{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Sune G
Sune G
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 9

Strøm/startproblem på Punto {{forumTopicSubject}}

Hej...

Min Punto har problemer med at starte her hvor temperaturene falder. Så snart det har været nattefrost kan den kun lige trække starteren, og jeg ved fra sidste vinters erfaring at det ikke ska blive meget koldere før den slet ikke kan, og der ska startkabler på.

Sidste år fik den nyt batteri, men det hjalp ikke, idag har jeg så været ude og måle om den aflader. Den har et forbrug på 0,47 ampere hvilket jeg ikke synes er voldsomt? og med læste døre falder det af en eller anden rund til 0,29 ampere. Spændingen på batteriet er 12,6 volt, og i tomgang lader den med 13,96 volt. Det er vel meget normalt...?

Jeg har tænkt på om det kan værer starteren den er gal med, men forstår bare ikke hvorfor det kun er når det er koldt i vejret, og hvorfor den så starter ligeså snart der kommer start kabler på. Kan en starter være i stykker på en sådan måde at den bare bruger for meget strøm..? Grunden til jeg også kunne mistænke starteren er at for et par år siden kunne den godt finde på ikke at kunne trække starteren helt spontant, for eksempel ved et kort stop på en tank efter en 40 km lang køretur, for godt at kunne 10 sek efter.

Jeg er lidt lost omkring det, så jeg håber i har nogle bud på hvad der kan være galt.

På forhånd tak.

Sune

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøm/startproblem på Punto
  • #1   3. dec 2009 vi har næsten samme problem

dog vil den godt starte men den har det samme med kort at stoppe ved startningen .. og gør alt som du skriver.. dog ik med at der skal start kabler på... men den har svært ved at starte

vi er også selv lost.
    men det er også en punto..

• #2   3. dec 2009 min kammerat havde samme problem sidste år med hans 75 S'er fra 94...det var faktisk generatoren der var skyld i det...ja det lyder sku mærkeligt...der var også strøm på hans batteri men generatoren havde på en eller anden måde indvirkning på starteren....ellers er der nok ikke nogen vej uden om starteren...og ja kører selv italiener og om vinteren finder de altså bare på nogen mærkelige ting...så god vind med det...

• Sune G
    Sune G Tilmeldt:
    maj 2006

#3   3. dec 2009 Ok, tak for svar, lyder interresant.

Jeg faldt lige over denne side http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/b64d0fc884b90a33 en med total samme problem og samme afladning, åbenbart er de ca 0,4 ampere for meget, jeg troede ellers det var meget normalt.

Glemte forresten at skrive at der er monteret en viper alarm på bilen, men så vidt jeg ved fejler den intet, den virker i hvert fald som den skal.

• #4   3. dec 2009 ja 0,4 ampere kan faktisk godt være en del..det svarer jo faktisk til en pære på 5 watt som jo over et døgn eller to godt kan aflade dit batteri. Det kan faktisk godt være dit nye alarmsystem eller måske skal du se om det er din radio der er skyld i det...tror abenbart at centrallås relæet hvis den har det..åbenbart trækker en lille strøm i åben stilling..

• Sune G
    Sune G Tilmeldt:
    maj 2006

#5   4. dec 2009 Okey.

Vælger at tro på det er radioen så smiley Eller håber i hvert fald.

På sådan en Punto har radion jo konstant strøm, altså også uden tænding. Kan det gøre at den bruger mere strøm end hvis den kun havde strøm v. tænding...? Og er der nogle der kan huske hvilke to ledninger der skal byttes rundt hvis det skal ændres..?

Kommentér på:
Strøm/startproblem på Punto

Annonce