{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

Er motoren ved at gå??? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Er den stolte ejer af en polo 6N fra 1996.. 1.4 - 55 hk..

Så skulle jeg have smidt vinterdæk på den, og det er jo i sig selv fint nok jo..
Men da jeg hentede den igen, spurgte mekanikeren om jeg var klar over den spildte olie..

Det var jeg slet ikke, for det har den aldrig gjord, og jeg plejer at tjekke olie jævnligt.. Da jeg så kørte hjem, lugtede den vildt brænd, og jeg undrede mig vildt meget..
Tjekkede selvfølgelig olie som det første, og den var under LAV.. åbnede olie-dækslet, og den var tilsølet i noget brun tykt væske..??
Snakkede med mekanikeren igen, og han sagde at venstre bærearm var smurt ind i olie, og at det kom bag fra motoren... men han vidste ikke fra hvad..

Nogle ideer til hvad dette kan være..?

Den skal til mekaniker igen på tirsdag, men kunne være rart at vide hvad der ventede.. og om det evt. kunne blive dyrt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er motoren ved at gå???
  • #1   6. jan 2010 Og hvad er pointen?
    Skift altid selv hjul !


  • #2   6. jan 2010 Jojo... men havde ikke lige et dækapperat ved siden af mig... og det var det gamle gummi, der skulle skiftes ud med nyt... altså samme fælge ikk...

  • #3   6. jan 2010 Oh, den metode har jeg så aldrig forstået. Det andet tjener sig hjem mange gange, hvis man køber ordentligt.

  • #4   6. jan 2010 Hvad ved jeg... fik et tilbud på 4 helt nye 195/55-15 kumho dæk som jeg ikke kunne sige nej til...

    MEN NOK OM DET....
    er der nogle som kan hjælpe med problemet...


  • #5   6. jan 2010 Bruger den kølervand?

    At olieniveauet er lavt kan jo have flere årsager (lang tid siden skift, olieforbrug etc etc.)

    Det kan selvsagt ikke være motorolie der ligger på venstre bærearm, da da gearkassen sidder i vejen for motoren smiley


  • #6   6. jan 2010 Hvis der er brunt snask i olien samt den smider olien så lyder det lidt som toppakningen.. men som Polo Doktoren siger er det lidt mystisk..

  • #7   6. jan 2010 Polo - det er sku nok fedt fra trækakslen han har set hehe

  • #8   6. jan 2010 Det tykke snask der sidder i olieproppen er typisk et tagen på slidt olie eller bare at den kører mange småture - eller har gjort det.

    Det brune snask forsvinder aldrig, før man selv tørrer det af. Dvs. det kan være opstået allerede efter de første 50000km, hvis det er en meget forsigtig person der har haft den fra starten.


  • #9   6. jan 2010 Honda:

    Hvis ikke han kan se forskel, ville jeg ikke være stolt af at have ham til at lave bil :o)


  • #10   6. jan 2010 POLO DOKTOREN -> undskyld mente højre bærearm... min fejl.. og nej den bruger nemlig ikke kølervand..

    JESPER P -> Kan det brune snask ikke skyldes, at der dannes meget kondens i det her kolde vejr, og kondensvandet blandet med olien kan give dette snask ved korte ture..


  • #11   6. jan 2010 Det brune snask skal ikke opstå, heller ikke fordi det er fugtigt i vejret. Det kommer kun enten pga. defekt toppakning eller for svanset kørsel smiley

    Sig til din mekker at han skal kigge efter om pakdåserne ved krumtap og knataksel er skudt ud eller bare utætte.
    Det er desuden meget vigtigt at han kontrollere ånderøret/slangen som går fra krumtaphus bagpå og op til luftfilterkassen. Der er stor sandsynlighed for at denne er stoppet til af selvsamme brune snask, og derved presses pakdåserne ud pga. overtryk i undermotoren.


  • #12   6. jan 2010 Anders Ø
    Jo kan også skyldes det, man da den også taber olie vil mit bud være at der er større chance for at toppakningen er røget..

