{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.157 visninger | Oprettet:

Diesel ryger sort? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Har anskaffet mig en Audi a4 TDI 110hk 96'
Den er chippet til ca 145 hk. Den er blevet jursteret så den ikke skulle ryge (har snakket med ham der har chippet den)
Den blev chippet i Feb. 09 Har kørt 220xxx km nu.

Men problemmet er den ryger kul sort røg (uforbrændt diesel), det er selvfølgelig slemmest når den får pedal, men den rger også ved normal kørsel, og nogle gange overdrevet ved normal kørsel.

Har fået af vide det evt kunne være tubo'en der var defekt, men der er ikke rigtig noget slør i den. Kan man tjekke den på andre måder??
Den kan også til tider miste "ladetrykket/trækkraft" ligepludselig ved acc. og så lige pludselig komme igen, men så ryger den også virkelig meget.

Luftmassemåleren er skiftet
Luftfilteret er i orden
Diesel filteret er ikke så gammelt.
Der var ingen fejlkoder da jeg var ved VW/Audi

Nogle der ellers har en idé om hvad det kunne være?

Håber der er en venlig/klog sjæl der kan svare mig, da det er mange penge at spilde på en ny turbo lader hvis den ikke fejler noget.

På forhånd tak - Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel ryger sort?
  • #1   3. sep 2009 dyser ? justere pumpen ;O)

  • #2   3. sep 2009 prøv at tjek det spjæld som sidder ved indsugningsmanifoldet engang.. det kan være det er sodet til så det spjæld som sidder inde i og skal lukke åbne for gasserne kan sidde fast eller ik regulere ordentligt.. det sidder ihvertfald på nogle disemotorer.. fik en ind på værkstedet som kun lige kunne starte men bare i tomgang røg den sindsyg sort og mere når den fik gas.. det var spjældet som var sodet helt til og derfor stod lukket hele tiden vist.. det blev pillet af og rensen og så duede den igen smiley

  • #3   3. sep 2009 Dan R: Man skifter jo ikke bare lige dyserne, de koster abe mange penge.
    Og hvorfor skulle pumpen være gået ud af den stilling lige pludselig? =)

    Michael: Ved du hvor omstændigt det er at pille af på sådan en b5'er? =)


  • #4   3. sep 2009 dyser får man bare renoveret spidser på det koster nu ikke voldsomt igen mener jeg.
    tjek din egr ventil sådan en sidder der på min transporter og sikker også på din, måske den er sodet til, rens den, blænd den evt af.


  • #5   3. sep 2009 Man kan jo nøjes med at få dyserne testet. Om de forstøver rigtig og åbner ved det rette tryk.

  • #6   3. sep 2009 Men kan dyserne virkelig gøre så den ikke trækker rent nogle gange, og oser af røven til?
    Og syntes bare jeg fik af vide EGR ventilen ikke burde kunne gøre så den røg så meget.


  • #7   3. sep 2009 egr slukker de da altid for når de chipper så det er ikke problemet....

    tror bare den er sådan, har sgu set masser af chippede dieseler der oser lidt.. det SKAL de hehe


  • #8   3. sep 2009 Tro mig Dennis, de skal ikke ryge SÅ meget smiley

  • #9   3. sep 2009 det er rigtig hvis dyserne koster abe mange penge så skal man da ikke skifte dem !!!!
    man kunne jo også starte med at få dem afprøvet og se om de er defekte/kan rep hvis de er defekte og hvis de er defekte /ikke kan rep så må man jo bare op med abe mange penge ;O) til nogle nye eller bare betale abe mange penge til brændstof ;O)
    ang pumpen så ved man jo aldrig hvad der kan være galt måske der har været en og justere på det uden at vide hvad han lavede eller der er gået i stykker /slidt


  • #10   3. sep 2009 Der er ikke blevet rørt ved pumpen efter den er blevet chippet, og den røg ikke ved chipning. Men har nu ikke hørt at dyserne skulle have indflydelse med de fejl jeg har beskrevet. Skal selvfølgelig ikke udelukke det som en mulighed.

  • #11   3. sep 2009 ´jo egr'en kan godt få den til og ose sort, havde en zafira på arbejdet der gjorde den (og den trak heller ikke rent, den haltede faktisk tit, rensede egr'en men hjalp ikke, så det blev desværre til en ny. synd den så kostede over 4000 plus moms

  • #12   3. sep 2009 men siger nu ikke ay det er egr'en der er dit problem.

  • #13   3. sep 2009 sort røg =brændstof anlæg/sonder/følere/luftfilter/computer hvis den er chip tunet så ryger de jo altid lidt mere end normalt hvis det er turbo vil det normalt være blå røg ikke sort

  • #14   3. sep 2009 prøv med en rigtig god gang indsunings rens og når den har fået det, så er det ud ao så brænde den total af, det skal nok hjælpe er jeg sikker på

  • #15   3. sep 2009 Krebs: når okay, må lige kigge ind til den og se om den er helt sodet til

    Dan r: Fik af vide af ham der chippede den at hvis turbo'en er slidt, ville den evt. ikke kunne levere optimalt ladetryk, og dermed ville der komme for meget brændstof. Ved godt det ville være blåt røg hvis den brugte olie, men gør den ikke. Og som skrevet tidligere ved jeg GODT at den oser mere når den er chippet, men dette er overdrevet. MEGET!

    Peter K: Har jeg også overvejet, og tror også det bliver en af løsningerne først, da det er relativt billigt, og nemt at foretage sig =)

    OG TAKKER FOR DE GODE FORSLAG =)


Kommentér på:
Diesel ryger sort?

Annonce