{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Lorte mekanikker {{forumTopicSubject}}

Gal jeg er sku lidt gnaven her til morgen.
Men bil har været til rep. for at få lavet nogle ting på min garanti (eks. hele koblingen), så skulle den også havet lavet abs-kransene, for den hopper på bremsen når jeg bremser.
Da jeg så henter bil igår, køre den SUPER GODT, er virkelig glad igen smiley Så skal jeg tilgengæld hente kæresten senere hen på aften, så begynder lortet sku at hakke præcis på samme måde som før, og ABS lampen lyser.
Arrrhhhh... Nu har den være på værksted i 2 dage og ikke fået lavet det. Hold kæft jeg er gal. Skal både bruge bilen i dag og imorgen.

Havde endda lagt en fin seddel til ham om hvad han skulle kigge efter og der var 4 punkter...!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lorte mekanikker
  • #1   19. sep 2009 Det kunne jo være at mekanikeren ikke er problemet her, men derimod din bil? Har du tænkt den tanke?

  • #2   19. sep 2009 Martin S ---> Så må han sku da fortælle at det ikke er lavet. Bilen er købt hos en forhandler, så det skal bare laves.

  • #3   19. sep 2009 Ja men ting tager tid. Bær lidt over med dem, det er ikke alle fejl man bare lige gået ind i bogen og læser om, der kommer også nye til ingen har set før.


  • #4   19. sep 2009 kunne også være der er en anden kræns der er gået på fx baghjulene

  • #5   19. sep 2009 slap da af,man kan jo være uheldig

  • #6   19. sep 2009 Virker sku bare ikke som om at der er lavet noget på dem. Så er sku gal ligemeget hvad.

  • #7   19. sep 2009 sys sku oz det er noget man må leve med kan ske.. ellers får du det svært i livet smiley

  • #8   19. sep 2009 Marc H ---> Hold da op. Okay i sender jeres bil til rep. og den biler ikke lavet som lovet, og i SKAL bruge bilen begge dage i en weekend. Bliver i så ikke lidt graven...!?!?!?

    Har ikke noget problem i at han har lavet en fejl. Men det lander sku jo lidt sjovt 2 uger før min garanti udløber..


  • #9   19. sep 2009 har du tænkt over der er noget der hedder problembiler?

  • #10   19. sep 2009 Kim Grydgaard ^ ---> Gidder ikke til at høre din mening om mit valg at Peugeot.

  • #11   19. sep 2009 haha tro du han har timet og tilrettelagt at det skulle gå i stykker på det tidspunkt?? men kan godt følge dig at der er træls..

  • #12   19. sep 2009 Det kan jo også ligge i en misforståelse, der er jo ingen der er perfekte, jeg taler altid mundtligt med mine kunder og spørger og spørger, og jeg oplyser altid at periodiske fejl der ikke er der når jeg har bilen, dem må de komme med når de er der, for ingen vil jo betale for min tid, hvis jeg ikke kan få problemet frem mens jeg har bilen...

    Men selvfølgelig er det da træls at du skal afsted endnu engang.....;-)


  • #13   19. sep 2009 Marc H ---> Det var ikke helt sådan ment smiley
    Er bare mega træls nok derfor man tænker det mest dumme pt.


  • #14   19. sep 2009 ja rigtig nok smiley

  • #16   19. sep 2009 har du hørt om periodiske fejl??? Vil du betale en mekaniker for at lede efter fejl der måske ikke er der når han har den på værkstedet??

    Hvis han nu har lavet de punkter og fejlen så ikke var der mere.. (siden den virkede da du hentede den)

    Så er det da klart han ikke leder efter flere fejl for din dyrebare timepris og melder bilen klar..
    Computeren har jo nok ikke fundet flere fejl på din ABS på det tidspunkt


  • #17   19. sep 2009 Nå jeg må ringe til ham på mandag...!

  • #18   19. sep 2009 Torben B ---> Den hakkede lidt da jeg hentede den. Og bor kun 2km. fra værkstedet, så det var begrændset hvad jeg kunne mærke på den korte tid.

    Men fuck it' den må afsted igen på mandag.


  • #19   19. sep 2009 "SUPER GODT" betyder altså at den hakkede lidt i det? De pug standarder bliver da også lavere og lavere smiley

    Men ja, der er nok ikke andet for, end at de må have den ned igen... kan dog ikke se at det skulle være mekkerens fejl..


