{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

ABS Lampe i Mazda 626 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 626'er GW'er, som lyser i ABS og ikke virker i speedometeret.
Jeg har blinket koder ud, uden der kom nogen fejl, og tager jeg og sætter en tester på, skriver den fartføler. Men så vidt jeg ved, måler den farten i ABS følerne på forhjulene og ikke som normalt via en fartføler i Gearkassen. Er dette korrekt?
Jeg har udmålt ABS følerne, og de er OK.

Nogen forslag til hva det så kunne være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS Lampe i Mazda 626
  • #1   4. maj 2010 Fartføler? Det lyder underligt, det har jeg aldig set(er ved mazda til hverdag). Det er som regel en defekt hjulføler, som er problemet. Dog er det også set at modulet i abs-blokken kan stå af. Hvordan har du udmålt følerne?

• #2   4. maj 2010 Og så vidt jeg ved, så kører den med speedometerdrev i gearkassen, som de fleste andre biler. Det er kun baghjulstrækkere der har en føler i bagtøjet som bliver brugt til både abs og speedometer.

• #3   4. maj 2010 Okay, jeg testede den med den gamle Mazda "T" tester, eller hvad i nu kalder den. Og der skrev den noget med manglende signal fra fartføler.
    Jeg har ohmet ABS førlerne, og de lå meget ens i modstand, kan ikke lige huske hvad de lå på.
    Synes bare den burde kunne komme med en mere specifik fejlkode når man sætter testeren på. Men prøver jeg at blinke dem ud, kommer der ikke noget.

• #5   4. maj 2010 Ingenting.... Der kommer ingen fejl, diodelampen lyser bare konstant.

• #6   6. maj 2010 Når, den gamle star tester smiley
    Det kan jo også være for stor modstand i dine stikforbindelser, ved abs-følerne. Hvis der er IR eller lignende, så fungere det heller ikke jo.

Kommentér på:
ABS Lampe i Mazda 626

Annonce