{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Golf Monopoint dårlig motorgang? {{forumTopicSubject}}

Min kære gamle golf er begyndt og drille mig en del!

den er begyndt periodisk og sætte ud..
altså når den er kold, står den og ruller meget i tomgang, og gasser man så op på eks 3000 omdrejninger, står den der, og falder så ned og går ud hvis man ikke lige slipper gassen inden den går ud.

kører man så alligevel, dør den fuldstændig ud mens man kører, og giver man så fuld gas, kæmper den en sej kamp om og komme op i omdrejninger, men det lykkedes.

minuttet efter kører den normalt?

hvad kan det være?
det er en Golf 2 1.8 monopoint 1990
på forhånd tak.

er det en potentiometer som sidder på højre side af monopointen ? kan den evt virke periodisk? trode det var enten eller med sådan en "modstand".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf Monopoint dårlig motorgang?
  • #1   7. maj 2010 det skal lige siges at det ikke er hver gang den er kold at den gør det, men den er begyndt og gøre det mere og mere?
    der er sprit nye orginale tændrør fra VW.
    ny komplet strømfordeler (ny hallgiver, roter, fordelerdæksel osv)
    forholdsvis nye tændkabler.
    kl15 til tændspole er renset og gjort ren.
    alle stik er tjekket om der er knækkede samt der er givet kontaktspray i alle stik

• #2   7. maj 2010 Hej. Har for en time siden rodet med en Audi 80 1.8 monopoint(sikkert samme motor som din). Den gik ustabilt i tomgang og stod og pruttede lidt. Fejlen viste sig at være en grøn plastprop på vacumrør fra manifold til bremseforstærker, hvor der var knækket lidt af, så motor tog luft ind der. Jeg satte lige fingeren på hullet og så snurrede den som den skal. Mvh. Gert

• #3   7. maj 2010 Den vil jeg tjekke smiley
    det er nemlig kun periodisk min driller, så det er bare træls.

• #4   7. maj 2010 Min kunne stå og vælte i tomgang i 3 min og derefter gå 300 op i omdrej. i nogle min og lød fint, for derefter at falde tilbage i lav tomgang med udsættere. Mvh. Gert

Kommentér på:
Golf Monopoint dårlig motorgang?

Annonce