1.878 visninger
|
Oprettet:
hvorfor flere hk/ccm på motorcykel? {{forumTopicSubject}}
hej Drenge, og enkelte piger,
funtere lige over hvordan det kan være motorcykler har flere hk/ccm end biler har,
at en motorcykel 2.0 måske har 170 hk, og en 1.0 mc har det samme, det har trykket mit hoved et godt stykke tid..
jul 2006
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 438
Der er jo mange andre forhold som spiller ind..
Man ser jo også biler som er 1.6 med 200 hk og biler med 3.0 med 120 hk?
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
De holder jo heller ikke det samme antal kilometer som en bil motor da de er mere pressede.
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 454
Der er brugt mange flere ressourcer på at afveje, lette, opmtimere og tune i sådan en, og da en mc er meget lettere end en bil behøver man ikke det kæmpe moment i bunden som bilen har.
Min maskine skal have kontrolleret de 20 ventiler ved hvert 40.000 km, men jeg skifter olien hvert 5000 km da den har et hårdt liv i sådan en motor.
Min R1 fra 99 har et moment på hjulet på 80 nm ved 4000 rpm, 90 ved 4500 og 100 nm ved 7000-9000 og ved 10000 rpm er 135 rigtige heste tilbage på hjulet af de 150 på motoren.
Sammenhold dette med at den skal slæbe på 175 kg motorcykel+fører og lidt væsker, så sker der noget :oD
hvorfor flere hk/ccm på motorcykel?