Knastføler Vectra A {{forumTopicSubject}}
Håber jeg kan få lidt hjælp her på BG.
Motorlampen på min gamle Vectra A 2.0i 16V X20XEV blinker fra tid til anden. Fik den fejllæst ved Opel og de tilbød at skifte knastføleren/sensoren men jeg syntes det var lidt mange penge at smide efter sådan en gl. vogn.
Nu har jeg så målt på sensoren og den siger hhv. 10,7Ω på 1 over 2 og 0,4Ω på 2 over 3 så umiddelbart er sensoren OK.
Måske skal fejlen derfor findes i stik og ledning men her kommer jeg til kort.
Hvor ender den ledning der går fra stikket på selve sensoren. Den forsvinder under en sort plastik kasse med en masse ledninger, lige over indspøjtningerne. Ville prøve at skifte stik og ledning hvis jeg kan finde en ledningder passer på den gl. type sensor (hvis nogen ved hvor den kan købes vil det også være en stor hjælp).
Spændt på at se om der er nogen her på galleriet der kan hjælpe.
mar 2003
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 39
Er stadig intresseret i hvor ledningen fra knastføleren ender?
mar 2003
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 39
Har endnu ikke selv løst mit problem da jeg er lidt for doven.
Min motorstyrinslampe lyser stadig ved, start fra tid til anden, men jeg har fundet ud af, at hvis jeg, mens bilen kører, træder kobling og slår tænding fra og til (kun et klik retur på nøglen) forsvinder lampen, og det har selv min kæreste lært at affinde sig med.
Nogen gang vinder dovenskaben over ønsket om en fejlfri bil.
Her er et link med en guide hvis nogen andre på BG har samme problem og vil gøre det selv...
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/showthread.php?155691-GUIDE-Changing-your-cam-position-sensor-on-an-X20XEV-2.0-Vectra
Cheers....
Knastføler Vectra A