{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Kanon oplevelse!! {{forumTopicSubject}}

Godaften allesammen.
Jeg vil gerne fortælle jer en (måske lidt lang) historie om hvad jeg har været udsat for de sidste par dage.

Ja jeg har i længere tid gået rundt med at min bil tabte effekt og der kom en knurrende lyd i de lave gear lige når du satte igang.
Det var ved 1. og 2. gear, har haft mange til at høre på det, men ingen har kunne gi nogen ide om hvad det var..
Det har inkluderet 2 mekanikere og flere af mine kammerater der også roder i biler..

Så skulle en jeg kender køre min bil til syn fordi det ligger tæt på hans arbejde samtidigt med han lige skulle ordne nogle småting..
Den kommer tilbage som ikke godkendt med en serie mangelpunkter - det er okay for så ved jeg hvor vi skal slå igang henne.
Denne liste var bl.a.:
- For høj co2 ved tomgang
- For høj co2 ved 2500 omdrejninger.
- Airbaglampe defekt
- ABS lampe defekt

Min bekendte kunne høre det var min ABS der startede som sagde den "sjove" lyd der og det var der at den ligesom "døde" og tabte kræfter..
Han siger så at jeg kunne ta den ud til Bosch i Odense - også kaldet Lange Jørgensen.
http://www.langejorgensen.dk/forside.aspx

Jeg ringer til dem og får en tid..
Min mekaniker har sagt deres elmand er rigtigt dygtig og ved hvad han laver, samtidigt med han gennemtænker tingene og kender fif og går systematisk til værks.. Dejligt tænkte jeg..
Jeg afleverede så min bil derude igår og forklarede så hvad der var galt.. Min mekaniker tænkte lambda sonden måske havde det skidt så det fik han også at vide..
Sagde også han gerne lige måtte ringe inden han bare skiftede løs hvis delene var prismæssigt spidsen af en jetjager.

Han ringer efter et par timer og siger der slet ikke er nogen ABS ringe bagpå, og dem han kunne finde i kataloget så ikke ud som om de passede med det han målte ved mine bremser.. Så måske blev han nødt til at skifte bremserne bagi (som er fortrinsvis nye) som ville stå i 632 stykket.. smiley
Nå men hvis det var nødvendigt så var det jo det.. Han siger så at han ville prøve at ta dem af og køre ud til dem for at se om de ville passe ude hos forhandleren..
Han ringede et par timer efter og sagde de passede heldigvis :mrgreen:

Den forrige ejer har haft problem på et tidspunkt med en møtrik ved kaliberen der var totalt mørnet og ødelagt så der var svejset noget andet på og bukket og lavet noget sjusk.
Så han spurgte om han ikke skulle skifte det til en original en også.. Jo da for blir jo også bare nemmere for mig næste gang jeg eller min mekaniker skal rode med det..
Han fortalte mig at min katalysator ikke havde det for godt, og så gav han mig også lige et par råd omkring nogle ting hvis jeg skulle rode med det igen efter syn måske..
Det var fedt at han ikke bare var sur over jeg ikke bare kunne beholde min bil standart og sådan.. Har jeg oplevet tit, men nej han var skide flink! Rigtigt rar og uhyre sympatisk.. For IKKE at glemme fanfuckingtastisk dygtig! Ex: Når man ved at indmaden i den styreboks der er den samme som den bilmodel og årgang med den motor så ved man lidt..

Han finder så ud af at der er en sensor der er fuldstændigt smadret og han kan ikke få en ny før i morgen så han spørg om jeg kan undvære den til i morgen..?? Hvilket jeg heldigvis kunne..
Næste dag (idag) ringer han ikke det meste af formiddagen (til ca 11) og ved de starter 7:30 ~ 8:00, så ringer derud hvor han siger
ja nu funker det hele faktisk han skal bare ud på en prøvetur..

Han ringede lige omkring tolv hvor jeg var ved at gå til frokost så fik først ringet til ham efter frokost ~ 12:30 12:45.
Han siger at ved meget lave omdrejninger der slår abs'en til men måske var det bare abs-ringen der skulle renses - så om han skulle ordne det eller jeg selv ville ordne det. Venligt ikke bare at gå igang med en "simpel" ting som jeg måske gerne ville ha sparet på.. Så pænt han spørg.
Faktisk nu når jeg har fået regningen ville jeg ikke ha haft noget imod at han havde ordnet det..
Jeg ringede til min mekaniker og sagde det var ikke noget svært for vi har også et par andre småting vi skal ordne når den havde været derude..
Så jeg siger jeg gerne vil hente den lidt senere når jeg får fri fra arbejde og god weekend..
Jeg havde tænkt lidt på timerne og tænkte ja 800/time er vel nok hvad man kan forvente så jeg havde forberedt mig på en regning på et sted imellem 8-11.000.

Jeg kom derud og ja regningen lød på lidt over 5100 så gæt hvem der var en glad mand da han tog afsted derudefra :twisted:
Nu der ikke noget som helst med tidspunkter hvor hun falder i effekt eller blir "død" og alt fungerer som det skal..
Der er det med ABS'en slår til ved lav fart men det vidste jeg så ellers er jeg simpelthen så glad for den behandling jeg har fået derfra..!
Professionel og dygtig samtidigt med han var nede på jorden og til at snakke med.. Han har klaret de fleste ting på nogle timer så det var slet ikke slemt.. Han har været dygtig og effektiv vil jeg sige! Der var vist 5,5 almindelige timer (a 460 (+/-) pm og 1,5 ekspert time (a 500 (+/-) pm.
Det er HELT sikkert et sted jeg kan finde på at tage hen igen hvis jeg får noget som helst problem med bilen for de PISSEDYGTIGE og så de til at betale sig fra med en timepris i det leje, for sådanne eksperter!

Jeg ved ihvertfald jeg skal ringe til dem og deres elmand på mandag og give dem en stor tak!! Jeg var så glad så jeg fræste rundt i en time til halvanden fordi hun bare kørte som hun sku..
Jeg fik jo en masse små fifs med der kunne spare mig for en masse arbejde, besvær og penge senere hen med de ting der er med bilen.. Så er simpelthen så glad så jeg måtte dele det med jer andre..

Jeg har før været hos Odense Autoel og det er et sted jeg slet ikke kan anbefale!
Jeg har ikke kun selv haft en kedelig sag med dem, men hver gang jeg snakker med nogen og nævner Odense Autoel så afbryder de mig og siger jeg aldrig skal bruge mine penge der for de er simpelthen ikke servicemindede med noget som helst, og det gælder alle jeg har snakket med undtagen en..
Så jeg glad for jeg fik ordnet min bil hos Lange Jørgensen (Bosch) i Odense - for der får du kvalitet og det der er prisen værd!

Fortsat god weekend alle sammen 8-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanon oplevelse!!
Kommentér på:
Kanon oplevelse!!

Annonce