{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.698 visninger | Oprettet:

Ujævn tomgang/vaccumsslanger????? {{forumTopicSubject}}

Bilen var til syn den anden dag.. Synsmanden syntes den forurenede for meget i tomgang..
Den går nu også ujævn i tomgang. Den svinger mellem 650 og 950 o/min og til tider op til 1400 o/min..
Dette skyldes formentlig vaccumslangerne et sted,evt. luftmassemåleren eller tomgangsregulatoren..
Mit problem består i,hvilken løsning jeg skal satse på og hvor jeg får delene der skal bruges dertil,dvs slanger,luftmassemåler etc (luftmassemåleren koster ca. 1700,- hos Mekonomen)..
Vaccumslangerne,er af forskellige dimensioner og kvalitet.. Dimensionerne er 8,10 og 12 mm udvendig mål..

Jeg kan også vælge at sende den til Volvo,men de gør jo som bekendt ikke ret meget for under en 500,-lap + at så lærer man jo heller ikke noget ny,til næste gang..

Er der en som har tid,lyst og evne til at hjælpe mig,kontakt mig venligst på 22740561 snarest muligt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævn tomgang/vaccumsslanger?????
  • #1   7. nov 2009 ville hjælpe en del og skrive hvor du kommer fra i landet .. og hvornår det skulle være at man skulle lave/hjælpe med og lave bilen

  • #2   7. nov 2009 tegn op hvordan slangerne sidder og så ud og købe nogle nye. De er trods alt ved at have en del år på bagen og bruges jo hver eneste gang du kører så de bliver udsat for stress. Når de er skiftet kan du med sikkerhed sige at de ikke er problemet.

    Et andet spørgsmål. Er den tørstig?


  • #3   7. nov 2009 tag luftmassemåleren af og se om tråden i den er hel dvs. ikke brudt. Brug evt. forstørrelsesglas. Og tag evt. tomgangs regulatoren af og rens den/motioner den i noget kontaktrens. Hvis der er slanger er det jo bare bare at gå dem efter. Du kan evt. bruge æder for at se om den stiger i omdr. når du sprøjter det på slangerne. Men husk at give dem noget at leve af efterfølgende..

  • #4   7. nov 2009 Kommer fra Nordjylland,hvis man kigger i min profil.. Der kan man også se hvilken bil det er.. Hvornår det skulle være,finder vi en løsning på,hvis en tilbyder sig..

    VW : Kan godt følge din tankjegang.. Men der er jo et hav af slanger rundt i det motorrum.. Tørstig ?? Tja den går jo kun ca. 9 på en liter men forbruget er faldet yderligere ganske vist..


  • #5   7. nov 2009 Altså det kan også sagtens være din lambdasonde der driller. Regulerede den lambdatallet til syn som den skulle? 0,97-1,03 smiley

  • #6   7. nov 2009 ja det kan jeg se .. men det ville jo være trælst og køre til hobro vis man kommer fra skagen ...vis du kan følge mig ..heh

  • #7   7. nov 2009 Tror jeg ikke det er,for sidst en lambdasonde gik til,skabte den sig helt tosset og ville nærmest ikke køre + den smed benzin bagud.. Der er intet at mærke når man gasser den op. Er ligeså snart den falder til ro,den begynder at skabe sig..

    Fejl 07 : Kulilteindhold, tomgang, for høj ( 1.02 vol. %).

    Ved venstre forlygte,sidder der en ventil,der er vaccumstyret (slangen går ned til gummiet lige før turboen,på indsugningsrøret,hvis man forstår).. Den klikker meget højt i tomgang..

    Skovmusen : Ja det kan du nu have ret i :). Bor i nærheden af Jerslev J..
    Kører da gerne hen til en,hvis jeg ikke skal køre for langt smiley


  • #8   7. nov 2009 Ventilen hedder :

    PIERBURG pag-gf30<3

    Har googlet den,og som jeg kan forstå,er den en ventil,som har inflydelse på LMM´en (luftmassemåleren).. Hvordan finder jeg ud af OM det er den og HVOR køber man en ny??


  • #9   7. nov 2009 Det er din kulfilterventil. Den har ikke ligefrem noget at sige smiley

  • #10   7. nov 2009 Nå ok... Et eller andet har den vel at sige ?? Hvad gavn gør den fætter så ??

  • #11   8. nov 2009 den har invirkning på forureningen. Ikke andet

  • #12   11. nov 2009 det med at den står at ruller er jeg 90% sikker på er hele gasspjælds klumpen, den er eletronisk styreret og de har ryg få at stå af på dem også på s60 og de andre modeler. kender selv en der har en c70 og han har samme problem , jeg skal så ikke kunne sige om det er årgsagen til den høje co men det kunne sikkert godt hænge sammen

    det med din luftmasse måler,den kan du rense i kontakt spray men det er ikke den type med en tynd tråd ligesom VAG køre med der sider bare en lille plade og føler.vis den er beskidt køre de også dårliger og kan finde på at rulle en smule i tomgang og trække dårliger. du kan jo starte med at rense den, det koster ikke så meget


Kommentér på:
Ujævn tomgang/vaccumsslanger?????

Annonce