{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

mærkelig olie temp måler ?? {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg har fået mig en fin 206 gti,

men olie temp måleren tager self noget tid før olien er normal temp. men når man så slukker bilen syntes jeg det falder vildt hurtig ??,
faktisk falder olie tempen hurtigere end vandet :S
og det kan jeg jo ikke få til og passe nogen steder nogen som kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mærkelig olie temp måler ??
  • #1   30. sep 2009 Hvis føleren sidder i bundkaret, kan vinden godt køle føleren af...

• #2   30. sep 2009 hmm det ved jeg så ikke om den gør, men fatter det ikke helt syntes da vandet burde blive meget hurtigere kold

• #3   30. sep 2009 er du sikker på de ikk bare falder i takt med at spolen i måleren aflader sig selv

• #4   30. sep 2009 rasmus, nej det hvis du fx går ind og handler bare 10 - 15 min så er den faldet rigtig meget og vand temp er ikke faldet meget :S

• #5   30. sep 2009 Typisk så lander din olie jo i bund karet ved stoppet motor, her er der ikke noget der holder på varmen, tvært i mod, bundkaret er tyndt og den meget koldere luft omkring dette køler den hurtigere ned.

Vandet derimod er omgivet af noget af det varmeste sted på bilen og det er blokken som er en stor klump jern der ikke bare lige bliver kold.

Derfor er det helt normalt at din olie temperatur falder hurtigere end olien.
    Da vandet stadig befinder sig op og ned af de varme dele og olien jo falder til bunds hvor der ikke er noget varme dele.

Jeg har selv olie temperatur måler og jeg oplever det samme også med at det tager længere tid før at olien er varm, men der er altså helt naturligt at olien er længere tid om at blive gennemvarm.

• #6   30. sep 2009 Du skal regne med at der sidder en termostat til vandet som sørger for at det hurtigere bliver varmt.
    Det gør der jo ikke på olien, så derfor bliver den langsommere varm en vandet.

Det er egentlig ren logik når først man tænker over tingene i den store sammenhæng :o)

• #7   30. sep 2009 hmm ja det jo nok rigtig, tænkte ikk på det sådan, tænkte jo bare på at vandet var i køleren og der blev det jo hurtig kold, men jo størstedele af vandet er jo i alle sider af motor som er varm meget længe og ja alt olien falder jo ned og iforhold til mængden af vand er der jo engetlig heller ikke ret meget olie smiley

tak for det havde ikke tænlt på det fra den vinkel smiley

Kommentér på:
mærkelig olie temp måler ??

Annonce