Diesel ryger sort? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Har anskaffet mig en Audi a4 TDI 110hk 96'
Den er chippet til ca 145 hk. Den er blevet jursteret så den ikke skulle ryge (har snakket med ham der har chippet den)
Den blev chippet i Feb. 09 Har kørt 220xxx km nu.
Men problemmet er den ryger kul sort røg (uforbrændt diesel), det er selvfølgelig slemmest når den får pedal, men den rger også ved normal kørsel, og nogle gange overdrevet ved normal kørsel.
Har fået af vide det evt kunne være tubo'en der var defekt, men der er ikke rigtig noget slør i den. Kan man tjekke den på andre måder??
Den kan også til tider miste "ladetrykket/trækkraft" ligepludselig ved acc. og så lige pludselig komme igen, men så ryger den også virkelig meget.
Luftmassemåleren er skiftet
Luftfilteret er i orden
Diesel filteret er ikke så gammelt.
Der var ingen fejlkoder da jeg var ved VW/Audi
Nogle der ellers har en idé om hvad det kunne være?
Håber der er en venlig/klog sjæl der kan svare mig, da det er mange penge at spilde på en ny turbo lader hvis den ikke fejler noget.
På forhånd tak - Kasper
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 1.059
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 103 Svar: 905
Og hvorfor skulle pumpen være gået ud af den stilling lige pludselig? =)
Michael: Ved du hvor omstændigt det er at pille af på sådan en b5'er? =)
jun 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 31 Svar: 54
tjek din egr ventil sådan en sidder der på min transporter og sikker også på din, måske den er sodet til, rens den, blænd den evt af.
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 2.809
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 103 Svar: 905
Og syntes bare jeg fik af vide EGR ventilen ikke burde kunne gøre så den røg så meget.
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
tror bare den er sådan, har sgu set masser af chippede dieseler der oser lidt.. det SKAL de hehe
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 103 Svar: 905
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
man kunne jo også starte med at få dem afprøvet og se om de er defekte/kan rep hvis de er defekte og hvis de er defekte /ikke kan rep så må man jo bare op med abe mange penge ;O) til nogle nye eller bare betale abe mange penge til brændstof ;O)
ang pumpen så ved man jo aldrig hvad der kan være galt måske der har været en og justere på det uden at vide hvad han lavede eller der er gået i stykker /slidt
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 103 Svar: 905
maj 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 133
maj 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 133
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 321 Emner: 385 Svar: 805
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 103 Svar: 905
Dan r: Fik af vide af ham der chippede den at hvis turbo'en er slidt, ville den evt. ikke kunne levere optimalt ladetryk, og dermed ville der komme for meget brændstof. Ved godt det ville være blåt røg hvis den brugte olie, men gør den ikke. Og som skrevet tidligere ved jeg GODT at den oser mere når den er chippet, men dette er overdrevet. MEGET!
Peter K: Har jeg også overvejet, og tror også det bliver en af løsningerne først, da det er relativt billigt, og nemt at foretage sig =)
OG TAKKER FOR DE GODE FORSLAG =)
Diesel ryger sort?