    Det nemmeste er nok at gå ud og se om du kan se hvorfra det løber ud, eller om du kan se det bobler nogle steder fra motoren når den er varm


  • #13   6. jan 2010 ..::Polo doktoren::.. .
    Det brune snask kan da, så vidt jeg ved, godt opstå pga. kondens, altså små korte byture, og vil forsvinde igen efter længere tids kørsel i træk.. sådan har det i hvert fald været på min


  • #14   6. jan 2010 Hej Jesper,

    Det brune snask vil ikke forsvinde på denne type motor, da der sidder en stænkplade lige under olieproppen som ikke bliver skyllet rent på oversiden af olien.

    Og jo det er jo kondens der gør at det opstår, som jeg også skriver længere oppe.


  • #15   6. jan 2010 Har stået længe og kigget i motorrummet, uden det helt vilde resultat.. kan kun konkludere at det er bag på motoren det "løber" ud..

    Er reservedels sælger, så snakker ofte med meget garvede mekanikere.. og har nævnt det for 2 i dag, hvor den ene var fra VW.. han nævnte noget med et plastik et eller andet bag på motoren der muligvis kunne være flækket... men kender ikke til dette plastik "noget", og syntes ikke jeg kunne se det oppe fra...


  • #16   6. jan 2010 ..::Polo doktoren::.. .
    Ah okay, vidste ikke det med stænkklappen smiley
    Fik jeg også lige set du havde skrevet, mig der lige havde overset det


  • #17   6. jan 2010 Anders Ø
    Det plastik han snakker om må næsten være det samme som PoloDoktoren snakker om, som er der for at springe hvis der kommer overtryk i motoren, så det ikke er motoren der springer..


  • #18   6. jan 2010 Altså i mener der sidder denne plastik "sikring" der kan flække eller sprænge, hvis motoren ikke kan komme af med det overtryk den muligvis har skabt.. Det lyder måske meget logisk nok.. skal have skiftet olie og filter på den igen om ikke så længe, så kan man vel skifte denne samtidig..

  • #19   6. jan 2010 skulle du være så uheldig at skal have ny motor i , så er de til at købe for en slik hos de fleste ophugger. Jeg har selv lige købt en 1,6 med 78.000 km garanti for små fem tusinde. Min opføre sig faktisk lige som du beskriver at din gør. Min bruger ej heller vand , men extrem meget olie lige for tiden kører jeg på spildolie ;o). Den motor der ligger i nu skal skilles ad i atomer når den kommer ud, vil bruge den i et fremtidigt projekt, så skal jeg nok lade dig vide hvad fejlen var. Med hensyn til din dæk montering, så er den helt skæv, da den maks bør være 195/45 x 15, du skal regne med at de dæk du har fået på vil skrave på skærmkanter og inderskærme. Vær hilset PoloOle, Chairman RatPoloOwnersClub.

  • #20   6. jan 2010 Hey PoloOle..
    Tak for svaret, glæder mig til du har fundet problemet..

    Og lige dækkene igen, så har jeg kørt med 195/55-15 i de år jeg har haft bilen, mens den har været sænket 40 / 40 hele tiden..
    Har ikke haft probemet med at de skarber... udover engang jeg havde max læs på, og kørte 50 over et uset fartbump.. det ramte de, men ellers ikke et problem jeg kender til


  • K C
    K C Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #21   7. jan 2010 hej
    sidder benzin pumpen ikke på bagsiden foroven, kan ikke lige huske det.

    plejer nu ellers altid at være toppakningen der lækker lige oven over
    generatoren. olien presses jo bagud af lufttryk når man kører.

    tjek lige om generatoren ikke er svinet til , kan også være olie der kommer ud lige under benzinpumpen


  • #22   7. jan 2010 KC:

    Det er på de gamle modeller dette er problemet...


Kommentér på:
Er motoren ved at gå???

Annonce