Er motoren ved at gå??? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens..
Er den stolte ejer af en polo 6N fra 1996.. 1.4 - 55 hk..
Så skulle jeg have smidt vinterdæk på den, og det er jo i sig selv fint nok jo..
Men da jeg hentede den igen, spurgte mekanikeren om jeg var klar over den spildte olie..
Det var jeg slet ikke, for det har den aldrig gjord, og jeg plejer at tjekke olie jævnligt.. Da jeg så kørte hjem, lugtede den vildt brænd, og jeg undrede mig vildt meget..
Tjekkede selvfølgelig olie som det første, og den var under LAV.. åbnede olie-dækslet, og den var tilsølet i noget brun tykt væske..??
Snakkede med mekanikeren igen, og han sagde at venstre bærearm var smurt ind i olie, og at det kom bag fra motoren... men han vidste ikke fra hvad..
Nogle ideer til hvad dette kan være..?
Den skal til mekaniker igen på tirsdag, men kunne være rart at vide hvad der ventede.. og om det evt. kunne blive dyrt
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.901
Skift altid selv hjul !
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 44
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.901
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 44
MEN NOK OM DET....
er der nogle som kan hjælpe med problemet...
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
At olieniveauet er lavt kan jo have flere årsager (lang tid siden skift, olieforbrug etc etc.)
Det kan selvsagt ikke være motorolie der ligger på venstre bærearm, da da gearkassen sidder i vejen for motoren
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.901
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det brune snask forsvinder aldrig, før man selv tørrer det af. Dvs. det kan være opstået allerede efter de første 50000km, hvis det er en meget forsigtig person der har haft den fra starten.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Hvis ikke han kan se forskel, ville jeg ikke være stolt af at have ham til at lave bil :o)
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 44
JESPER P -> Kan det brune snask ikke skyldes, at der dannes meget kondens i det her kolde vejr, og kondensvandet blandet med olien kan give dette snask ved korte ture..
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Sig til din mekker at han skal kigge efter om pakdåserne ved krumtap og knataksel er skudt ud eller bare utætte.
Det er desuden meget vigtigt at han kontrollere ånderøret/slangen som går fra krumtaphus bagpå og op til luftfilterkassen. Der er stor sandsynlighed for at denne er stoppet til af selvsamme brune snask, og derved presses pakdåserne ud pga. overtryk i undermotoren.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
Jo kan også skyldes det, man da den også taber olie vil mit bud være at der er større chance for at toppakningen er røget..
Det nemmeste er nok at gå ud og se om du kan se hvorfra det løber ud, eller om du kan se det bobler nogle steder fra motoren når den er varm
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
Det brune snask kan da, så vidt jeg ved, godt opstå pga. kondens, altså små korte byture, og vil forsvinde igen efter længere tids kørsel i træk.. sådan har det i hvert fald været på min
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det brune snask vil ikke forsvinde på denne type motor, da der sidder en stænkplade lige under olieproppen som ikke bliver skyllet rent på oversiden af olien.
Og jo det er jo kondens der gør at det opstår, som jeg også skriver længere oppe.
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 44
Er reservedels sælger, så snakker ofte med meget garvede mekanikere.. og har nævnt det for 2 i dag, hvor den ene var fra VW.. han nævnte noget med et plastik et eller andet bag på motoren der muligvis kunne være flækket... men kender ikke til dette plastik "noget", og syntes ikke jeg kunne se det oppe fra...
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
Ah okay, vidste ikke det med stænkklappen
Fik jeg også lige set du havde skrevet, mig der lige havde overset det
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
Det plastik han snakker om må næsten være det samme som PoloDoktoren snakker om, som er der for at springe hvis der kommer overtryk i motoren, så det ikke er motoren der springer..
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 44
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 127
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 44
Tak for svaret, glæder mig til du har fundet problemet..
Og lige dækkene igen, så har jeg kørt med 195/55-15 i de år jeg har haft bilen, mens den har været sænket 40 / 40 hele tiden..
Har ikke haft probemet med at de skarber... udover engang jeg havde max læs på, og kørte 50 over et uset fartbump.. det ramte de, men ellers ikke et problem jeg kender til
jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
sidder benzin pumpen ikke på bagsiden foroven, kan ikke lige huske det.
plejer nu ellers altid at være toppakningen der lækker lige oven over
generatoren. olien presses jo bagud af lufttryk når man kører.
tjek lige om generatoren ikke er svinet til , kan også være olie der kommer ud lige under benzinpumpen
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det er på de gamle modeller dette er problemet...
Er motoren ved at gå???