El problem Corolla E10 GSi. Går flad! {{forumTopicSubject}}
Hey Bg..
Min Corolla har i de seneste par dage døjet med at ladelampen og bremselamper har lyst lidt on and off, virkede lidt som om der var en løs forbindelse, for hver gang jeg kørte over et bump blinkede de.
Prøvede derfor at fejlfinde på den men uden held.
Igår da jeg så var ude og køre begyndte den at lugte lidt mærkeligt, lidt ligesom "brændt-elektronik", hvis folk kender den lugt?!
Idag da jeg så skulle ud og køre, begynder den at brokke sig. efter ca 2km går radioen ud, så ryger lyset, lidt efter dør omdrejningstælleren, så ryger servo styrringen, og til sidst går motoren lige så stille ud. Ikke noget med at den hakker og hoster.
Får så listet den op på en kantsten midt inde på Kongens Nytorv i København (Super sted at holde - Nooot)
Dansk Autohjælp kommer så og henter mig og køre min bil hjem til mig selv.
Prøver så at starte bilen men den er helt død. Manden fra Dansk Auto Hjælp sætter så strøm på batteriet og så starter den i første huk, men lige så snart han fjerner start kablerne så går motoren lige så stille ud igen.
Jeg har mange teorier om hvad det kan være. for to uger siden målte jeg på generatoren da lade lampen var begyndt at lyse, men den leverede den strøm den skulle, så udelukkede rimelig hurtigt at det kunne være generatoren der var stået af.
Mine foreslag er så følgende:
Batteriet er faldet sammen (selvom det kun er et år gammelt, er dog ikke vedligeholdesesfrit)
Kunne måske også være rotoren eller kullene der er slidt ned, eller måske dårlig forbindelse i stikkene til roteren.
Nogle kloge hoveder herinde der evt kan fortælle mig hvad der kan være galt, og evt hvordan jeg kan fejlsøge på den for at finde frem til hvad der kan være galt!
På Forhånd Tak
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 399 Svar: 4.993
jul 2005
jan 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 274 Svar: 998
jul 2005
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 579
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 264
Mål fra B+ på generator til generatorens hus i veksel spænding (AC) Hvis der giver meget udslag er dioderne brændt.
El problem Corolla E10 GSi. Går flad!