{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.419 visninger | Oprettet:

xxx x
xxx x
Tilmeldt:
14. nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.635

Webasto oliefyr starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har et Webasto oliefyr monteret ab fabrik i min BMW e39. Det har virket perfekt sidste år, men nu hvor det atter skal i gang er der noget galt. Det starter egentlig op som det skal, men det er ligesom at det kun prøver at starte og ikke kommer igang. Blæser i bil starter osv. Efter et par minutter giver det så op og slukker. Er der noget med en fotocelle der skal renses, eller ... ? Hjælp ønskes.
På forhånd tak
Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Webasto oliefyr starter ikke
  • #1   1. okt 2009 Hva med pumpen kører den som den skal?

  • #2   1. okt 2009 Du skal have fyret af og skifte gløderøret. Det plejer at afhjælpe problemet i 9 ud af 10 tilfælle.

    En anden mulighed er at blæseren er groet fast og laver fejl


  • #3   1. okt 2009 Har prøvet noget ligende på en Boxer der var det 12+ forsygingen der var dårlig der fik fyret til at starte op et par minutter og så slukke igen.

  • #4   1. okt 2009 Det lyder rigtigt med gløderøret. Det er nemlig som om det ikke tænder. Er det bøvlet at skifte?

  • #5   1. okt 2009 Næh det er ikke så slemt.

  • #6   1. okt 2009 Cool - tak for hjælpen. Jeg må nok hellere en tur forbi en autoelektro.

  • #7   1. okt 2009 Kan som nævnt også være din pumpe der sidder fast. Var det på mine forældres. Og skaden sker pga man "glemmer" at bruge anlægget hele sommeren. Men det er klogt at lige tænde det op 1 gang om mdr.

    Og når den ikke kan sende vandet rundt så slukker den hurtigt ned igen.


  • #8   1. okt 2009 Hvis det er pumpen kan det så "bankes" løs ved at starte og starte og starte og.... eller skal det skilles ad ?

  • #9   1. okt 2009 hvis den ikke har været brugt et stykke tid kan det godt ske man skal prøve et par gange inden den kommer igang... så derfor er det en go ide at starte den engang imellem hen over sommeren, ligesom man skal starte sit aircon engang imellem

  • #10   1. okt 2009 hvad hedder fyret ud over webasto ? for nogle webatso er ikke med gløderør men med sådan en gløde stift og det er lidt noget bøvl og skifte... men hvis gløderøret er lige til og skrue ud så pløv da og pil det ud og holde det på stel og se om det gløder ellers tjek luft filter og ellers prøv og skrue brændstofslangen af omme på fyrer og start det op og se om der kommer brændstof...

  • #11   1. okt 2009 Det står ikke på plade i motorrummet hvad det er for en model, der står bare Webasto TermoTop c og 5 kw tror jeg det var. Det er fra 2000 og er mont. fra fabrikken. Jeg kan ikke lige se fyret i motorrummet - der er lidt trangt smiley

  • #12   1. okt 2009 Husk du kun har tre forsøg, der efter kan det slet ikke starte, prøv at pil batteriet af i fem min, så nulstiller du det, det kan sagtens bare være det der skal til, da det jo ikke har kørt hele sommeren.
    Ellers vil du finde en masse svar her. http://bmw5er.dk/

    mvh.Søren.


  • #13   1. okt 2009 Husk også at bilen skal være kold, når du prøver at starte det, er den driftvarm starter det ikke, og er ude temp udenfor over 16 er det kun blæseren der starter, der skal også være nok brændstof på, hvis den er under en kvart tank, så prøv at fylde den op.
    Hvis det er en diesel så sidder fyret inde i venstre forskærm, og det er kun bmw det kan teste det, da det er org monteret, og går gennem computeren.


  • #14   1. okt 2009 Jeg prøver at hive strømmen som en start, og ellers må jeg på værkstedet med den. Lyder ikke som noget jeg selv kan løse.

  • #15   1. okt 2009 Jeg forstår bare ikke det med de tre gange, for den prøver da stadig at starte - den kommer bare ikke ?


  • #16   1. okt 2009 Ja alt det andet starter, men fyret starter ikke op, det har kun tre forsøg så melder det fejl, og kan ikke starte før det er blevet reset.

  • #17   2. nov 2009
    Hej...

    Hvad endte det med ?
    Kører fyret eller ?

    Jens


  • #18   27. okt 2010 xxx X håber det er iorden jeg skrive min fejl herinde også...

    har en bmw e39 med fabrik monteret oliefyr, den virkede også fint nok sidste år, nu starte den som den skal, og den køre i omkring halv time, der kommer KUN koldt luft ??? håber nogen kan hjælpe


Kommentér på:
Webasto oliefyr starter ikke

Annonce