{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Dan M
Dan M
Tilmeldt:
14. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Bmw E30 Skal ombygges til driftracer {{forumTopicSubject}}

Hejsa... jeg og min søn er gået igang med et projekt der går ud på og ombygge en BMW E30 til en driftracer.Men i øjeblikket er vi gået lidt i stå, fordi vi ikke rigtig er helt er klar over hvordan den skal ombygges. Det eneste vi ved, er at der skal bygges et sikkerheds bur, og den del har vi fået styr på, der har vi henvendt os til en der er ekspert i og bygge et sådan efter foreskrifterne. Det vi nu står lidt stille med, er ang. tuning af motor. samtidig har vi også fået spærret bagtøjet, så det er der også dtyr på.

Bilen er en BMW 320 i fra 1986

Vores spørgsmål går på, kan den holde til vi sætter turbo kit på den ?

Skal der eventuelt sættes en anden og bedre toppakning på?

Hvis der skal en anden toppakning på, hvor kan den erhverves?

Ønsker kun seriøse henvendelser ang disse spørgsmål, da det er meningen vi gerne vil kunne stille op til et par race i år hvis det er muligt, og er der nogen der kan give os den rette hjælp, vil vi også tage dem med på sidelinjen, for planen er hvis vi kan få det hele op og køre, vil vi gerne starte vores helt eget team, hvor der også kan blive plads til andre kørerer, og samtidig vil gerne se om vi kan starte med at finde en der er ekspert i tuning af netop BMW herhjemme

Med venlig hilsen

Dan og Jeff


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw E30 Skal ombygges til driftracer
  • #1   5. mar 2010 havde nok smidt en større motor i hvis det var mig...2.5 24v...men hvad ved jeg? Har smidt dig en invitation til bmw-syndicate gruppen, der skal nok være nogen der kan nogen tricks...:-)

  • #2   5. mar 2010 pure-pf.com der står alt og de ved hvad det drejer sig om

  • #3   5. mar 2010 jeg havde nok smidt en m3 eller bare en m50 motor i den. men hvorfor vil du have turbo i ? 300 hk er jo rigligt til sådan en lille bil og så er du også fri for turbolag.. du kan skrive PB til mig hvis du har nogle spørgsmål omkring drifting smiley

  • Dan M
    Dan M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   5. mar 2010 tak skal i have... jeg kigger lidt på det hele....også på invitationen fra Brian -FLAF!- O .... men ja jeg skulle nok få fat i en M50 motor eller lignende, det havde jeg da ihvertfald lidt i tankerne... men vi har et lidt stramt budget til det.... og det skal lige siges, køretøjet er sæmket og gjort mere starm så der tror jeg vi allerede er godt på vej, kender desværre ikke fabrikatet på undervognen, men den har vist sig og være rimelig stabil, den krænger ikke meget men en lille smule gør den jo... menj eg siger tak foreløbig

  • #6   5. mar 2010 jeg vil også henvise dig til et forum for os der køre drifting www.suckmesideways.dk og www.driftworks.com

  • #8   5. mar 2010 spild af penge og tid for så lidt hk i forhold til at ilægge en m50 2.5 motor, og bygge turbo på sådan en...

  • Dan M
    Dan M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   5. mar 2010 det er måske lettere og købe sig til det..... men det er nu charmen ved selv og gøre det hele der er sjovt... men det er heller ikke et must vi skal ud og køre i år....det eneste jeg bedt om er lidt hjælp til hvordan ogg hvorledes jeg skal gøre med motoren, det var sådan set det mest primære, så om det er billigere og købe et færdiglavet projekt, er jeg lidt ligeglad med, bilen vi har er ganske fin stand, og vi har fået den meget billig, så der kan sagtens rykkes lidt med budgettet, det er ikke afgørende i det her tilfælde.... og prisen på bilen var ' kun 2000 kr.... så jeg skulle vel nok kunne finde hvad jeg har brug for.... men tak for jeres råd alligevel

  • #10   5. mar 2010 det færdigbyggede kan også nemt blive dyrt....og sådan et far og søn projekt er da ren hygge...:-)...men som der er sagt flere gange, og som du også nævner, er en m50 motor nok at foretrække...den har også 192hk, så den kan nok flytte en lille strippet e30'er...

  • #11   5. mar 2010 du kan købe min turbo motor fra min gammel e30 ca 300hk da er anden toppakning plus arp bolde

  • Dan M
    Dan M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   5. mar 2010 Til dan J

    Hvad er prisen på den motor?


  • Dan M
    Dan M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   5. mar 2010 Til Brian -FLAF!- O

    Det er nemlig det med hyggen jeg vil ind på... og ja et færdigt projekt kan også være dyrt.

    Men grunden til jeg gået ind i dette projekt er fordi min søn gerne vil have et bedre kendskab til biler og opbygning, og så har vi begge interesse for driftracing... og det er jo netop det der gør det sjovt, så til dem ikke giver sig selv den chance for at få sønnen med i det eller deres datter, ved ikker igtig hvad de går glip af


  • #14   5. mar 2010 gid jeg havde en far der kunne skrue smiley jeg må sku gøre det selv

  • #15   5. mar 2010 Enig...:-)

    Har self fisket en del med min stedfar, og det kan godt være det var både nemmere og billigere at købe en fisk ved fiskehandleren, men det er altså ikke nær så sjovt...:-)


  • Dan M
    Dan M Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #16   5. mar 2010 + så får man også rigtig godt kendskab til sit køretøj, hvilket jeg syntes er rimelig vigtigt, for står man nu på banen, og der et eller andet galt med øsen, så behøver man kun sig selv og sit værktøj for at afhjælpe problemet. Godt nok er jeg ikke mekaniker, men jeg kan godt finde ud af de mest basale ting der er glt med bilen, og til nød afhjælpe problemet. det mere tkniske afhenter jeg er faringer fra andre, for så selv udøve de erfaringer jeg har høstet.....husk selvhjælp, er den halve hjælp, resten er op til en selv

  • #17   7. mar 2010 en ting der er sikkert er at der skal laves noget ny køler til den i alu
    med større kapasitet så den ikke koger over

    man har efterhånden set et par stykker af de BMW'er koge over på banen smiley


Kommentér på:
Bmw E30 Skal ombygges til driftracer

Annonce