{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E34, 530I knækker vippearme
  • #1   3. apr 2010 Hej. Hvorfor den gør det ved jeg ikke men jeg mener at man kan skifte det uden at afmontere toppen, ved at trække "akslen" ud gennem snuden når gril osv er afmonteret, det kan man på E30..
    Mvh Danny


  • #2   3. apr 2010 har været ude for det sammen bare på min e30 der var det den olie rør der ligger hen over topstykket der var stoppet .. satte en ny i og så kørte det bare

  • #3   3. apr 2010 Kører du konstant med + 7000 o/min smiley
    Normalt er m10/m30 motorerne ikke slemme til at knække vippetøj, men de holder ikke til 7000o/min med skarp knast hvis der er monteret strammere fjedre i ventilerne.

    Der kan fås nogle der er lavet af "smedet" alu, men de koster kassen.

    Carsten


  • #4   3. apr 2010 De motorer har sikkert kørt mange kilometer. Hvis man skal skifte dem, skal man have topboltene ud. Har gjort det uden at pille toppen af før.

  • #5   3. apr 2010 Nej de er netop ikke kørt med 7000+ omdr, de er kørt pænt og begge gange knækket ved lave omdrejninger, og der er ikke skarp knast i. det var kun den første eller oprindelige motor om man vil der fik klø de 2 andre har ikke fået klø.

    Jeg troede umiddelbart at man kun skulle have topboltene ud hvis man skulle skifte knast, troede som danny siger at man kunne trække akslerne ud gennem fronten eller bagud, en af delene i hvert fald, er du helt sikker på ,man skal have topboltene af?


  • #6   3. apr 2010 Ja, på en m30 skal du have topboltene op. Der er ligesom nogen indfræsninger i akslerne hvor boltene sidder, så de er låst. Akslerne er delt på midten, så dem ved cyl. 1, 2 og 3 skal ud mod fronten og dem ved 4, 5 og 6 skal bagud. Der er et gevind i enderne af akslerne. Jeg lavede en glidehammer der kunne skrues ind i enden af akslerne så de var til at banke ud. De kan nemlig sidde ret godt fast.
    Men det lykkedes uden at pille toppen af og skifte toppakningen. Men der er jo mulighed for at toppakningen bliver utæt når man har haft boltene ude.


Kommentér på:
BMW E34, 530I knækker vippearme

Annonce