{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Mangler strøm {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

jeg har en audi a3, 1,9 tdi fra 99. Den har lige fået nyt batteri fordi det var "klappet" sammen, Nu er problet bare at den er begyndt ikke at ville starte fordi der ingen strøm er på den. Den kan med startkabler og kører fint, så snart den slukkes, kan den ikke startes igen.

Hvad kan det være ud over generatoren?

Mvh Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler strøm
  • #1   30. maj 2010 Intet andet. Chek evt forbindelser på batteriet og generatoren..

• #2   30. maj 2010 Ps. køre fint?
    Dvs at du saktens kan køre langt og alt lys virker?? For så lader den jo. Hvor sikker er du på at det nye batteri er oki?

• #3   30. maj 2010 sikker på at det batteri du har sat på et godt nok, og at stel og div andre forbindelser er iorden.

• #4   30. maj 2010 Du har sikkert en afladning et sted. Skaf et multimeter eller tangamperemeter, og jeg skal guide dig.

• #5   30. maj 2010 Okay, jamen det er nærnest nyt audi batteri. ja jeg kørte fra århus til ålborg og tilbage igen skull bare ha kablerne på de to gange den skulle startes.

OO==[][]==OO 4ever ! Jeg har et tangamperemeter.

• #6   30. maj 2010 Kan se du er elektriker. Burde du ikke nok selv kunne greje problemet så? Vær lige OBS på at dit tangamperemeter skal kunne måle DC ampere, og ikke kun AC ampere. MANGE begår nemlig den fejl.

• #7   31. maj 2010 ja, hehe.. Men mit problem er lidt at jeg ikke helt kan finde ud af om det er generatoren eller simpelthen det "nye" batteri der ikk virker, for nu da jeg var ude og køre kom jeg hjem iog prøvede at starte den med det samme.,.. Dette kunne den lige akkurat éen gang og så ikke videre. for mig lyder det somom det er generatoren men synes det er mange penge hvis det ikke er det.

Nogen der ved hvordan jeg med sikkerhed finder ud af om det er generatoren?

Mvh.

• #8   31. maj 2010 Så må du jo igang med at fejlsøge. Kontroller batteriets hvilespænding ved slukket motor (min. 12,6V). Start motoren og kontroller ladespænding over batteriet plus og minus poler (min. 13,8V. Helst 14,4V) ved 1500-2000RPM. Hvis ladespænding er iorden, tænd da for alle de elektriske forbrugere der kan tændes for. Varmeblæser, fjernlys, tågelys, el-bagrude osv osv. Nu skal ladespændingen gerne ligge tæt på den samme som da der ikke var overdrevet forbrug på.
    Hvis også dette er iorden, så åbn hjelmen, luk og lås resten af bilen, mål A mellem batteri og stel. Er der et forbrug over 250mA (som er MAX), har du et afladningsproblem.

• #9   1. jun 2010 Super, det må jeg prøve når jeg kommer hjem fra arbejde, tak for det smiley

• #10   1. jun 2010 Hvad så? Har du fundet fejlen?

• #11   1. jun 2010 Jeg har ihvertfald målt at generatoren den lader 14,1 volt. og der er umiddelbart ikke noget forbrug på den når den er låst men skal lige have et ordntligt instument til at måle det for at være sikker.

• #12   2. jun 2010 Min mekaniker siger at man ikke kan være helt sikker og at de 14,1 volt r reguleringsspændingen men at jeg ikk kan vide med sikkerhed at den lader ret meget op batteriet?

Jeg forstår det ikke, need some help here. er der nogen der kan forklare hvordan jeg med SIKKERHED kan vide det er min generator?

Kommentér på:
Mangler strøm

Annonce