{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.386 visninger | Oprettet:

Kontrol af batteri kapacitet? hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg har et Deta batteri i min bil, og er lidt i tvivl om det har den kapacitet/ydeevne det havde dengang det var nyt.
Det er ca 2,5 år gammelt og opsætningen i min bil er:
sinuslive sla 1500 monoblok (1500 watt rms)
2x 12" boxter warrior (2x 1600 watt rms)
jeg har så en 7 bånds Clarion Equalizer og 2 stk 1F kondensatorer..

Problemet er så at jeg lige har været på ferie i 16 dage hvor bilen ikke har været ude og køre.
Da jeg så kommer hjem er bilen næsten død for strøm..

er det så mit batteri der ikke kan holde strømmen eller har kondensatorerne afladt batteriet?
derudover fik jeg af vide da jeg købte batteriet, at hvis det løb tøt for strøm så var det svært at få liv i igen, men der er fint strøm på nu da det har stået 14 timer til opladning.

eller det er måske en helt 3 grund til at det vatr dødt, fordi anlægget bruger strømmen fra betteriet end den originale lader kan lade det op??

Men lige nu ville jeg bare gerne tjekke batteriet og se om det havde den kapacitet som det skulle ha.. hvordan gør jeg det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrol af batteri kapacitet? hvordan?
  • #1   13. jun 2010 16 dage er lang tid det er nok bare afladet pga. alarm kondensator ja selv din startspærre tager strøm... så tro bare du skal lade det HELT op med en lille (langsom) lader så er det som før igen..

• #2   13. jun 2010 ja okay... jeg var bare lidt urolig for at der var noget galt med batteriet..

jeg har desværre kun en tudsegammel lader.. og det er nok ikke en hurtiglader... tror den er over 15-20 år gammel..

jeg undrede mig bare fordi min firmabil ikke havde noget problem med at starte, den havde masser af knald på batteriet

• #3   13. jun 2010 jo men din bil har også meget der tager strøm. forstærken, startspærre, kondensator, alarm, P osv. minford havde 3 batterier i.. og den kunne holde max 2 uger.. men som du nok har set var der også en god del der kunne bruge strøm..

• #4   13. jun 2010 jep.. jeg vidste bare ikke at de brugte så meget strøm når bilen stod stille og var slukket..

Kommentér på:
Kontrol af batteri kapacitet? hvordan?

Annonce