{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.254 visninger | Oprettet:

Galvanisering {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har gang i et lille projekt, og skal derfor have galvaniseret nogen originale beslag og bolte osv.

Da det jo er pænt dyrt at få gjort hos et firma, søger jeg noget som måske næsten holder ligeså godt som jeg selv kan lave. Evt. noget varmegalvanisering?

Er der nogen der har nogen gode råd og produkter?

Det skal gerne kunne holde sådan at det ikke skaller af bolterne når de spændes

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galvanisering
  • #2   28. mar 2010 Man kan købe noget koldgalvanisering i dåse eller spray , spraydåse koster 199,kr i bygma , håber du kan bruge det til noget.
    MVH Palle

• #3   28. mar 2010 det findes ikke....det du søger smiley

man galvaniserer ikke bolte. De skal guld kromatiseres eller blå kromatiseres. Galvanisering gøres på store beslag, bøjler osv men ikke bolte. Det bliver ikke pænt.

Er det et stykke metal, du vil beskytte kan man købe galvafroid, det koster 300 for en ½ liter og er flydende zink, som benyttes lidt som en kold galvanisering. Det er svært at male på bagefter og giver ikke en pæn overflade men det er genialt at beskytte metal med. Har selv brugt det på min udstødnings svejserninger samt på ting, der ikke må ruste

/A

/A

• #4   28. mar 2010 Jeg glemte vist nok at skrive det ikke er beslag og bolte man kan købe mere eftersom det er til en veteran

Tænkte på om man kunne få nogen galvanisering til at dyppe det i, og evt. smide i en ovn for at hærde

• #5   28. mar 2010 man bruger ikke rustfri bolte hvor der er alm. jern materialer der skal spændes sammen....læser man lidt om kemi og spændingsrækkefølgen i ædle metaller vil man vide at rustfri bolte vil æde de mindre ædle metaller (jernet) som er rundt om....

• #6   28. mar 2010 hvis det er til en veteran er der KUN en rigtig vej....få delene behandlet af et galvaniserings firma

• #8   28. mar 2010 Jeg synes sku ikke rigtig jeg kan finde ud af hvor selve indgange ved Nordchrom er smiley Har været derude af et par gange

• #10   30. mar 2010 hvor er du fra i landet? Hvis det bare er små beslag - så kør ind til et firma/virsomhed som du er ret sikker på får galvaniseret ting. Så får du dem til at sende det til galvanisering på en palle sammen med deres ting.

Kommentér på:
Galvanisering

Annonce