{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Audi 80 2,6 v6 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er sq brændt lidt varm på sådan en model her.

Den er fra 94 og har kørt 158000. Den har stået stille i ca 2 år og sælges nu. Den har kørt 1000 km siden den sidst blev synet for 2 år siden.

Hvad skal man være opmærksom på ved sådan en bil?? Hvad er typiske fejl på sådan en Audi og er der noget ved motoren man skal være opmærksom på - ved godt det er skide dyrt at få skiftet tandremmen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi 80 2,6 v6
  • #1   9. feb 2010 Hvis alle folk skulle spørge om hvad man skulle kigge efter og bla bla bla bla

    så burde Bazoom lave en ekstra klikke link hvor der stod

    hvad skal jeg gøre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    vær lige lidt bag klog


  • #2   9. feb 2010 hvis den har stået stille langt tid skal du nok tænke på bremser .men rust ved jeg ikke lige ved de gamle audi 100 er galveniseret

  • #3   9. feb 2010 Ja, og 80 er også galvaniseret smiley

  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #4   9. feb 2010 jeg have dælme godt nok gået den efter i hoved og røv, hvis den har stået stille i 2 år, lavt km-tal eller ej.

    Jeg synes absolut ikke det er en positiv ting.


  • #5   9. feb 2010 tandremmen er ikke noget problem at skifte på sådan en, de kører godt, men det er bestemt ikke nogen racer. toppakningerne på dem kan godt være træls hvis ikke de bliver kørt ordentligt i når motoren er kold. ellers er det vidst kun styretøjet på dem man lige skal være efter. de plejer ikke at ruste da de er helgalvaniseret.
    men hvorfor ikke købe den i en coupe, den er da meget federe.

    mvh claus


  • #6   9. feb 2010 En temmelig stabil bil, med meget få fejl på, og ruster ret sjældent.

    Eneste ting som man måske skal være opmærksom på, er om den lever nok varme i kabinen, og ikke bare halvlunken.
    Når de har stået stille i længer tid har de tendenser til at belækningen på spjælene i varme app. bliver møre, så er det bare 2 metal spjæld med huller i man flytter rundt med.
    Og man skal have instrumentbordet ud for at skifte det smiley

    Ellers helt klart en vogn at anbefale smiley


  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #7   9. feb 2010 skal det være en 6-benet?

  • #8   9. feb 2010 Nej det skal de såmænd ikke. Det må gerne være en enten 5 eller 4 benet men hvis det er en 4 benet skal det være en 2,0 e.

    Jeg tror såmænd heller ikke den har sået helt stille men det er tæt på. Den har været startet af og til


  • #9   9. feb 2010 Toppakningerne kan være et problem på de 6 benet. Bærearmene går i bøsningerne.. Meeennn det er der så mange biler der har problemer med...

    Hvis du køber en bør der har stået stille i 2 år så gør dig selv den tjeneste at kør noget kølerrens igennem den.. Kør den varm og skift olien og kølervæsken og div. filtre..

    Ellers en bil der somsagt ikke ruster..

    Tror ikke du finder en 5benet som ellers er den motor jeg vil foretrække til denne bil.. Set med driftomkostninger og styrke.. Men der findes også massere eks. på de 6benet som har kørt mega langt uden prob..


  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #10   9. feb 2010 alright. Jeg har nemlig haft en del af de 5 cylindrede motor, både 2,2 og 2,3 og synes at lyden til hver en tid slår den V6'er. Men det er jo blot min personlige holdning.

  • #11   4. apr 2010 Jeg har en 5 cyl. til salg her på BG. Hvis du ikke har handlet.

Kommentér på:
Audi 80 2,6 v6

Annonce