{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.282 visninger | Oprettet:

aircon service - nødvendigt? {{forumTopicSubject}}

måske et dumt spørgsmål men er det nødvendigt at foretage service på aircon?

, ringede til opel den anden dag, og de siger det ikke er noget der nødvendigt at lave aircon service, kun hvis selve airconsystemet er i stykker

- har til gengæld set automester har en reklame med airconservice , men hvis det ikke er nødvendigt som opel siger .. tager automester så bare penge ud af lommen på folk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aircon service - nødvendigt?
  • #1   16. maj 2010 jo,der skal laves service på det

• #2   16. maj 2010 Efter min mening, er der ingen grund til og lave service på det, hvis det virker.....

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #3   16. maj 2010 min er begyndt at stinke helt vildt når det er tændt, skal have det renset i næste uge. værkstedstedet har sagt det fjerne lugten.

• #6   16. maj 2010 Det er nødvendigt.

Der er kompresser olie på, som bliver skiftet. Og mængden af airconvæske (R134) bliver mindre, da den taber en smule ved div. samlinger og o-ringe. Hvis der ikke er nok væske på, køler den ikke så godt længere og systemet skal arbejde mere for at løse samme opgave.

Derfor er det nødvendigt med service på Aircon.

• #8   16. maj 2010 det jo mega underligt opel siger noget andet så smiley

- men jeg skifter selv mit pollenfilter i morgen og sætter sårn en dåse ind i bilen og lader systemet køre på fuldtryk så den kan blive renset og desinficeret, og tager ned og får tjekket om der nok airconvæske (R134) - så der vel ik meget mere at gøre vel? -

- skal lige siges det virker perfekt , så det ikke derfor , men vil gerne ha den bliver ved at virke smiley

• #9   16. maj 2010 man skifter skutte olie, det er næsten umuligt.

• #10   16. maj 2010 Fordi opel tjener flere penge hvis dit aircon går helt istykker ..

• #11   16. maj 2010 præcis Erik A

• #13   27. maj 2010 Du behøver ikke at få lavet det skod eftersyn mange autoforhandler laver, det er fint nok at rensefordamperen så det ikke begynder at lugte.
    men altså

Men spørg dig selv hvornår har du sidst fået skiftet olie på din køleskabs eller fryser kompressor? aldrig nej vel!

Et A/C anlæg uanset om det er fast installation eller auto må der faktisk ifølge dansk nationel lovgivning kun være en lækrate på 12 gram pr år! men det holder ikke så se bort fra det.

Men det med fyldningen den skal tages med et gran salt, fordi omdrejnings tallet på kompressoren er jo meget sjældent stabilt, så ydelsen vil svinge meget, så med mindre at du har en rimlig læk på anlægget så vil du ikke oplevet det store ved 50 - 100 gram mindre kølemiddel, og den mængde forsvinder let hvis teknikeren fumler lidt for meget med at få slangerene af Ht siden.

Kommentér på:
aircon service - nødvendigt?

Annonce