{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.875 visninger | Oprettet:

svejsning af udstødning {{forumTopicSubject}}

godmorgen de herre smiley

jeg har en ven, som for et lille halvt år siden fik hul på sin udstødning. han valgte at få svejset det sammen.. nu et halvt år efter (nu) er svejsningen brudt op..

mit spørgsmål er, om han kan få svejset det sammen igen på samme sted, eller er det ikke muligt ?

hans problem er at han ikke har de 3000 kr det koster for at købe en ny udstødning, så han bliver nød til at lave den billige løsning..

mvh. Søfeldt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svejsning af udstødning
  • #1   28. maj 2010 ja bare igang smiley

  • #2   28. maj 2010 naturligvis kan man det. Ny svejsning på og evt et stykke ny plade over hullet inden så man er sikker på mere frisk jern at svejse på.



  • #3   28. maj 2010 okay tak for svarene smiley ville lige være 110% sikker

  • #4   28. maj 2010 Bare fix et gennemgående 2" rør i rustfri.. Så er den Ged barberet smiley

    Ellers fjern svejsningen og det rust der er omkring. Giv det en omgang med roterende børste, svejs ORDENLIGT ( Uden at klatsvejse ) og giv det derefter noget varmebestandig "sealer" - det burde kunne gøre det smiley


  • #5   28. maj 2010 Steffen * St®iben - Esbje®g C®eW * -

    okay, det vil vi da bestemt lige kigge på smiley tak


  • #6   28. maj 2010 Hvis det er selve røret der er gået, så skærer jeg altid rent og banker et nyt stykke rør ind og svejder oven på det, for det holder længst...

    Men hvis en svejsning slipper så er det ikke svejst godt nog, eller rettere sagt som Steffen skriver så er det sikkert ikke afrenset ordentligt, når svejsningen slipper igen...

    Men ofte er problemet at det går fra ved svejsningen i det "gamle" lige ved siden af, og ikke mindst hvis et udstødning ikke hænger frit men hænger i spænd... ;-))


  • #7   28. maj 2010 Heidi:
    jeg har ikke lige fået så mange informationer omkring det endnu. ved bare at han fik det svejset på et værksted, så mon ikke de har gjort det nogenlunde ordentlig?
    men ja, vi kigger på det i eftermiddag, så må vi jo se hvordan det ser ud smiley


  • #8   28. maj 2010 Søfeldt !
    jeg har rep mange udstøning og de er ikke gå op igen så evt har de ikke lave det ordlig på værksted eller også er går nåde galt


  • #9   28. maj 2010 Svejsningen kan sagtens være lavet ordenlig boys... Det er oftest LIGE ved siden af svejsningen hvor den pludselig springer læk.. Til sidst, så har du én stor svejsning smiley

  • #10   28. maj 2010 Olhund J

    ærgeligt du kommer fra sønderjylland, for ellers var du da velkommen til at ordne det for ham for en lille skilling smiley



  • #11   28. maj 2010 Min kommentar om dårlig afrensning hænger nu kun sammen med at de fleste alm. udstødninger er "galvaniseret" eller en anden slags belægning, og bliver det ikke afrenset godt nok, så er der ingen svejsning der holder i længden....;-))

    Og je rør brækker som reglen lige ved siden af hvis der stadig er rust i røret indvendigt, for når man svejser, bliver sådan en gammelt muggen rør som reglen mere skrøbeligt, (udglødet jern osv) derfor kommer jeg selv et rør indeni det gamle for at have mere støtte hvis det er et gammel og halvrusten rør.
    Men som også skrevet så skal udstødningen jo hænge frit og ikke i spænd et eneste sted, og det kan også være det der er gale når det går igen.

    Men til spørgsmålet, ja alt kan svejses så længe der er jern tilbage...;-)


Kommentér på:
svejsning af udstødning

Annonce