{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.438 visninger | Oprettet:

Fartpilot eftermontering - Peugeot 307 {{forumTopicSubject}}

Halløj forumister.

Har fået den tossede idé, at det kunne være super fedt med en fartpilot i vognen, inden den skal frem og tilbage gennem europa, her i ferien....

Jeg kunne selvfølgelig bare bede Peugeot om at klare sagen, men er slet ikke interesseret i at skulle ofre SÅ meget på det, hvis der findes alternative steder, eller garagefolk, som kan klare det samme...

Er selvfølgelig mest interesseret i en org. løsning.

Vognen der er tale om, er en årg. 2005 - 307 1,6 Hdi 110

Er der nogle, som kender til en smutvej, til at få såd'n een sat i ???

På forhånd mange tak for respons.

Mvh. Thomas Skrabak - Randers

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartpilot eftermontering - Peugeot 307
  • #2   17. jun 2010 Køb betjeningsarmen hos en opgugger eller Peugeot. Så kan jeg kode fartpiloten for dig. Armen bør ikke koste mere end 500 kroner.

www.peugeotforum.dk

• #3   17. jun 2010 Hej Chris

Tak for linket - har kigget på det, men har lidt svært ved at gennemskue det - og så virker det ikke til, at de har noget til 307'eren

Men tak for hjælpen ellers.

Mvh. Thomas

• #4   17. jun 2010 Hej Peter.

Det lyder som en super løsning. Hvis du holder til, inden for rimelig rækkevidde, springer jeg helt klart på dit tilbud.

Jeg er fra Randers - hvor skal jeg hen ???

For at finde een på et hug - kan du så svare på, om armen er den samme, i hele 307 serien ??

1000 tak for respons - Mvh. Thomas.

• #5   17. jun 2010 Ahh der er et stykke vej - jeg er fra København smiley

Armen burde være den samme, men prøv at slå det op på public.servicebox.peugeot.com smiley

• #6   17. jun 2010 Øv - det var satme da noget pis !!! Pardon my french smiley

København tur-retur er lige 750km + bropenge = godt satans !!!

Jeg vil dog forsøge, at få fat i een på et hug alligevel (jeg tjekker lige dit link) - og så derpå se om jeg kan finde en kyndig mand, der kan skrue sådn noget...

Men tak for hjælpen og tilbuddet, Peter - det fik mig da sat lidt igang smiley

Mvh. Thomas.

• #7   17. jun 2010 Thomas: Monter selv armen, og så kør til peugeot og få dem til at kode den ind. Kender en der fik gjort det sidste år. og gav vist ca 800 for kodningen.

• #8   17. jun 2010 Hi-Speed - tak for input. Jeg kan godt bruge en skruetrækker, men kan ikke umiddelbart vurdere, hvor omfattende dét er at rode med - men det er vel selvfølgelig bare, at skille sagerne ad, i ro og mag.
    Jeg formoder, at stilken forholdvis let kan monteres på ratstammen (må være forberedt ?!) - men om ledninger / stik er klar, er måske noget andet...

Mvh. Thomas.

• #9   17. jun 2010 Efter hvad jeg har fået afvide er det hele forberedt til monteringen af armen, så det burde de fleste mennesker kunne klare. :O)

• #10   17. jun 2010 Fedt - hvis det er tilfældet.... Det giver mig lidt spirit, til at finde kobenet frem... Må vist hellere lige en tur omkring Køsters Motorboghandel efter en Haynes' manual, så jeg er på den sikre side - dén mangler jeg alivl...

Tak for hjælp - Mvh. Thomas.

• #11   17. jun 2010 Peter - kæft det er sejt, det link du smed på - det er da genialt med fri adgang til alle instruktionsbøger.... Jeg fandt dermed ud af, at fartpilot er den samme fra 01.04.02 - og frem...

Thanx !!!

• #12   18. jun 2010 Thomas, ja det er et _rigtig_ fint link smiley Hvor I Jylland er du fra, har et par kammerater i Jylland der kan kode det for dig, så bliver du fri for at betale ågerpriser (800..) for at få det aktiveret.

• #13   18. jun 2010 Hej Peter - du er en stor hjælp !!!
    Det kunne da være fantastisk, med en kvik tekniker, nærmere end kbh. - Jeg er fra Randers, så jeg kører gerne hvor hen det skal være i Jylland.

