{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.020 visninger | Oprettet:

Seat Bluetooth modul {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en Seat Altea med original bluetooth i ratbetjening. Det har hidtil virket fint, og jeg brugte det også igår aftes. Men efter et besøg ved min bror, så virkede det pludselig ikke.

Den plejer at koble til telefonen med det samme jeg sætter tænding på bilen, og derefter virker det.

Hvis jeg ikke har haft bluetooth aktiveret på telefonen, eller den ikke er med, så sker der selvfølgelig intet, men hvis jeg i dette tilfælde trykker på ratbetjeningen, så siger den enten "The phone is not ready", eller viser i displayet "insert phone".

Dette gør den imidlertid ikke nu. Så vidt jeg har forstået så kører den over sikring nummer 13 (5A), denne er ikke sprunget. Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt? Kan bluetooth modulet være stået af, eller er der andre sikringer der kan have med det at gøre?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe eller har en ide. Jeg kan jo ikke lige ringe Seat op idag.

Med venlig hilsen
Brian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Bluetooth modul
  • #1   13. mar 2010 Hej Har det også i min altea. der gjorde den det samme.
    Jeg koblede bilens batteri fra og til igen og så virkede det ligesom før..
    Håber også det hjælper dig

• #2   13. mar 2010 Hvis du har mange beskeder på din telefon kan bluetooth nogle gange godt drille i en altea... Det har jeg i hvertfald erfaret...

• #3   13. mar 2010 Lyngvad ! >> Altså din virkede også som om der slet ikke eksisterede et bluetooth-modul?

Sker der ikke noget ved at man kobler strømmen totalt fra ?
    Eller kan computeren godt finde ud af det?

• #4   13. mar 2010 Jeg fik afvide at jeg skulle slukke og tænde mobilen, fordi min lavede det samme. Og efterfølgende virkede det igen.

• #5   13. mar 2010 Mathias C >> selvom mobilen er slukket skulle den gerne reagere på at trykke på knapperne, men det gør den ikke. Alle andre knapper på rattet virker, undtagen de tre til bluetooth-modulet.

• #6   13. mar 2010 Hej igen,

Så har jeg prøvet lidt af hvert, men det har ikke hjulpet. Jeg havde stelkablet pillet af batteriet i en halv time. Men det gjorde ingen forskel. Så jeg ved ikke hvad det kan være. Umiddelbart kan jeg stadig ikke finde en sprunget sikring, og det stik der sidder på boksen til bluetooth-modulet er ikke til at måle på, i hvert tilfælde ikke med det udstyr jeg har herhjemme.

Nogen andre ideer?

• #7   13. mar 2010 Find en med Vagcom/VCDS hvis ikke selv du har det og se om der er en fejl...

• #8   13. mar 2010 Jeg har desværre ikke selv adgang til Vagcom. Og jeg kender heller ikke nogen med adgang til det her i weekenden. Så må det jo desværre vente til mandag. Selvom jeg er ret afhængig af dette system.

• #9   13. mar 2010 Prøv evt. vagcars.dk

Der er en del med vag com...!!!

• #10   15. mar 2010 Det er nu målt ud til at følgende del er defekt: 5P0 862 335 B, dette er styreboksen til bluetooth.

Så hvis der er nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en brugt, så mangler jeg en... smiley

Det var desværre som jeg frygtede.

• #11   15. mar 2010 Så har jeg fået fikset problemet, en "ny" boks, og så var den i vinkel (og huskede at pille batteriet af da jeg skiftede den).

Så det virker bare igen.

• #12   15. mar 2010 Hvor meget koster sådan en boks om man må være så fri...??

• #13   16. mar 2010 Den koster "kun" 3847 kr hos Seat.

Men ved en ophugger startede de på 1000 kr + moms, jeg var dog heldig at finde en til 750 kr (incl. moms).
    Men de fleste steder gider de ikke engang finde ud af om de har en, selvom de har flere biler til at stå, så giver de bare svaret at det har de ikke.

Så der er mange penge at spare ved at lede.

Jeg kunne ikke finde en passende boks på ebay.

• #14   18. mar 2010 Jeg har lige fået svar fra Autohaus Kliemek i Tyskland, de skal have 718,58 Euro for boksen (5P0862335B). Det er næsten 5400 kr.

• #15   18. mar 2010 Og folk siger ellers at man kan kører til tyskland for at få lavet bil.... Næ nej det tror jeg ikke lige smiley

• #16   19. mar 2010 Service koster ikke så meget, men en reservedel der ikke skiftes så tit er ret dyr.
    Jeg har dog aldrig selv fået lavet service i udlandet, Men har fået tilbud på 90.000 km service til 2400 kr incl. alle filtre (ved samme forhandler).

Min bil er dog sat til salg, men har kørt 87.000 km i skrivende stund, så jeg afventer lige og ser.

• #17   11. jul 2010 jeg har sådan en boks hvis det er.

• #18   11. jul 2010 Rasmus C >> Som skrevet tidligere (Skrevet: 16-03-2010 16:18:23), så har jeg fået fat i denne boks, men tak alligevel.
    Bilen er dog solgt, og boksen virkede fint efter jeg fik skiftet til den fra ophuggeren.

• Richard S
    Richard S Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #19   22. sep 2011 Hej jeg har også fået denne fejl. Seat Altea 2006 TDI/DSG hvor sidder denne bluetooth boks henne, er det den under passager sædet ?? og er den nogle der kende en fidus til at få den fixet smiley

• #20   22. sep 2011 Hvis det er samme fejl, så er det ret nemt at fikse.

Kør passagersædet helt tilbage, og så er der adgang til boksen, der ligger under sædet.
    Når du skifter den, så husk at tage strømmen fra batteriet før du begynder at skifte den.

Men tag fat ud til de ophuggere der har en Altea eller Leon eller lignende til at stå, der er stor sandsynlighed for at der er bluetooth i, og så er det bare boksen under passagersædet du skal have med derfra.

Men vogt dig for priserne, nogle vil have mange penge for denne lille boks, og den er også ret dyr hos Seat.

• #21   15. apr 2013 Findes der et uoriginalt kabel sæt til dette modul ? Kan ikke finde noget på nettet smiley

• #22   15. apr 2013 kabelsæt?

Jeg ved ikke lige hvad du mener, og hvad du skal bruge, men prøv evt. at kigge her: http://www.kufatec.de/shop/de/Seat/Altea-5P

Kommentér på:
Seat Bluetooth modul

Annonce