad han laver, heh.

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#8   19. aug 2009 P. 2 the H. - Nej vi har ikke skiftet skiver, men de er til gengæld blevet renset og pudset, så sporene er glattet helt ud.

Prox, det kan godt være du har fat i noget, for vi satte dem bare på, og bremsede indtil de tog fat. Men der var kun et par mm. mellemrum mellem klodser og caliper da vi gjorde det.

• #10   19. aug 2009 Skift de skiver! Så er det dem der er galt med ellers skal dine kaliper renoveres eller nye.
    Så det passer ikke du har prøvet alt

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#11   19. aug 2009 Ulrik, Tak for tippet, men jeg har indset det nok er et par nye caliper der skal til.

Jesper, tak for rådet. Hvad jeg mente med jeg har prøvet alt, mente jeg alt indenfor min viden.

Men tak for hjælpen allesammen, det ser ud til jeg må punge ud til nye caliper.

• #12   19. aug 2009 Ingen årsag! Skiver koster jo ikke mere end et par hundred kroner. kaliper kan du sikkert få til en god bytte pris hos refako. Så virker det også de næste mange år.

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#13   19. aug 2009 Refako... Dem kendte jeg ikke. Tak for tippet.

• #14   19. aug 2009 Jeg har lige kæmpet med en, den fik to nye slanger.....

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#15   19. aug 2009 Dan, hjalp det?

• #16   19. aug 2009 da min bremsede 40 % skævt var det bare en af de holdere til bremseslangen som var begyndt og ruste og derved glemte bremseslangen sammen

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#17   19. aug 2009 Tak skal du have Rasmus, det ryger lige på listen over ting jeg skal checke inden jeg ofrer penge.

• #18   19. aug 2009 Slangerne har jo ikke indvirkning på håndbremsen, så vær opmærksom på at der er 2 forskellige ting som nok er defekte...

• Ruben E
    Ruben E Tilmeldt:
    sep 2008

#19   19. aug 2009 Tak for tippet Klaus, det er noteret smiley

Kommentér på:
Skævbremsning, har prøvet alt :(

Annonce