{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.891 visninger | Oprettet:

Koblingen hopper {{forumTopicSubject}}

Hey BG

jeg købte den 08-08-09 en Opel Astra G 1.6 16V fra 1998, den har gået 217.xxx nu. Det blev givet 6 mdrs reklamations garanti på den fra forhandlers side.

Nu er koblingen så begyndt at hoppe en gang i mellem, men mest når bilen er kold. Jeg har så læst mig til at koblingen er ved at være færdig. er det rigtigt?

Skal forhandleren så ikke betale for en ny kobling?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblingen hopper
  • #1   12. okt 2009 Ikke hvis fejlen ikke var der da du modtog bilen....

Det var noget andet hvis det var men garanti.....

Men spørg da forhandleren, han vil da give dig det svar han mener han skal give dig, ellers er det bedste jo at søge på købeloven...

• #2   12. okt 2009 hvis det er kobling,er det for egen regning

• #3   12. okt 2009 han skal betale dig en ny koblling, længere er den ikke...
    indenfor det første halve år er det FORHANDLERENS pligt at bevise at fejlen ikke var der da du købte bilen... og det kan han ikke...

efter det første halve år er det DIG der skal bevise... og det kan du heller ikke... smiley
    jeg har selv før i tiden haft en hel del at gøre med de reklamationer pga noget gearkasse værk på en skod bil... så bare smid den tilbage i hovedet af ham....
    og hvis han først nægter at gøre det for hans regning så bare sig ok, så betaler jeg... derefter når du har fået bilen, så lad være med at betale regningen, han kan ikke gøre en skid... du har retten på din side

• #4   12. okt 2009 Krudtuglen...

Hvorfor kan han ikke bevise det...????

Hvis man ikke har sagt noget ugen efter man har fået sin bil udleveret, må man jo som bevis nummer et, gå ud fra at fejlen ikke var der...

Ydermere, kan ingen jo heller ikke bevise om bilen har fået tæsk, og forsøgt at trække hjulene rundt på den...

Jeg ville ikke et sekund betale en ny kobling for en mand der kom 2 måneder efter og sagde at koblingen fejlede noget da han fik bilen...

Det du skriver der med at lade være med at betale regningen, er noget pis at komme med, men moral er jo så forskelligt...
    Vi snakker jo ikke en fabriksny bil men o km på klokken, men om en bil der har gået 217.000 km. og man kan jo intet garantere der, da det er en sliddel, og man har jo ikke en jordisk chance for at tjekke det ordentligt....
    Derfor opfordrer jeg ham til at kontakte forhandleren, i første omgeng, det kan jo være de kan finde en løsning det kommer dem begge til gode...

Hvis folk bare gør som du skriver at man skal bare lade være med at betale, er netop grunden til at jeg altid har kræver KONTANT betaling, når jeg har lavet noget eller givet nogen en hånd, da JEG ikke vil bruge min tid og penge på folk med en anløben moral....
    Han skal tage kontakt til foorhandleren.....

• #5   12. okt 2009 dan: han kan da ikke bevise det... hvem siger at køberen har givet den gas før nu? som regel er det ved at give den høvl man opdager det smiley
    og ang moral... tja, ved du hvad jeg har ikke nogen moral hvad det angår når forhandleren var som han var.... generelt er de fleste forhandlere nogle hunde hvad angår garant.. prøver altid at snige sig udenom ved feks at skrive 3 mdr garanti, 1 mdr garanti osv osv... det kan man ikke! man kan ikke skrive sig fra købeloven uanset om køber har skrevet under på det eller ej

• #6   12. okt 2009 Du beder bare forhandleren udbedre fejlen, længere er den ikke..

• #7   12. okt 2009 det er vist svært at komme til en konklusion og forhandleren skal betale eller ej...

men fejlen er først kommet efter noget tids brug og var der ikke da bilen blev købt..

• #8   12. okt 2009 Krudtuglen

Han skal have være ved forhandleren for længst...

