{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Bolt ved ventildæksel knækket {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har her i weekenden fået "renoveret" mit ventildæksel, og jeg åbner så i dag for at se om det stadig sidder som det skal. Kan så se at den ene af de 2 bolte er knækket for mig. Har været ude og køre i max 2 minutter i den siden..

Mit spørgsmål, er at nu skal ejg ud til peugeot og have fat i sådan en af de bolte (hvis de forhåbentlig sælger uden jeg skal have nyt ventildæksel med?), som ligger godt 7 km væk.
Sker der noget ved den tur? Andet end den nok kommer til at spilde en masse olie..

Og derudover, hvad kan jeg bruge til at få resten af bolten ud med? banke den ud med en skruetrækker, for den har jo været ude før så den burde ikke sidde umuligt fast?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bolt ved ventildæksel knækket
  • #1   4. jul 2010 pil alle de ikke knækket bolte ud og tag ventildækslet af vis du er heldig stikker der stadig en 7 mm bolt gevin op så er det bare på med en svejse tang eller vanpumpetang og skru dem ud ville ikke køre for meget med bilen da den ikke kan opholde 100 % olie tryk længere og skift alle boltene

• #2   4. jul 2010 Hvis det går helt galt, så køb en "ornepik" ved Harald Nyborg - du borer et 3 mm. hul 6-7 mm ned i den knækkede bolt - sætter dimsen fra HN ned i og skruer den ud - simpelt og hurtigt.

• #3   4. jul 2010 okay, det burde være til at finde ud af! Mit problem er så mest bare at den eneste muligthed jeg har for at komme ud til harald nyborg eller peugeot er i min bil smiley

• #4   4. jul 2010 du kan godt køre i den men ikke over 60 km.t eller 2500 rpm da du så holder olietrykket så lavt som muligt

• #5   4. jul 2010 Okay, super nok. Er alligevel igennem byen jeg skal, så jeg holder den bare langt under.

Mange gange tak i hvert fald, så håber jeg gevindet er til at få ud i morgen. Venter til jeg holder ved peugeot, så kan jeg altid skubbe bilen over dem hvis det går helt galt haha

Kommentér på:
Bolt ved ventildæksel knækket

Annonce