884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Syn og bremser? Syn og bremser?

Hey,

Jeg skal til omsyn i morgen og det er sidste dag, før bilen skal synes forfra igen, og det eneste jeg mangler er bagbremserne (bremseforskellen er for stor).
Det er en SaabSaab 90> fra 87 med skivebremser bag, og problemet er så at en af klodserne har fået slået en flig af overfladen af (ca. 30% af klodsen), udover det er de ikke slidt ned.

Mit spørgsmål er så om det kunne lade sig gøre at bestå bremsetesten hvis man bare sliber klodserne, og smører bremserne, hvis der er andre der har prøvet det med en klods, hvor der mangler lidt af overfladen?

Det sted jeg skulle have haft klodserne fra havde lukket i går, og jeg kan ikke nå at få nogen købt og monteret i morgen inden synshallen lukker.

Jeg skal egentlig bare vide om det overhovedet er forsøget værd.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn og bremser?
  • #1   15. nov 2009 ville sku nok bare bide i det sure æble og skifte klodserne og så tage et nyt syn..

• #2   15. nov 2009 Det tror jeg sku ikke det, altså forsøget værd...- Du må æde de 150 kr det koster ekstra, og så få nogle klodser på der dur...Er du 100% sikker på at fejlen ligger i klodserne?

• #3   15. nov 2009 hvorfor ikke bare købe nye klodser?

• #4   15. nov 2009 Phuck @lot ~

Har du læst mit indlæg?

• #5   15. nov 2009 jeg tror fejlen ligger i din caliber.

• #6   15. nov 2009 Klaus H

Jeg kan bare se at overfladen er meget blank på dem, men jeg tror det ene stempel hænger lidt, da den ene er en smule tyndere end den anden.

• #7   15. nov 2009 Du køber da bare klodserne i morgen?

Klodserne skal jo være slidt ens, for at have samme effekt - derfor skifter man den sætvis i begge sider. Tror ikke du får noget godt ud af, at slibe på de gamle klodser.

• #8   15. nov 2009 Få nu for helvede lavet dine bremser ordenligt mand. Håber sgu ikke at jeg befinder mig i vognbanen ved siden af dig når du skal bremse kraftigt på motorvejen næste gang

• #9   15. nov 2009 Du har haft en måned til at få lavet bremserne. Så få dem lavet ordentligt. så de virker 100% Så bare ærgeligt at du ikke kan nå det i morgen inden du skal igennem et nyt syn

• #10   15. nov 2009 Phuck @lot ~

Jo tak, det var også planen. Men problemet er bare at jeg ikke kan nå det inden synshallen lukker, og det ville da være dejligt at slippe for at skulle syne bilen forfra. Men hvis det ikke kan lade sig gøre med de gamle klodser, så må det jo være sådan.

• #11   15. nov 2009 *350hk Mitsu til salg *

Tak for prædiken, men jeg klarer mig nu nok. Bremserne skal skam nok blive lavet ordentligt, men det kan jeg IKKE NÅ I MORGEN, derfor spørger jeg. Jeg skal nok lade vær at køre en børnehave ned på vej til synshallen, din store tudeprins.

• #12   15. nov 2009 Når, hvor er det synd at du ikke kan nå det... De har virkelig stresset dig, de skide synsfolk... Du fik jo virkelig ingen forvarsel - pludselig skulle dine bremse bare virke fra dag til dag...

Dvs at du har haft klodserne ude/næsten ude for at kunne konstatere at der manglede 1/3 del af klodsen og ikke skiftede lortet?! De koster jo fukin ingenting!!!

Og tak, jeg er virkelig glad for at du lover for at ikke køre børnehaver ned imorgen. Det er bare så flot

• #13   15. nov 2009 Og du har tænkt dig at pille klodserne ud, sidde og SLIBE dem, sætte dem på plads igen, smørre calipere osv... Men du har ikke tid til at skifte dem til nye?!

Wake up

• #14   15. nov 2009 *350hk Mitsu til salg *

Dumpede du 9. Klasse? Jeg havde dem ude i går (dvs. Lørdag ikke?) hvor butikken havde lukket, og derfor kan jeg ikke købe nogle nye. SÅ ER DET DA LIGE MEGET OM DE IKKE KOSTER EN SKID, NÅR BUTIKKEN HAR LUKKET, IKKE?

Jeg er udemærket klar over at det er min egen skyld, at jeg først har fået kigget på det nu, da jeg har brugt resten af måneden på at lave rust i den, men jeg spørger for at få svar, ikke for at få den den samme smøre fra alle jer regelryttere.

• #15   15. nov 2009 Du kan jo prøve med at planslibe klodsen - jeg tror bare, at du skal planslibe alle fire klodser i bag, så de har lige meget belægning, før det gør en forskel. Og selv da kan du ikke vide, om det er klodserne eller kalipperne, der er problemet.

IMO er det for omstændigt at planslibe 4 klodser, så de er ens.

• #16   15. nov 2009 Man skulle tro at når man en stor dreng på 19, så burde man have hjernekapacitet nok til at kunne regne ud, at en klods med manglende belægning ikke kan bremse med samme styrke som en hel og derfor vil give skævbremsning. Så held og lykke imorgen

Kommentér på:
Syn og bremser?

Annonce