{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.536 visninger | Oprettet:

Mondeo RYSTER HJÆLP HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Har lige skiftet fjedre FORAN i min mondeo STC fra 2004
Jeg skiftede den ene i går. bilen kørte som den skulle. Idag efter jeg har skiftet den anden er den begyndt at ryste i hele bilen under acceleratioon. Jeg har haft hjulet a og på igen. HVAD kan gøre dette. Bilen kørte fint før jeg skiftede fjederen.
Jeg kan ikke mærke det i styretøjet, men nærmere i hele forenden-.

HJÆLP!!!
Jeg bliver sindsyg af sådan noget FORD L...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo RYSTER HJÆLP HJÆLP!
  • #1   19. feb 2010 Det er ikke Fords skyld du ikke kan finde ud af at skrue.

Den skal spores før du kan forvente at være færdig med at skifte de fjedre.

• #2   19. feb 2010 Den skal bare spores, og den æder dine dæk hvis du bliver ved med at køre på dem sådan...

• #3   19. feb 2010 Sajmon™ det kommer and på hvor han har afmonteret dem.

Enten har du ikke fastgjort en/nogle bolte, eller også skal den spores.

• #4   19. feb 2010 En sporing skal til. Og tag os lige og rens al sneen ud af fælgene...

• #5   19. feb 2010 sporingen har intet med at bilen ryster at gøre. det kan være der ligger noget mellem navet og fælgen eller også er fælgene kommet ud af ballance og skal ballanceres igen hvis de ikk er sprunget og skal skiftes. men det vil være en rigtig god ide at få den sporet hvis det er sækningsfjedre du har sat på ellers har du måske intet mønster om et halvt år.

• #6   19. feb 2010 eller osse er trækakselen hopper ud af ledet sker tit på en mondeo, hvis man ikke ved hva man laver og ikke holder øjne med det smiley

• #8   19. feb 2010 eg har skiftet FJEDRE pga den ene var knækket!

Jeg har købt ORGINAL ford fjedre og TOPLEJER.
    Jeg kan ikke se hvorfor bilen skal spores pga der er kommet nye fjedre.
    Problemer er når jeg accelererer, det er ligesom det forsvinder så snart jeg slipper speederen?

• #9   19. feb 2010 Du piller ved styretøjet og skifter noget som er slidt, og derfor ændrer på geometrien.

Nej så skal den nok ikke spores.................... :o)

• #10   19. feb 2010 Det er trækaksel leddet der er hoppet ud.... er ford mekker det er set mange gange før....!!!!

• #11   19. feb 2010 Ja hjuler er spændt. Jeg har tjecket da det nemlig mærkes som et hjul der sidder løst. sådan.

Trækaksel hoppet ud af ledet? hvordan kan jeg tjecke det.?

Jeg er normalt glad for min FORD men gidder ikke sådan noget træls noget.
    Jeg har tjecket at de 3 møtrikker i toppen af tårner, den som holder i navet, den som holder krængningsstabilisatoren.

• #12   19. feb 2010 du kan de det er i gummi mancheten inde ved gearkassen, du skal bare løsne trækakselen, ude i navnet, og skubbe den på plads igen,

• #13   19. feb 2010 Til Peter L

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du skriver:

Gidder du ikke være FLINK at pensle det ud for min skyld og skive PRÆSIS hvad jeg skal, da jeg syntes det lyder rigtig hvad du siger

• #14   19. feb 2010 Kraftge rystelser har ikke noget med sporing at gøre! Glem det i en fart! Der er nogen, hvor det er deres svar på alle problemer ang. undervogn.
    Jeg tror at Peter har fat i noget med trækakselen ellers kan det være, hvis du kører på nogle uoriginale fælge, hvor centerhullet ikke passer, så kan hjulet måske sidde en anelse skævt på navet da du spændte det.

• #15   19. feb 2010 Til Kent O

Jeg tror også mest på hvad peter siger.

Jeg har orginale 16" fælge.. det kan da godt være bilen bør/skal spores her bagefter, men syntes ikke den burde rste VIRKELIG meget.

• #16   20. feb 2010 Peter L HAVDE RET!'

Problemet er løst. Det havde intet med sporing at gøre, prolbemet med at den ryster.,
    Måske bør en bil spores, men dette er en anden sag,

Kommentér på:
Mondeo RYSTER HJÆLP HJÆLP!

Annonce