{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.216 visninger | Oprettet:

Corolla AE82 GT står højt i tomgang!! {{forumTopicSubject}}

hej BG

jeg er en glad ejer af en Toyota Corolla 1.6 GT Twincam AE82 fra 1986, men jeg har det lille problem at lige siden jeg købte den står den meget højt i tomgang.. og der mener jeg 15-1600 varm og næsten 2500 kold.. jeg har ingen luftmængde måler, men har hørt at det kan sætte den ned i omdrejninger, men det er alligevel næsten 1200 kroner der "muligvis" kan sætte den ned..
jeg vil bare høre om der er nogle garvede toyota folk som evt. kunne vide hvad jeg ellers kunne gøre eller om det er en god ide at ofre de penge..

på forhånd tak for jeres tid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corolla AE82 GT står højt i tomgang!!
  • #1   26. mar 2010 Det er oftest et vacuum problem.
    En knækket slange, en der sidder forkert eller en vacuum dåse der er utæt..

    Er den lang tid om at falde i omdrejninger?


  • #2   26. mar 2010 Har du prøvet at skrue den ned i tomgang?. Hvis ikk du kan det kan det megel vel være fordi at den trækker falsk luft i indsugningen.. Og hvis ikk du har luftmængdemåler er det fordi din kører med mapsensor i stedet..

  • #3   26. mar 2010 nej, den går fint nok ned efter at jeg giver den lidt gas, det er bare det at den ikke går længere ned end maks 1200 omd./min.
    har haft sammenlignet alle slanger med en anden GT'er og de sidder på samme måde.. men kan da godt være jeg skulle prøve at skifte elle slangerne og se om det så er et vakum-problem..


  • #4   26. mar 2010 har ikke fået luftfilter kasse med, købte den med sportsfilter da tidligere ejer kørte klubrally i den..

  • #5   26. mar 2010 Grunden til du ikk har den luftmængemåler er at din motor kører med mapsensor, så en luftmængdemåler hører slet ikke til på din.. Så det er ikke problemet. Har du skruet tomgangsskruen helt i bund så den lukker helt? Hvis du har det skulle den gå ud, ellers er det pga falsk luft den kan holde sig kørene. Men som der bliver nævnt er det tit og ofte vacuum slangerne der er møre.

  • #6   26. mar 2010 *Aabenhuus *
    Det sidste man skal gøre er at skrue på tomgangs skruen..
    Det fjerner ikke en fejl, hvis der er en smiley

    Invader Zim
    Der sidder en lille vacuum-dåse under gasspjældet, som er designet til at "gribe" gasspjældet når man slipper speederen, så det ikke giver et hårdt ryk i vognen.
    Denne vacuum dåse, kan være deffekt og gøre at gasspjældet ikke går helt i.

    Prøv at kør bilen varm, og pil vacuum-slangen af og kontroller om tomgangen ikke bliver mere normal.

    Jeg har nemli haft samme problem på min smiley


  • #7   26. mar 2010 okay.. jamen det vil jeg så prøve her i weekenden.. håber at det virker smiley ikke så fedt at holde i alle kryds og folk tror man vil køre ræs smiley hehe

  • #8   26. mar 2010 Mathias
    ej, den er ikke på plader, så kan tage noget tid at køre den varm.. smiley hehe
    men det er da klart noget der skal prøves..


  • #9   26. mar 2010 Mathias>> Nej, men det kan fortælle dig om den trækker luft andet steds fra. Måske kan den også være sat højt i tomgang med vilje så den hurtigere bliver varm, da tidligere ejer jo har kørt rally i den.. Muligheden er der, og det er nemt at tjekke, og kan spare en for en masse bøvl.

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #10   26. mar 2010 Den høje tomgang ved kold motor, er normal på en 4AGE. Min stod også 2200-2300 rpm. Så der skal du nok ikke være så bekymret.

    Ved varm motor kan det enten være en utæthed eller en fejljustering.
    Som allerede nævnt er der en "stopskrue" ved den halvcirkel gaskablet er fastgjort, den kan justeres lidt.
    Hvis ikke gasfidusen rører den skrue, så prøv at justere tomgangsskruen lidt ud. Den sidder lige ved gasspjældet, der hvor slange til luftfilter spændes på. Den er lidt undersænket og justeres med en fladkærvet skruetrækker.
    Hjælper det ikke, så tjek tændingen. En fejljusteret tænding kan nemt fucke tomgangen op.

    Hjælper det heller ikke, så skal du tjekke alle slanger.

    Det er den fremgangsmåde jeg ville bruge, ingen grund til at starte med det sværeste først.


  • #11   26. mar 2010 kan da ikke justere på tændingen.. er den ikke elektronisk ??

  • #12   26. mar 2010 Jo du kan godt justere tændingen på den..!

  • #13   26. mar 2010 når okay..

  • #14   26. mar 2010 hvis du ikke ved hvordan du ser efter utæthed i vakuum slanger så prøv med noget pronto diesel start eller lign ,spøjt om slanger osv og begynder den at gå op i omdrejninger har du ramt noget der er utæt og du er ikke i tvivl så meget den øger rpm , juhu HELD OG LYKKE.

  • #15   26. mar 2010 okay, nu er det ikke så den bare fare op i det røde felt vel ?? smiley hehe

  • #16   26. mar 2010 se efter på dit gas spjæld der sidder 2 vand slanger på, det er ofte den der er dårlig på dem, det er den der holder tomgangen nede på 4age motoren, har skiftet nogle stykker, kan dog også være den er stoppet i den ene slange og ikke får vand ind så registrerer den heller ikke

  • #17   26. mar 2010 N°¹™ AE86 MED 4AGZE GODKENDT SÆLGES

    ok, det skal da også prøves..


  • #18   26. mar 2010 det er ihvertfald en fejl der er set flere gange også :O)

    mvh smg


Kommentér på:
Corolla AE82 GT står højt i tomgang!!

Annonce