{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Civic syn... Hvorfor bliver den ved.?? {{forumTopicSubject}}

Heysa allesammen... JEg skriver her inde i håb om nogen kan hjælpe mig... Jeg er i den situation at min civic skal synes, og har været afsted med den 2-3 gange nu, og det er det samme resultat hver gang... Den forurener for meget... Har skiftet lampdasonden og katalysatoren... Men lige lidt hjælper det... Skal lige siges jeg køre med bananmanifold, K&N Filter og sportsudstødning, men har fået afvide at det ik betyder noget... Men er virkelig på bar bund, så håber nogen her inde ved lidt om det... smiley
Min Bil er Civic 1.3 EG fra 92... Og den har Monopoint eller karpurator, ved ik lige hva de er født med... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Civic syn... Hvorfor bliver den ved.??
  • #1   22. jun 2010 Evt. dyser. Prøv at få indsugning og dyser renset med f.eks. BellAdd's InjectorCleaner.

  • #2   22. jun 2010 Takker for det hurtige svar... smiley Er det så bare noget man hælder i benzinen..?? Og er det lige meget hva for noget Injectorcleaner man bruger...??

  • #3   22. jun 2010 din manifold er ikke utæt vel???
    sørg for bilen er godt varm når du skal have målt CO, kør evt en lang tur først hvor den får lidt at leve af.
    evt kan du også giive bilen noget kaburatorsprit, det skulle også sænke co´en. kender et par stykker der har prøvet og det virkede..


  • #4   22. jun 2010 er den nye sonde en original honda?


  • #5   22. jun 2010 Husker du at køre bilen ordentlig varm inden syn ? det kan gøre underværker

    En god motorvejs tur hvor den kommer helt op i RPM og får lov at bestille noget


    Har selv lige været afsted med terranoen og den dumpede også på forurening

    Kørte så rundt en lille times tid og sluttede med 30km motorvej hvor den ellers fik lov at trække igennem også i synshallen igen hvorefter den "bestod" forurenings testen (Men dumpede på rust i en vange)


  • #6   22. jun 2010 Må lige prøve og gi den noget dyse rens, noget kaburatorsprit også få den kørt godt varm inden jeg smutter der ned igen... smiley Men min manifold sku helst være tæt, da den er rimelig ny, også vil jeg lige prøve og smide det gamle filter på igen... smiley

    Tak ihvertfald for alle svarene indtil videre... smiley


  • #7   22. jun 2010 det der sportsudstødning du har på, hvis ikke det er helt tæt, trækker den luft med ind der, og det giver et forkert lamda tal.. så kontroller din udstødning om den er tæt os..

  • #8   22. jun 2010 Har du skiftet din vandtemperatur føler til motorstyringen? Hvis den er dårlig kan styringen tro at motoren er kold og derved sprøjter ekstra benzin ind.

  • #9   22. jun 2010 Det er ik lampda talet der er for højet men bare forureningen... smiley

  • #10   22. jun 2010 har du prøvet og skifte din vand temp føler også kan du evt. få fat i noget bell add til og putte i tanken og noget til og sprøjte igennem indsugningen også se om det ikke hjælper så køre eft til mekanikeren og få målt dit co tal det er noget billiger end og give 250 kr hvergang man er afsted til syn

  • #11   22. jun 2010 har du oplevet din honda bruger lidt olie ?

  • #12   22. jun 2010 Fuldt jeres råd med og køre den rigtig varm, og rense dyserne og noget kaburatorsprit, og det virkede sku... smiley Så nu er bilen synet... smiley Mange tak for alle svarene... smiley

    Hvis vi mødes en dag giver jeg en kold på grillen... ;P


Kommentér på:
Civic syn... Hvorfor bliver den ved.??

Annonce