Mangler strøm i Hiace {{forumTopicSubject}}
Hej
I fredags aften, startede jeg bilen og lod den køre i ca. 20min i tomgang. Her virkede alt.
Men da jeg så skal køre hjem. Så er der intet strøm i kabinen - anlæg, cigaret tænder, loft lys, central lås, lys i uret.
Da vi så prøver og finde fejlen, så på en eller anden måde er alle ledninger til den ene dørs central lås klippet/skåret over. Så de må have ligget dårligt/i spæn?
Men de ledninger er nu samlet igen.
Men der er stadig intet strøm. Sikringen er IKKE sprunget, og har prøvet en anden. Kan måle at der er gennemgang/strøm fra batteriet og hen til sikringen, samt der er strøm på den anden side af sikringen.
Herfra og så hen til plus ledningen på radioen er der ikke strøm. Så et brud på ledningen et sted? Men da der ikke er meget plads, er det ikke muligt at følge ledningen fra start til slut. Tager jeg strømmen fra sikringen og føre udenom, og hen til radio, så virker det.
Nogen der har oplevet det? og ved hvor der er størst sandsynlighed for at finde fejlen?
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 28
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 598
Hvilken side er højre?
Bilens højre side? eller højre side når man står foran og kigger ned på motoren? i det tilfælde, så er der et sikrings rum bag batteriet, men sikringen fejler ikke noget, og har prøvet at skifte den til 2 nye sikringer. Men intet hjalp det. Sætter jeg en ledning på udgangs siden af sikringen, og ind i kabinen til f.eks radio. Så virker det.
Jeg bør nok huske og nævne at den er fra 1996, hvis det gør nogen forskel?
dec 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Har du nogensinde fundet fejlen - Jeg står med en Hiace med præcis samme fejl...
Håber du vil hjælpe.
Mvh. Jens Hansen
jens@jyde.dk
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 598
Jeg fandt fejlen.
Men jeg kan slet ikke huske hvor henne / hvordan jeg fandt fejlen desværre.
Mangler strøm i Hiace