{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.413 visninger | Oprettet:

Ultralyds rense væske? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har sådan et lille ultralyds rense bad til div. dele fra bilen jeg vile have renset.

Men hvilken væske skal man bruge til sådan et ultralyds rense kar når det er aluminium der skal renses?

Er alm. vand ok eller skal der sæbe i ? eller er det noget helt andet væske man skal bruge?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ultralyds rense væske?
  • #1   1. okt 2009 Fandt noget via. google.

"Normalt vil rent postevand være tilstrækkeligt. Ved behov for øget rensning kan nogle dråber almindeligt opvaskemiddel tilføres vandet."

håber det kan bruges.

• #2   1. okt 2009 Lidt mere.. en guldsmed skriver.

"vandet i den skal være varmt, gerne 60- 80 grader, og der skal bruges en skrap sæbe! Forhandlerne af maskinerne sælger en speciel udtralydsrens i pulverform (dyrt), til hjemmebruge ville jeg tage en skefuld maskinopvaske-pulver eller en god slat ajax med en ekstra slat salmiakspiritus i - det skal være stærkt basis.
    Emnet der skal renses skal helst hænge i en kurv eller lignende, effekten er ikke så står når ting ligger direkte på bunden i karret. Det er heller ikke noget man bryder sig om at stikke hænderne i.."

Skyl emnet godt efter rensningen.

• #3   1. okt 2009 Ah, Ok.

Jeg har lige sat det i gang, og der er faktisk en lille kurv i karet, så den del er der tænkt på :o)
    Og jeg tilførte min elkedel noget vand og varmet det op til lige før det koger. og heldte så en sjat opvakse middel i sammen med det varme vand.

Nu står det og simre derud af :o)
    Jeg vender da lige tilbage med resultattet :o)

• #4   1. okt 2009 'coool... skriv endelig hvis det virker.. smiley

• #7   2. okt 2009 Ok, holda shit hvor det virker mand :o) det er helt vildt så nyt det nu ser ud :o) shit der er vist lige nogle flere ting der skal derned kan jeg se :o)
    Det virker faktisk ok, med varmt sæbevand.

Jeg gav det ca. 45 min. og det var møg beskidt forinden, jeg var blevet advaret i mod at det ville virke sygt godt, men jeg troede da ikke det var så vildt at tingene ligner nye når man trækker dem op af karet :o)

Kan varmt anbefales

Kommentér på:
Ultralyds rense væske?

Annonce