{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

mx3 startproblemer *Panik* {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har købt mig en anden mx3.

Den har lidt start problemer, både når den er kold og varm.

Den har ingen fejlkoder i sig,

Har skiftet tændrør og luftfilter.

Har målt ohm på ecu'ens vandtæmpføler. Og det ser ud som om den virker som den skal... Og der er fint med vand på.

Når jeg skal starte kan jeg lade starteren kører lige så længe jeg vil uden der sker noget, så kan jeg slippe nøglen og vente 2sek og så starter den med det samme. Andre gange vil den slet ikke uden startgas...

Tændrør er helt sorte, så antager den får for meget at leve af....

Tomgang er meget rolig og stabil. Bilen trækker som den skal, ingen problemer der.
Hvis den bliver kørt varm og man stopper bilen, og starter lidt efter ruller den i tomgangen, så den næsten er ved at gå ud, men kører man bare 2 min så er tomgang perfekt igen.

Tænker selv lidt om det kan være lambda sonde? Men ville den så også har startproblemer?? Og så burde den vel også ha ustabil tomgang.?

Nogle kloge hoveder der kan hjælpe??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mx3 startproblemer *Panik*
  • #1   8. jan 2010 Hej igen, den ville umiddelbart ikke have startvanskeligheder ved en defekt lambdasonde nej. Har du målt luftmassemåleren ud?

• #2   8. jan 2010 Har lige haft luftmasse måler af, den var pæn og ren, hvis jeg rykker med måleren mens bilen kører tomgang kan jeg også høre den ændre blanding. så den virker vist som den skal....

Nu har jeg prøvet at pille Throttle position sensor af, og så starter den perfekt, og ryger også mindre.? Kan det være den der er deftekt?

Har også haft indsugnings slange af, og gas spjæld var kulsort, har renset så godt jeg kan, men det er kun beskidt fra gasspjæld og ind efter, intet møg i slang eller noget. Det beskidte er ligesom sod fra udstødning...

• #3   8. jan 2010 Den bør have startvanskeligeheder både ved varm og kold motor hvis dit gas potetentiometer er i stykker ja. Måske skulle du prøve at måle på den.

• #4   8. jan 2010 Ja, den er værken til at starte med varm eller kold motor..? Hvordan måler man det??

Kommentér på:
mx3 startproblemer *Panik*

Annonce