  • #20   19. sep 2009 Det skulle vel aldrig være en Fransk bil??

  • #21   19. sep 2009 Lige en anden ting.:
    Kan/må man køre rundt med en bil hvor den hakker sådan..?


  • #22   19. sep 2009 Jonas G ---> Hvem er frank..?

  • #23   19. sep 2009 Frank?? FranSk bil har jeg skrevet..

    Min X købte en Pug 207 fra Ny og inden hun havde haft den i 6 mdr. var den 3 gange på værksted og fik skiftet ledningsnet.. Alle 3 gange.. men den brokkede sig stadig..

    Jeg har haft 1 fransk bil og den havde jeg også kun problemer med..


  • #24   19. sep 2009 Jonas G ---> Haha...! Min fejl smiley
    Har haft 2 andre peugoet'er og dem har der INTET været med, men den her så melder fejlene sig hele tiden.


  • #25   19. sep 2009 hvis ABS lyser i instrumenteringen Må man så vidt jeg husker kun køre den tur det tager ned til værkstedet.....

    bare fordi i har høre dit og dat med at franske biller er noget lort der altid går i stykker, passer det sku ikk... ja der er nogle biler med problemer men det er der sku ogsp men tyske osv biler..





  • #26   19. sep 2009 du må godt køre med en abs fejl. det eneste der sker er at abs`en ikke virker.

  • #27   19. sep 2009 altså har ikke noget imod krakilske mennesker som dig, men du burde nok overveje et andet mærke, et ordentlig tysk eller japansk mærke, så var du ikke udsat for alle de problemer som sådan en webergrill der forsager dig gennem hele dens levetid... for sådan som du brokker dig nu, vil du få et meget trist liv...

    du kan nu godt køre med de fejl og smide den på værksted mandag hvis de har tid der...

    det er alt sammen ment i go mening. håber du kan tåle lidt konstruktiv kritik

    denis


  • #28   19. sep 2009 Alle biler går i stykker, nogen mere end andrfe, men at påstå at franske biler går mere i stykker end andre, er lidt ala dengang de asiatiske biler kom på markedet herhjemme, der lød teksten at man ike skulle købe de fadens plasticbiler, da de dengang var beklædt med plastic indvendigt på vinduesstolper og døre...
    Og dem man havde herhjemme dengang volvo, bmw, vw, opel osv, havde lakeret blik og ikke andet.
    Jeg kan ikke se at man skal kritisere et mærke frem for et andet, for jeg kan da finde sygdomme ved alle mærker, og disse er også gentagne som på alle andre mærker.
    Lidt barnligt at skreve fordi det er fransk, jeg har før skrevet at de fleste spørgsmål der kommer op i forum vedrører vw, bmw, men citröen ser man ikke så ofte spørgsmål om herinde i forhold til pug, og nu er de to jo næsten identiske biler, men golf, passat, bmw, og toyota poppe vist op flest gange, så der er jo lidt mådehold eller uvidenhed når man mener at en bestemt bil eller mærke er bedre end alle andre.

    Jeg vurderer mere biler på om jeg føler mig tryg ved at sidde i dem, og om de er behagelige at køre i og ikke støjer for meget.

    Men når det er sagt handler bilmærket jo ikke om man bagefter køber billige dele, og selv klamhugger hjemme i indkørslen, og bagefter kalder sig proff....

    Hvis man altid kørte til et mærkeværksted og fik lavet ALT fra bremser, service, dæk, osv. så fik man nok en behandling der var en værdig, men værkstedene holder da også øje med hvad man kommer og får lavet, og hvis de kan se i deres papirer at man kun kommer når lokummet brænder, og ikke til de alm. tind, som at få nye dæk på osv. ja så er det da klart at problemerne begynder at komme på et tidspunkt.
    Jeg giver da heller ikke mine kunder samme service hvis de kun kommer når det er en størrer ting der skal laves men at de selv skifter olie eller dæk andetsteds, nu skal det lige siges at jeg tror ikke de kan få det billigere andetsteds med regning hos mig, men jeg ligger et godt stykke uden for byen og derfor vælger nogle oftest den lette løsning, og hvis folk er trofast overfor mig, ja så er jeg det også overfor dem, men derfra til at brokke sig over et bilmærke det foreksempel har 3-4 forskellige værksteder der "kritiserer" hinandens arbejde, når kunden oplyser hvad han har fået lavet og at nu er det gået i stykker igen, kan jo ligge i andre ting, det er jo ikke alle værksteder der løser problemet end bare at udskifte den del der er i stykker, istedet for at finde den faktiske grund, og en mekanikker med erfaring kender tit og ofte problemet og ved at årsagen kan ligge et andet sted, og der er mærkeværksteder som regel de ultimative bedste til at løse et problem, vel at mærke at man også bruger dem til andet en kun rep. af fejl andre ikke kan klare, der er jo en mening med alt...


