1.715 visninger
|
Oprettet:
BMW E34, 530I knækker vippearme {{forumTopicSubject}}
Som ovenstående, hvorfor knækker denne bil vippearmene til ventilerne på cylinder 1 gentagne gange?
Kan de skiftes uden at tage toppen af motoren?
de forrige gange har vi skiftet motor men nu er vi ved at løbe tøt for dem.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
Mvh Danny
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 34
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Normalt er m10/m30 motorerne ikke slemme til at knække vippetøj, men de holder ikke til 7000o/min med skarp knast hvis der er monteret strammere fjedre i ventilerne.
Der kan fås nogle der er lavet af "smedet" alu, men de koster kassen.
Carsten
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 118
Jeg troede umiddelbart at man kun skulle have topboltene ud hvis man skulle skifte knast, troede som danny siger at man kunne trække akslerne ud gennem fronten eller bagud, en af delene i hvert fald, er du helt sikker på ,man skal have topboltene af?
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
Men det lykkedes uden at pille toppen af og skifte toppakningen. Men der er jo mulighed for at toppakningen bliver utæt når man har haft boltene ude.
BMW E34, 530I knækker vippearme