3.396 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 106 div. SPØRGSMÅL?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Bilen:
Peugeot 106 1,1 XR årg. 1996 (ny model).
Jeg har lidt spørgsmål til div. på sådan en lille vogn, og satser på at nogen har denne erfaring?
Servostyring: Kan man bygge servostyring over på denne model, og er det til at have med og gøre?
Speedometer: Kan man skifte speedometer til et med omdrejningstæller (nuværende er med ur), uden at skulle lave ekstra installation?
Sædevarme: kan man lave sædevarmen, eller skal man skifte stole?
På forhånd tak!!
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 60
maj 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 27
Tak for hurtige svar.
Speedometer: Jeg havde nemlig engang en Renault 19 1,4 (årg. 90), uden omdrejningstæller, og monterede uden videre et speedometer med omdrejningstæller. Derfor tænkte jeg at denne bil er også fransk, så det er sikkert det samme.
Dennis: har du en liste over hvad der skal bruges for at bygge servo på bilen? Servopumpe, tandstang til servo, div. servoslanger osv.?
Sædevarme: Jeg må lige prøve at kigge på sædet engang, når jeg tager mig sammen til at skille sædet af
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 624
maj 2005
Har du nogen idé om hvad sådan en ombygning koster i dele? Jeg formoder det skal købes ved en Autoophugger.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
sædevarme er det nok nemmest at tage til hugger og finde en anden stue til den og samtidig få kontakter og ledningsnet.. men det kan selvfølgelig godt gå hen at koste lidt knaster..
og servostyring.. ja, jeg har bygget en servo på en 106èr... og må sige at det er altså noget mere omstændig end man tror.. du skal have dig en tandstang, og en servopumpe og der vil jeg råde dig til at finde en elektrisk.. jeg valgte en mekanisk for de holder noget bedre, men det var altså også et stort arbejde at få den bakset på motoren med rem og slanger og div... derfor tag en på el og få relæèr med, du skal have en anden ratstamme og så skal du have et andet sæt pedaler for de skal nemlig også skiftes.. og her kan du godt finde vinkelsliber frem.. for der skal skæres noget.. hmm..ja, og så skal det hele skrues på.. og det er et stort arbejde skal jeg hilse og sige.. og pris... tja.. den jeg lavede løb op i ca 3500,- ... men jeg fandt også tingene billigt rundt omkring...
mit råd.. lad være, jeg gør det aldrig mere.. skift hellere tårnlejer og bærekugler hvis den føles tung... for det ved godt den kan være...
Mvh. Henning
maj 2005
Tak for fin forklaring.
Jeg må indrømme efter din forklaring om servo, så tror jeg sku det bliver droppet! Med mindre jeg falder over et komplet sæt MEGET MEGET billig.
Jeg tror at jeg vil montere tågelys foran på den, da jeg tror det er til at have med og gøre.
Hvis der nogle som skulle ligge inde med nogle "spændende" dele til en 106, kan de da lige give en melding
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.066
Jeg ejer en gammel og tør 106'er med ur OGSÅ, og ville gerne have omdrejningsviser også.
Jeg fik så fat i et speedometer med vand temp. viser i venstre side og benzinmåler i højre side, og intet øverst i midten, med omdrejningsviser selvfølgelig. Det er ren plug and play, mht alt undtagen vand temp viser, hvor der skal skiftes ud med en sensor med 2 pin (Den blå på topstykket), istedet for den nuværende med kun 1 pin (Ben).
Jeg har selv lige gjort det, så jeg tænkte jeg ville dele min nye viden!
Peugeot 106 div. SPØRGSMÅL??