{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Jonathan H
Jonathan H
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 52

Udskiftning af skivebremse {{forumTopicSubject}}

Min mekaniker har voldspændt hjulboltene, så da jeg skruede dem ud kom gevind og det hele med. Gevindet kan ikke skæres op, så der må en ny skive til.

Jeg har ikke den store erfaring, men håber med lidt råd og vejledning at jeg kan fikse problmet selv.

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af skivebremse
  • #1   2. sep 2005 det er meget let, men dit gevind burte sidde i din hjulnav og ikke i skiven så det kan måske godt komme til og koste lidt mere en 2 nye skiver, ,men hæng mig ikke op på det

• #2   2. sep 2005 har nu heller ikke set en bil med gevindet i skiven.

men det må vel stå for mekkerns regning, da han burde være så klog at spænde med en moment nøgle og korrekt moment, istedet for at bare spænde løs.

Hvis det var mig, ville jeg overveje hvorvidt sådan en klovn skulle pille mere i min bil.

• #3   2. sep 2005 det sidder ikke i skiven, men i selve navet, så det er lidt mere besværligt end bare som så..

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2003

Følger: 1 Emner: 30 Svar: 52
    #4   2. sep 2005 Hmm... det ser ud som om skiven hænger sammen med navet, men hvad ved jeg. Hvor skal de i så fald kunne skilles ad. Nej, han skal ikke pille mere i min bil.

• #5   2. sep 2005 sædvanligvis skal man afmontere selve caliperen ( 2 bolte) og så kan den trækkes af skiven (evt med forsigtig overtalelse med en hammer) når den er afmonteret kan klodserne fjernes, lad være med at fjerne bremsevæske slangen, men hæng caliperen op i noget, så er du fri for at lufte ud også.

når klodserne er væk, skal bremse åget (den caliperen sad fast på) fjernes med to bolte, disse sidder GODT fast, og det anbefales altid at skifte til nye når det har været skilt ad.

Når åget er væk kan skiven fjernes og på med en ny, men tvivler nu stadig på det er skiven der er problemet.

Kommentér på:
Udskiftning af skivebremse

Annonce