{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

hvorfor flere hk/ccm på motorcykel? {{forumTopicSubject}}

hej Drenge, og enkelte piger,

funtere lige over hvordan det kan være motorcykler har flere hk/ccm end biler har,
at en motorcykel 2.0 måske har 170 hk, og en 1.0 mc har det samme, det har trykket mit hoved et godt stykke tid.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor flere hk/ccm på motorcykel?
  • #1   25. jan 2010 Cc har jo intet med Hk af gøre..
    Der er jo mange andre forhold som spiller ind..
    Man ser jo også biler som er 1.6 med 200 hk og biler med 3.0 med 120 hk?

• #2   25. jan 2010 MANGE omdrejninger gør en del af det. Højere kompression og optimering i meget stor stil.
    De holder jo heller ikke det samme antal kilometer som en bil motor da de er mere pressede.

• #3   25. jan 2010 Prox nu giver mindre vægt på cyklen jo ikk flere hk.. det der gør det store udsving så en MC har mange hk på lille motor er at de tager mange omdr. læs evt om det på p o w e r p a g e . d k uden mellemrum.. der står meget om den slags.. også flowet som prox skriver, så man kan fylde cylinderen ordentligt..

• #4   25. jan 2010 En morderne mc motor på 1000cc med ca 180 heste kan sagtens køre 100.000 km hvis den bliver vedligeholdt.

Der er brugt mange flere ressourcer på at afveje, lette, opmtimere og tune i sådan en, og da en mc er meget lettere end en bil behøver man ikke det kæmpe moment i bunden som bilen har.

Min maskine skal have kontrolleret de 20 ventiler ved hvert 40.000 km, men jeg skifter olien hvert 5000 km da den har et hårdt liv i sådan en motor.

Min R1 fra 99 har et moment på hjulet på 80 nm ved 4000 rpm, 90 ved 4500 og 100 nm ved 7000-9000 og ved 10000 rpm er 135 rigtige heste tilbage på hjulet af de 150 på motoren.

Sammenhold dette med at den skal slæbe på 175 kg motorcykel+fører og lidt væsker, så sker der noget :oD

Kommentér på:
hvorfor flere hk/ccm på motorcykel?

Annonce