{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Bmw E30 M50 Spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Hey derude.. -Har lige et par spørgsmål til de kloge der selv har lavet ombygningen eller bare har godt styr på det..
Ved godt at det efterhånden er ved at være mange indlæg om det,- Men syns jeg har svært ved at finde nogle konkrete og brugbare svar, Da rigtig mange har forskellige meninger..
Anyways.. -Jeg har ladet mig fortælle at det er muligt at genbruge sin M20 gearkasse på M50 motoren..? Nogen der har erfaring med det..? -For nogle siger også at gearkassen vil komme til at sidde meget skævt..!
Håber på et godt svar.. For hvis M20éren kan lade sig gøre, slipper man jo for kardan og bagtøjs skift..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw E30 M50 Spørgsmål..
  • #1   15. sep 2009 Og forresten.. -Er der nogle derude der kan forklare præcist hvad og hvor meget ledningsnet der skal laves om..? -Min E30 er en 320i fra slutningen af 1987..

  • #2   15. sep 2009 det kan godt lade sig gøre at bruge den gamle m20 gearkasse, grunden til de fleste gør de er at gearkassen på en M50 motor sidder mere skæv til den ene side og det resuletre i at du ikke vil bruge det yderse gear med mindre du vil til at skære og gøre ved i skrovet det er hvis grund til mange beholder den gamle M20 gearkasse, kandan kan du jo evt brue fra en 2.4td ovs så det er ikke helt vilt galt og skifte igen. evt lige send en pm hvis du skal bruge mere info.
    ellers tag et smut forbi bmwe30.dk der står os lidt om at bygge M20 om til M50/52


  • #3   15. sep 2009 du bruger lednignsnet fra din M50 motor og tilpasser bilens.

  • #4   15. sep 2009 MickFey: -Mener du det ikke omvendt, Altså at folk i lang de fleste tilfælde bruger M50 gearkassen, og netop ikke M20´eren.. For hvis man bruger M20´eren så behøves man jo hvertfald ikke at ændre kardan eller noget..

  • #5   15. sep 2009 Jo er det jeg mener også man kan bruge e30 gearkassen, og kardan, alm. bagtøj, så man ikke skal til alt det som med e36 gearkassen!, men kræver så noget mere/andet tilpasning med gearskiftet, fordi den ligger mere om på siden.


  • #6   16. sep 2009 Men sagde du så ikke at E30´er M20 gearkassen gik på karrosen..? eller hvaa..?

  • #7   16. sep 2009 Stefan A: Nej burde den ikke

Kommentér på:
Bmw E30 M50 Spørgsmål..

Annonce