Ujævn tomgang/vaccumsslanger????? {{forumTopicSubject}}
Bilen var til syn den anden dag.. Synsmanden syntes den forurenede for meget i tomgang..
Den går nu også ujævn i tomgang. Den svinger mellem 650 og 950 o/min og til tider op til 1400 o/min..
Dette skyldes formentlig vaccumslangerne et sted,evt. luftmassemåleren eller tomgangsregulatoren..
Mit problem består i,hvilken løsning jeg skal satse på og hvor jeg får delene der skal bruges dertil,dvs slanger,luftmassemåler etc (luftmassemåleren koster ca. 1700,- hos Mekonomen)..
Vaccumslangerne,er af forskellige dimensioner og kvalitet.. Dimensionerne er 8,10 og 12 mm udvendig mål..
Jeg kan også vælge at sende den til Volvo,men de gør jo som bekendt ikke ret meget for under en 500,-lap + at så lærer man jo heller ikke noget ny,til næste gang..
Er der en som har tid,lyst og evne til at hjælpe mig,kontakt mig venligst på 22740561 snarest muligt..
jan 2006
Følger: 43 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 88 Svar: 800
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Et andet spørgsmål. Er den tørstig?
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.332
VW : Kan godt følge din tankjegang.. Men der er jo et hav af slanger rundt i det motorrum.. Tørstig ?? Tja den går jo kun ca. 9 på en liter men forbruget er faldet yderligere ganske vist..
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
jan 2006
Følger: 43 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 88 Svar: 800
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.332
Fejl 07 : Kulilteindhold, tomgang, for høj ( 1.02 vol. %).
Ved venstre forlygte,sidder der en ventil,der er vaccumstyret (slangen går ned til gummiet lige før turboen,på indsugningsrøret,hvis man forstår).. Den klikker meget højt i tomgang..
Skovmusen : Ja det kan du nu have ret i :). Bor i nærheden af Jerslev J..
Kører da gerne hen til en,hvis jeg ikke skal køre for langt
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.332
PIERBURG pag-gf30<3
Har googlet den,og som jeg kan forstå,er den en ventil,som har inflydelse på LMM´en (luftmassemåleren).. Hvordan finder jeg ud af OM det er den og HVOR køber man en ny??
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
dec 2007
Følger: 72 Følgere: 126 Biler: 5 Emner: 232 Svar: 1.332
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
okt 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 149 Svar: 500
det med din luftmasse måler,den kan du rense i kontakt spray men det er ikke den type med en tynd tråd ligesom VAG køre med der sider bare en lille plade og føler.vis den er beskidt køre de også dårliger og kan finde på at rulle en smule i tomgang og trække dårliger. du kan jo starte med at rense den, det koster ikke så meget
Ujævn tomgang/vaccumsslanger?????