{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.854 visninger | Oprettet:

Gear kasse problemer - Opel astra. {{forumTopicSubject}}

Min far skiftede kobling på hans Opel Astra F 1,6i 1998
Igår, fordi den ikke ville koble til, så han regnede med det var tryk pladen der var røget. Han tog så den gamle ud, og den fejlede sådan set ingen ting, den har lige rundet 200 tusind.
Nå han sætter så den nye i, der er original opel.
Efter han har samlet det, vil den køre i alle gear pånær 5 gear. han regner så med det er fordi han har sat gear skifter armen en stråle eller to forkert, og køre en lille tur,5 km ca. Så pludselig vil den ikke køre i nogle af gearne efter han har holdt stille og skulle vende.
Den siger bare tik tik tik som på et lykke hjul... ?

Hva fanden kan det være? har ikke lige været ude for et sådan tilfælde før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear kasse problemer - Opel astra.
  • #1   26. apr 2010 i skal vil grundjuster gearskiftet.

  • #2   26. apr 2010 jamen den kunne jo sagtens køre da den var blevet samlet, det var kun 5 gear den ikke ville gå i! og så pludselig ville den bare ikke køre.
    Men hvordan er det man grund justere er det noget med at løsne armen og så sætte den i fri gear og så stramme den igen?


  • #3   26. apr 2010 lyder som gearskiftet ikke har været spændt godt nok

  • #4   26. apr 2010 Der kan os være 2 problemer,,, gearskiftet ikke spændt nok og måske en trækaksel der er hoppe lidt ud

  • #5   26. apr 2010 det er bare sjovt, da man ikke rør ved nogen af de ting, for og skifte kobling.

    men ja det kan også være en trækaksel der er hoppet ud,
    er da set før.


  • #6   26. apr 2010 Nå der blev set på problemet, og endte tilsidst med at åbne ned til skiftet på gear kassen, han kunne skifte gear ved hjælp af gaflen nede i gear kassen, men lige meget hjalp det.. og man kan ikke samle den ude i nav´ne uden at træk akslerne er helt inde i gear kassen og helt inde i strålerne i navet.. så det kan man ikke rigtigt fucke op. så der er noget inde i gear kassen der er gået galt, og anden kommer på i stedet.

  • #7   27. apr 2010 har han fået højgears akselen rigtig på plads og sat låse ringen ind til og holde den på plads,

    ellers kan det være den der er røget ud og ikke har fat længere.


  • #8   27. apr 2010 På opel modeller efter 95 kan man ikke skifte koblingen uden at tage gear kassen af, det er kun på de gamle modeller man kan trlkke akslen tilbage og skifte koblingen via dækslet i koblings huset.

  • #9   27. apr 2010 jo, hvis man piller ende dækselet af gearkassen, så kan man.

    men så er det jo ikke det der er problemmet.


  • #10   27. apr 2010 hvad hedder den der sidder på den nu, og mangler i en

  • #11   27. apr 2010 jeg ved ikke lige hvad du mener opel driver..?

    Der sidder en F13 gear kasse på den men han har vist købt en an af en af mine kammerater har ikke lige nået at spørge ham


  • #12   27. apr 2010 oki ellers må du smide en PB.

  • #13   27. apr 2010 man kan afmontere dækselet i i enden.
    det er så hele den del der vender ud mod venstre sider, man kan afmonter,
    så skal man ikke have gearkassen af.

    det er noget nemmer og hurtiger end, at at afmonter hele gearkassen.


  • #14   28. apr 2010 jeg er slet ikke med vil du så trække hele indmaden ud af gear kassen? der er ikke noget dæksel i koblings huset så man på nogen måde kan komme ind og røre koblingen uden gear kassen (koblingshus) er trukket væk fra kobling/svinghjul.

  • #15   28. apr 2010 ok, der har været et dæksel i bunden af de gearkasse jeg har skiftet på.

    og det dæksel jeg snakker om er hele enden pladen af selve gearkassen.

    og nej man skal ikke have hele indmaden ud.

    man skal kun løsne en låsering og trække højgears akselen ud.
    så kan man tage koblingen ned, gennem et dæksel under selve koblings huset.

    men det er ikke sikker det er lavet sådan på de nyre biler.
    dem har jeg ikke rodet så meget med endnu.

    jeg ville ønske jeg havde et billed af en gearkasse så jeg kunne vise det.


  • #16   29. apr 2010 ja ja, men så snakker vi også samme sprog, det er det dæksel der er i koblings huset, men det er kun op til 1995, så ændrede de det så der kun er den sure tjans tilbage og skille den ad.

  • #17   29. apr 2010 det er vel fordi værkstedet skal tjenre penge på og skiftet en kobling.

Kommentér på:
Gear kasse problemer - Opel astra.

Annonce