Jeg skal så bare lige have fundet armen / fartpiloten. Har snakket med et par hug's idag, men uden held desværre. De snakkede noget om, at det ville være en god idé, at have reservedelsnummeret på den, 96-et eller andet, men den kan jeg sgu' ikke lige greje, andet end at spørge Peugeot - så dem ringer jeg lige til på mandag, og hører så lige i samme ombæring, hvad de vil ha' for såd'n een.

Mvh. Thomas

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #14   10. sep 2010 Jeg kigger lige med på dette---- smiley

Kan det passe at det eneste man skal bruge til at få fartpilot er, betjeningsarmen? (har en Peugeot 307 1.6 HDI '06)

• #15   10. sep 2010 Hej Christian

Projektet blev sat i stand by, da ferieturen ikke blev til noget alligevel, men skal da stadig have sat en fartpilot i, når jeg får fat i en arm...

Og ja, efter lidt snak, frem og tilbage, lyder det til, at en arm, montering, og efterprogramering skulle være nok...

Skulle du få fat i en arm, et eller andet sted, må du da meget gerne give et praj om, hvor det lykkedes dig at opstøve een...

Mvh. Thomas.

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jun 2009

#16   10. sep 2010 Okay smiley

Jeg skal nok sige til hvis jeg finde nogle af de org. arme et sted... med det burde da ikke være helt umuligt?
    Havde du et reservedels nummer eller noget?

• #17   11. sep 2010 Nej, desværre - så langt nåede jeg aldrig...
    Men hvis man ringer til, eller kører forbi Peugeot's reservedelslager, og spørger pænt, skulle man vel gerne kunne få reservedelsnr. oplyst... Eller spørger til prisen, for den sags skyld - det kunne jo være at det ikke er så slemt alligevel - men hvis de skal have over en tusse, vil jeg nok satse på at finde een på et hug - dér kan man jo også bare ringe rundt, og evt. få den tilsendt mod forudbetaling, hvis nogle ligger inde med een...

God jagt - mvh. Thomas.

• #18   11. sep 2010 Slå selv reservedelsnumrene og priserne op smiley Der er en fin guide til hvordan man får både reservedelsnumre og priser på www.peugeotforum.dk smiley

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jun 2009

#19   13. sep 2010 Har fundet sådan en arm, men jeg skal vel også bruge det skjold der sidder under rattet, ellers er der jo ikke hul til fartpilot-armen?? Skal man bruge andet? Hvad med kontakt til bremsen eller noget?

• #20   23. mar 2012 Hej alle:)

Jeg har læst alt igennem som i har skrevet her på siden ang. Fartpilot, og jeg prøvede at få sat en fartpilot arm i af min engen Peugeot mekaniker, og han prøvede at sætte computeren til og sige til bilen at armen var sat i eller sådan noget. Men da vi så kørte en tur så virkede det ikk:( og han mener nu at hvis jeg vil gå videre med det skal jeg have monteret en boks i bilen, noget der ved noget om dette, om det skal du bar med armen eller om jeg skal for at få det til at du, have en sådan boks sat i?

Jeg kører i en 307, 1.6 benzin fra 2002

• #21   23. mar 2012 Ja det er rigtigt nok, der er nogle af dem hvor du kan aktivere det, men den kommer aldrig til at virke. smiley Der er eneste mulighed at montere en uoriginal fartpilot istedet for.

• #22   23. mar 2012 Okay, og hvilken en skal man så have for at det kan snakke sammen med bilen? Altså dens computer vel? smiley

• Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #23   28. jun 2012 Hej allesammen.
    Jeg ved det er lidt sent, men jeg kan programmere peugeot og Citroën modeller efter 2001 til fartpilot (og tripcomputer), jeg bor i nærheden af Billund Tlf 24240191

• Karsten N
    Karsten N Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #24   13. jun 2017 Jeg har været ved at montere fart pilot i min Peugeot 307 fra 2004 ,har fået afvide at jeg skal sætte sikring i så skulle den virke, men i min instruktion bog står der ikke noget om fartpilot da den ikke er født med det ,,så hvor ??? Eller skal den programmeres??Håber der er en her der kan hjælpe mig

Kommentér på:
Fartpilot eftermontering - Peugeot 307

Annonce