{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Ingen tænding i uno 1.3t {{forumTopicSubject}}

hej derude...

nu har jeg prøvet stort set alt og kan stadig ikke finde fejlen så nu vil jeg lige høre om der er nogen derude der har en ide til hvad det kan være..

jeg kan ikke få min uno 1.3t til at slå tænding.

jeg kan godt få tændspolen til at lave gnist på et tændrør hvis jeg sætter det direkte på tændspolen og fjerner endten plus eller minus fra tændspolen. så slå den en enkelt gnist.

jeg har også udmålt tændspolen med et voltmeter og ifølge min haynes workshop manual giver den alle de rigtige værdier. dog er der en modstand mellem plus og mine på primærspolen på 0,8 ohm hvor haynes foreskriver ca 0,45.. har også testet med en anden tændspole og her er modstanden også de 0.8

dvs at medmindre at den lille ohm forskel skulle gøre noget fejler tændspolen intet..

jeg har oså testet og skiftet rotor, rotordæksel og alle tændkabler og de virker som de skal..

har kontroleret at rotor står korrekt i forhold til krumtap.

har målt ohm i bare speedsensor (krumtab føler) og TDC sensor (svinghjuls føler) og her er værdierne helt i overensstemmelse med de foreskrevne i haynes.

jeg har teste alle stik til microplex tændingsmoduler og her er der også gennegang og de rigtige værdier

har ogs testes de stik der sidder til og bagved tændspolen og disse er også som de skal være..

men jeg kan simpelthen kkun få den til at slå gnist ved at snyde mig udenom den microplex tændingsenhed..

så vist jeg har forstået det skal der gå konstant plus og minus ind til tændspolen og så skal der simpelhen slukkes for signalet på det rigtige tidspunkt sådan at der kommer en gnist.

jeg har umiddelbart kun 2 ideer til hvordan jeg kan komme videre men begge er halv dyre så ville helst undgå disse.

det ene er at skifte microplex tændigsmodulet og det andet er at model tdc og speed sonsor ud med et occiloscop.

jeg søger derfor jeg råd...

Mvh Martin

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Ingen tænding i uno 1.3t

Annonce