{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.824 visninger | Oprettet:

Peugeot 207SW - ESP brudt sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Min mor har en Peugeot 207SW 1.6 HDI (90 Hk) fra efteråret 2006, som har været nede hos Peugoet i Køge i dag, da vi har haft et par problemer med den som vi gerne ville have undersøgt..
For det første så begyndte den med at skrive ''ESP faulty'' i displayet, og ESP knappen lyste, og var slået fra.
For det andet har vi haft problemer med det elektriske servo system. Nogen gange har rattet pludseligt været ''meget tungt'' at dreje, som at servo'en slog fra.
For det tredje er den begyndt at hyle fra et af hjulene, min far tror det er kugle lejerne der skal skiftets..

Vi har så lige hentet fra Peugeot, og der er ikke blevet fundet nogen fejl på servoen eller fundet nogen pivelyde. Dog kunne de oplyse at ESP'en var brudt sammen, og vil koste 10.000 kr at få lavet..

Kan det virkelig være rigtigt at en bil der kun har kørt omkring 60.000KM skal have et nyt ESP system??

Garatinen er udløbet, men værkføren sagde at hvis vi havde fået lavet alle vores service hos Peugeot ville vi have ''udvidet garanti'' der ville dække ''nogen ting'', han sagde dog ikke om det ville gælde ESP'en.. Vi har fået lavet 1 service hos et andet firma, da vi kunne spare 2-3000 kr på et stort service..

Er der en Peugeot mekaniker tilstede?

Hilsen
Casper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 207SW - ESP brudt sammen?
  • #1   29. jun 2010 Når garantien er udløbet er der bare ærgeligt.
    De kan så tilbyde at yde kulance, som de oftest vil gøre hvis du har fået lavet alt hos dem - det har du ikke, så Peugeot Danmark nægter med garanti at dække.
    Ærgeligt? Ja smiley

• #3   29. jun 2010 det er da klart peugeot ikke vil hjælpe hvis man ikke får lavet tingene ved dem. dem der laver det billige service kan da sikkert skifte den .
    det kan godt betale sig at være loyal :o)

• #4   29. jun 2010 jeg forstår ikke at man kan købe en bil til x antal tusinde kroner, som er helt ny, også ikke få lavet tingene ved autoriseret værksted, i hvertfald så længe der er garanti på bilen ?

• #5   29. jun 2010 du selv uden om at du ikke har din udvidet garanti på esp blokken da du ikke får lavet service på et autoseriet værksted, den udvidet garanti glæder esp'en dá der er noget som gør de går i stykker. hvorfor sparer 2 - 3000 kroner når du så riskere at sådan noget som dette sker. ( er peugeot mekaniker )

• #6   29. jun 2010 jacob T

Vi har ikke på NOGET som helst tidspunkt fået af vide at der vil være udvidet garanti på noget som helst, der vil gælde hvis vi bestilte service hos dem..

Og hvordan kan vi vide at at ESP'en går i stykker på en forholdsvis ny bil?

• #7   29. jun 2010 kan i self heller ikke men i har købt en ny bil og hvorfor så ikke få lavet alle service på et autoriseret værksted så der slet ikke er noget at komme efter?, så vildt jeg ved har folk fået indkaldelse til at få dem skiftet ( er ikke helt sikker )

• #8   29. jun 2010 jacob T

Nu er det også kun 1 Stor service der er lavet hos uatoriseret værksted, under garantiperioden.. Men om det er er lavet på autoriseret eller uatoriseret værksted har jo ingen indflydelse på garatien..

Men hvad tænker på af indkaldelse? Af ESP boksen? Det har vi ikke, men vi kan vel undersøge det..

• #9   30. jun 2010 der er 2 års garanti på bilen, så de skal ikke betale jeres esp blok , men hvis du havde fået lavet service hos peugeot havde de sikkert betalt også selvom den er over de 2 år ... længere er den ikke og den blir ikke indkaldt

• #10   30. jun 2010 det er lige meget om det er et stort eller lille service ALLE service skal laves på et autoriseret værksted ellers dækker de ikke overhovedet

• #11   23. jan 2011 Jeg har også haft en ESP fejl på min Peugeot 207CC. Læs hele mit forløb her:

http://www.mest-for-pengene.dk/motor-og-teknologi/peugeot-system-faulty-esp

Som sagt i artiklen, så er det vigtigt at du har fået autoriseret service på din Peugeot.

Kommentér på:
Peugeot 207SW - ESP brudt sammen?

Annonce