1.423 visninger
|
Oprettet:
Motorlampen tænder ikke ved opstart {{forumTopicSubject}}
Motor lampen lyser med tænding på og slukker og bilen kan starte, nogen gang tænder den slet ikke ved tænding og så kan bilen ikke starte.
Kan det have noget med startspærre systemet at gøre, virker en smule mystisk at den starter hver 3. gang.??
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
mar 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 108
Men kunne godt være kodningen efter der skiftet boks selvom den er kodet og jo har startet
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
Hvis det er kommet efter den har fået skiftet boksen, er det nok der du først og fremmest skal leder efter fejlen. Men kan jo være alt lige fra slidt bundstykke til en skidt forbindelse et sted i ledningsnettet.
Men det er en frustrerende fejl. Jeg havde selv store problemer med min opel en hel sommer, når den skulle startes. Der var lys i indstrumenterne og spænding på ledningsnettet, men den ville bare ikke engagere starteren når jeg drejede nøglen. Skiftede bundstykket som jeg havde fået anbefalet, men det hjalp ikke. Fandt så ud af at stelkablerne i motorrummet ikke var gode (kunne dog ikke ses på dem), og problemet forsvandt sammen med nye kabler.
mar 2005
Så skal ha fundet fejlen inden vi samler lortet ellers så går det jo bare galt igen.
mar 2005
Troede det var en løs forbindelse derinde, men den laver åbenbart problemet periodisk og vi aner ike hvor faen vi skal kigge.
Troede det var styreboksen som vi har skiftet 3 af og det var ikke nogen af dem da de virker allesammen når bilen altså vil starte.
Nu bilen død igen og aner ikke hvor faen jeg skal tage fat.
Nogen der har en ide??
nov 2008
Følger: 1 Biler: 10 Svar: 4
mar 2005
Motorlampen tænder ikke ved opstart