Det har han ikke været, og det er på KØBSTIDSPUNKTET at fejlen skulle have været der, og "hvis" fejlen havde været det på købstidspunktet, vil forhandleren nok påberåbe sig at han skulle være kommet noget før, for ikke at ødeligge mere end godt er, bla. svinghjul....
    Det er en sliddel ligesom bremser, og du mener så at fordi bremsebelægningen er slidt efter 2 måneder, så SKAL en forhandler bare skifte dem GRATIS.... man må godt lige luske en smule fornuft ind i sin påstand....

Tommy K

Fejlen du beskriver er jo ikke nødvendigvis en fejl, men slitage, og man må forvente en vis slitage med 217 på klokken. uanset om du har kørt pænt eller ej....
    Måske du skulle ligge nogle km tal ind her, med hvad den stod på da du købte bilen og hvad den står på nu, da det selvfølgelig også har noget at sige i dit tilfælde, men man kan bestemt ikke bare tro at en forhandlere bare betaler og smiler, det er mange måde folk tolker købeloven på, og du kan være sikker på at en forhandler tolker den til hans fordel og ikke din... det er grunden til at jeg er imod (krudtuglens) påstand at sådan er det bare.
    men tag en snak med forhandleren, da mange ikke er intrereseret i dårlig omtale og som regel er til at snakke med, men kommer man frembrusende og kræver ja så bliver de nok sværer at arbejde med, men købeloven omhandler reklamation eller garanti, og disse to må ikke sammenlignes på nogen måde, hvad ansvar og udbedring af evt. defekter angår...
    Men du burde måske have været lidt hurtigere ude, hvis det er et stykke tid siden problemet opstod...;-))

• #9   12. okt 2009 dan: haha du må være forhandler... du taler og tænker ihvertfald som en... gider slet ikke fortsætte i det her indlæg.

men tommy: gå til ham

• #10   12. okt 2009 Krudtuglen...

Skrev jeg ikke også han skulle kontakte forhandleren...

Begrund lige hvorfor du mener af en forhandler skal betale udskiftning af en sliddel, bremser & kobling dæk osv.... når det skyldes slitage og ikke en defekt...???

Ellers syntes jeg du fremstår som en useriøs debatør....

Og nej jeg er ikke forhandler, men syntes at alt for mange bare brøler ud at... De SKAL betale.... for det er tit ikke fakta.....
    Folk kan gå til forbrugerrådet / klagenævn, melde sig ine i FDM og få dem til at hjælpe, men ofte er det køberen der står tilbage uden hjælp eller udbedring, og med en ekstraregning oveni,, og oftest kan det kun betale sig ved meget dyre reperationer...
    Og de små er man tit bedst stillet med at betale selv, så som en kobling foreksempel..

Jeg sytes det er forkert at have sådant et syn på sagen, og du må da helt selv om du råder folk til at køre de store kanoner i stilling fra start, men jeg mener noget andet..
    Jeg giver et råd, du ikke kan lide, og du giver et råd jeg ikke kan lide, men hvorfor deltage i en debat og bare luske af uden at komme med en fyldestgørende forklaring som der er j´hold i og især når det er snak om en sliddel...???

Men tak for debatten da, jeg har jo også udtrykt hvad jeg mener han skal gøre, og så må han jo selv tage den derfra...ikk...?

• #11   14. okt 2009 - Krudtuglen -

Bilen havde kørt 214.xxx da jeg fik den, og der var som tidligere sagt ikke noget problem med koblingen. Bilen har været ejet af en ældre mand i de sidste par år, så jeg har ikke kørt bilen hårdt siden jeg har fået den. men det kan selvfølgelig også være at den ældre man har været en koblingsrytter, men det føltes det ikke som om da jeg modtog bilen.

men tager kontakt til forhandler i morgen, da jeg alligevel skal i det område han bor i.

mange tak for jeres svar, selvom jeg ikke rigtigt blev klog på om forhandlere skal betale.

lige et andet spørgsmål, når nu det kun et en gang imellem at den hopper og kun når den er kold, hvorlang tid kan må så kører med det uden at det volder skade på andre dele?

Kommentér på:
Koblingen hopper

Annonce