{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Renovering af TDI turbo {{forumTopicSubject}}

Jeg har igennem længere tid oplevet at min bil går i nødprogram, jeg har fundet en fejl med VCDS: 17965

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode

Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles

Jeg har købt en ny N75 ventil og div. vacum slanger som skal skiftes.

Nu her de sidste par dage er turboen begyndt at hyle, ikke højt, men nok til man kan høre det når man ruller vinduet ned, dog kun ved lave omdrejninger.
Så nu er jeg ret sikker på det er turboen der er ved at dø, vil i ikke give mig ret?

Hvem kan evt. renovere turboen for mig, gerne på fyn, men er selvfølgelig villig til at køre efter det.. Alternativet for mig er jo en ny turbo som nok koster en del mere...

Bilen er en 1,9 tdi 130 HK AVF


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af TDI turbo
Kommentér på:
Renovering af TDI turbo

Annonce