Mistet Turbotryk i Pug 406 sv Turbo {{forumTopicSubject}}
Min bil, som er en Peugeot 406 2.0 sv Turbo har mistet sit turbo tryk. Hvor den før gav et ordentligt skub ved omkring 2500 omdr. så kommer der først ved 3500 omdr. et lille beskeden ryk, som om at turboen lige vælge at kaste en lille smule luft ved 0.1 bar eller sådan et ellers andet...
Jeg fandt ud af her den anden dag at en arm fra Wastegaten var faldet af, så den har jeg fået sat på, men det har ikke rigtig givet noget resultat, i hvert fald ikke noget særligt... (kan den arm sættes forkert på? for den split man sætter den på, kan jo drejes...)
Er der nogen som kender til nogle problemer som kan give dette resultat, og muligvis om der er noget generalt ved den model som kan gøre dette ?
Mvh.
Anders P.
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
Men det vil jeg da helt sikkert prøve nu Tusinde tak for hjælpen begge to, håber virkelig det er det der er problemet
Rune R
skal lige være sikker på at jeg forstår hvad det er du skriver, når jeg trækker i den her arm, er der så en anden, lille arm, som skal bevæge sig inde i turboen? eller er det kun den ene arm du skriver om?
Hvis det er en anden inden i turboen, hvordan kan jeg så se det? for det er virkelig en lille turbo, som er rigtig godt pakket ind..
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.avoturbo.com/new_products/images/3_turbo_400l.jpg&imgrefurl=http://www.avoturbo.com/new_products/400s_01.html&usg=__XlnMexSlZDzeGc4mKzjNwJe87bk=&h=669&w=490&sz=95&hl=da&start=11&itbs=1&tbnid=G6HiHVDRqdcBuM:&tbnh=138&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3Dturbo%26hl%3Dda%26sa%3DX%26rlz%3D1T4ACAW_daDK345DK347%26tbs%3Disch:1%26prmd%3Div
sådan ser mange standart turboer ud, du kan se vaccumdåsen lidt bagude, fra den går pinden du snakker om, den fanger så den lille pind der stikker op gennem varmesiden på turboen og du kan se de går ind i turboen og ender med den lille klap (waste gate) klappen lukker udstødningsgassen direkte ud når den er åben så laver turboen ikke tryk er klappen lukket løber udstødningsgassen gennem turboen og laver tryk. jeg tror in klap står åben. du kan hive i den lange pind der går ind i vaccumdåsenog den skal lige håves 3-5mm når den er stram, så passer det sådan nogenlunde kan du nemt samle den med den lille pind der går ind i turboen så står klappen åben og så laver den ikke tryk.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 12
Den skulle bare trækkes lidt i og så sættes på igen
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
Mistet Turbotryk i Pug 406 sv Turbo