  • #29   19. sep 2009 Maui . ---> Ved ikke om det er en ABS-fejl, den lyset bare igår, idag er der intet når jeg tænder bilen. Men hakker når jeg bremser (som om at abs'en slår til).

    • Dennis • ---> Jeg overlever nok. Syntes ikke jeg brokker mig meget. Men står ved at jeg syntes jeg har fået en dårlig behandling.


  • #30   19. sep 2009 Kenneth P

    Så har du nok ret i at det er en abs krans der er gået, jeg har været et sted hvor de bare limede det sammen og så kom problemet igen, de gjorde det for at spare tid, eller fordi de var i tidsnød.
    Men det kan selvfølgelig også være forde det evt. er to ringe der er knækket, eller en føler der er fyldt med skidt, og mekanikkeren har løst den frjl han syntes var mest øjensynligt.
    Men igen ærgeligt at du skal afsted igen, men selv om det ikke virker har du jo stadig bremser på bilen, men pisse irriterende at den hakker..;-)


  • #31   19. sep 2009 okay ja det kan godt lyde som en abs ring der er knækket. har jeg set før det er ikke så sjovt at køre med .

  • #32   19. sep 2009 Dan . ---> Så burde godt kunne kører..?

  • #33   19. sep 2009 Ja selv om ABS ikke virker og lyser så skal bilen kunne bremse alligevel, men det er bestemt ikke lovligt med lamper der lyser, men så længe du er opmærksom på det og bremser i god tid, så kan du nok trille til mandag...

  • #34   19. sep 2009 ABS-lampen lyser ikke...! Den gjorde den i 1 sek igår...!
    Har ikke gjort det idag, da jeg har haft tændt bilen.


  • #35   19. sep 2009 Ok så gør du i reglen ikke noget ulovligt ved at køre i den, men når den klapper i bremsen er det som regel en ring der er flækket eller en føler der er beskidt, og den kan sagtens lys igår om ikke idag, da de som regel har en selvtest på abs,en og hvis nu en flækket ring har ramt føleren kan det kave fået den til at lyse kort, men oanset skal den bremse, grunden til at den klapper i absér er at styreenheden tror at dit ene hjul blokerer da afstanden i absringen er størrer det hvor den er flækker og derfor går absén igang., men bremse skal den stadig kunne på de øvrige hjul, men den vil sel vfølgelig slippe på det hjul hvis den "tror" hjulet er blokeret, men ved en fuldbremsning (blokering) vil bilen stoppe nærten som normalt.
    Det er som regel ved forhjulene ringen er gået og hvis du selv kikker efter så kan du sikkert selv konstatere fejlen, da mellemrummene mellem tænderne skal være lige store hele vejej rundt...
    Du kan bare løfte et hjul op ad gangen ag tjekke det, hvis det gør dig mere rolig, og så drejer du hjulet langsomt rundt og kikker evt. brug en lygte og så burde du kunne se det. smiley

    Men men der er ubehageligt at køre med, det er korrekt, hvis du kan finde en sikring til abs´en kan du evt. tage den ud, og klapperiet vil stoppe, men så kører du bare uden abs, men det vil være mere behageligt at køre med til du kan komme på værksted.


  • #36   15. aug 2011 Jeg sendte min bil til mekanikker fordi den gik for højt i tomgang (og jeg har ingen anelse om hvad det kan være) og ville have ham til at undersøge hvad årsagen kunne være...

    Men så om eftermddagen ringede han og sagde han ikke ville røre den... Og jeg spurgte selvfølgelig om hvorfor, og dertil svarede han at der kunne være mange løsninger...
    Og det var jo ligesom derfor jeg sendte den derover...

    Så nogle mekanikker burde ikke være mekanikkere...


Kommentér på:
Lorte mekanikker

Annonce