{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Xsara: Skift af ventilations-pærer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg trodsede kulden sidste weekend og fik skiftet pærer i hele instrumentbordet på min Xsara ´98. En sand fryd for øjet, jeg fandt 9 defekte pærer, men valgte at skifte pærerne ved speedometer og o-tæller. En dyr omgang med pærer til lige over 10 kr. stykket.
Nu hvor jeg havde ventilations-panelet ude, fik kablerne og gliderne bagpå også en omgang silikone-olie, så nu kører det som smurt i lo.. Det ene kabel havde fået et buk på lederen, så det ikke gled som tilsigtet, så jeg manglede fodvarme. Det virker nu igen, hvilket er ren luksus når man nu ikke har haft varme nedefra i lang tid. Intet så frustrerende som kogende varme i knolden og samtidig kolde fødder smiley

Dog kunne jeg ikke komme ind til pærerne i ventilations-panelet. Jeg kunne kun få trukket den første knap af (til blæserhastigheden), de to andre knapper sidder uhjælpeligt fast. Jeg har prøvet at presse knapperne af med en ligekærvet struetrækker mellem fronten og knappen, men er bange for at lave mærker i fronten og i øvrigt at splitte det hele ad.

Jeg har kigget alle indlæg igennem her på galleriet, men ingen skriver om hvordan man får skilt ventilations-panelet ad på en Xsara, så pærerne kan skiftes. Hvad gør en klog mand?

Mvh. Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xsara: Skift af ventilations-pærer
Kommentér på:
Xsara: Skift af ventilations-pærer

Annonce